Gå til innhold

Ingen kontakt med søsken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan det fikses? Jeg er i midten av 30-årene. Jeg har to brødre (samme far, forskjellig mor). De er i starten av 30-årene og starten av 20-årene.

Vi har aldri bodd sammen, møttes kun annenhver helg når jeg var hos pappa. Etter hvert dro jeg ikke dit mer, men til bestemor i stedet og det kunne gå uker mellom hver gang vi møttes. 

Nå er vi jo voksne alle sammen, men vi har ingen kontakt. De eneste gangene vi prater sammen er hvis det skjer noe med pappa (han begynner å bli gammel), i bursdag til mine barn og hvis vi trenger sjåfør av en eller annen grunn. Sist jeg traff yngste broren min var sommeren 2024 tror jeg. Eldste nå i sommer. Vi bor bare 30 minutter fra hverandre. Jeg har invitert til ting mange ganger, men det blir ikke noe av.
Det er sikkert like unaturlig for dem som det er for meg å skulle møtes. Jeg tror ikke yngste ser på meg som en søster engang (moren har nok mye å si for det). Når pappa en gang dør kommer vi nok til å miste all kontakt.

Jeg synes det er synd pga. barna som ikke får noe forhold til onklene sine, men jeg tror vel egentlig løpet er kjørt 🤷‍♀️

Anonymkode: a19cb...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine døtre har ikke hatt så mye kontakt som voksen. Så ringte den ene den andre, og de snakket lenge sammen i telefonen. Begge synes det var godt. 

Jeg har to brødre som jeg ikke har veldig mye kontakt med, men jeg tar en telefonsamtale ett par ganger i året (de bor langt unna) og jeg tror de føler det er like kjekt som meg. Av og til handler det bare om å plukke opp telefonen og ta en prat. Jeg føler meldinger blir litt sånn rart og lite. 

Du kan jo si at du har tenkt på vedkommende og hadde lyst å høre hvordan det går, og at du har savnet litt kontakt. Det kan jo være at de føler det på samme måte?

Anonymkode: 35ae5...716

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...