AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:56 #1 Skrevet mandag kl 08:56 Bare et lite sukk.. hva er det egentlig som skjer med oss som samfunn? Med tanke på barneoppdragelse og skoleverket…? klasserommene og skolegården har blitt til en dyrehage hvor unger får styre og oppføre seg som apekatter! det er stygge i kjeften, ufordragelige og får holde på akkurat slik de vil.. denne holdningen om at «åhh.. ja h*n mobber en annen unge slik at den ungen ikke lenger har lyst til å være på skolen, men vi må ikke slå så veldig hardt ned på det— fordi det kan føles veldig vanskelig for h*n— fordi det er jo også veldig synd på h*n som mobber 😕» — dette er en så sinnsyk tankegang og vi ødelegger unger med denne kulturen! unger TRENGER grensesetting og å lære seg at dårlig oppførsel får konsekvenser for deg! Det er slik man utvikler seg og blir siviliserte oppegående mennesker. jeg er født i 1996, og jeg er så SJELEGLAD for at jeg fikk tilsnakk når jeg ikke oppførte meg eller hørte etter når jeg ble snakket til, at vi ble sendt ut på gangen om vi ikke oppførte oss i klasserommet og forstyrret de andre, at de voksne tok fysisk tak i armen når vi vi ikke hørte etter i det hele tatt og sa «hei!!! Nå er det nok, enten så oppfører du deg, eller så bærer det rett på rektor sitt kontor».. vi lærte at vi skulle oppføre oss som folk, og høre etter når voksne folk snakket til oss ! Jeg kan faktisk ikke beskrive hvor glad og takknemlig jeg er for det i dag… jeg ser og kjenner mange unger som vokser opp i dag.. og veldig mange av dem er rett og slett ufordragelige, oppstanasige, uoppdragne og har 0 respekt for voksne! Hva og hvor gikk det galt??? Er holdningene mine helt på bærtur eller er det flere som tenker det samme? Anonymkode: 8d0c2...efb 9 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:58 #2 Skrevet mandag kl 08:58 Mot kollaps innen noen tiår, men vi ser jo ikke stupet før vi er der. Anonymkode: c0874...4bd 8 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:03 #3 Skrevet mandag kl 09:03 Nei sant.. men hvordan bestemt vi os bare unisont som samfunn om at «nei nå driter vi i å lære ungene normal folkeskikk som alltid har funket, også lar vi dem bare styre å regjere slik de selv vil🤡 det kommer til å bli kjempebra for alle».. ? Synes liksom det skjedde så «over natten» også? Anonymkode: 8d0c2...efb 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:08 #4 Skrevet mandag kl 09:08 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mot kollaps innen noen tiår, men vi ser jo ikke stupet før vi er der. Anonymkode: c0874...4bd Nei sant.. men hvordan bestemt vi os bare unisont som samfunn om at «nei nå driter vi i å lære ungene normal folkeskikk som alltid har funket, også lar vi dem bare styre å regjere slik de selv vil🤡 det kommer til å bli kjempebra for alle».. ? Synes liksom det skjedde så «over natten» også? Anonymkode: 8d0c2...efb 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:09 #5 Skrevet mandag kl 09:09 Vi ser jo en haug av de som er ansvarlige her inne. "Hjelp, jeg fikk voksenkjeft" er en gjenganger, og det dreier seg sjeldent om kjeft, men korrigering eller tilsnakk. Det er en lang rekke mennesker som ikke "tåler" dette, og de er nå foreldre selv. Det sier seg jo selv at det kommer til å gå galt. Anonymkode: 9b224...b51 6 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:16 #6 Skrevet mandag kl 09:16 Familier i oppløsning. I barnehagen fra før barna er ett år. Mange slitne aleneforeldre. På nett fra barnehagealder. Massiv innvandring fra alle mulige ulike kulturer. Språkvansker. Diagnoser. Overarbeidede ansatte i barnehage og skole. Anonymkode: 98eba...c2b 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:44 #7 Skrevet mandag kl 09:44 Krenkesamfunnet. Alle skal ha så masse rettigheter hele tiden, alle skal ta hensyn til mine behov. Hvis jeg har et behov for å plage klassekamerater, så må jeg få lov til det,- og dersom noen sier noe annet, så krenker de min integritet og jeg får ikke være meg selv! Faen så sykt blitt… Anonymkode: 8d0c2...efb 6 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:17 #8 Skrevet mandag kl 10:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mot kollaps innen noen tiår, men vi ser jo ikke stupet før vi er der. Anonymkode: c0874...4bd Noen tiår... Vi har flaks om det holder 8-10 år i høyden. Anonymkode: fe5ca...9c8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:24 #9 Skrevet mandag kl 10:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et lite sukk.. hva er det egentlig som skjer med oss som samfunn? Med tanke på barneoppdragelse og skoleverket…? klasserommene og skolegården har blitt til en dyrehage hvor unger får styre og oppføre seg som apekatter! det er stygge i kjeften, ufordragelige og får holde på akkurat slik de vil.. denne holdningen om at «åhh.. ja h*n mobber en annen unge slik at den ungen ikke lenger har lyst til å være på skolen, men vi må ikke slå så veldig hardt ned på det— fordi det kan føles veldig vanskelig for h*n— fordi det er jo også veldig synd på h*n som mobber 😕» — dette er en så sinnsyk tankegang og vi ødelegger unger med denne kulturen! unger TRENGER grensesetting og å lære seg at dårlig oppførsel får konsekvenser for deg! Det er slik man utvikler seg og blir siviliserte oppegående mennesker. jeg er født i 1996, og jeg er så SJELEGLAD for at jeg fikk tilsnakk når jeg ikke oppførte meg eller hørte etter når jeg ble snakket til, at vi ble sendt ut på gangen om vi ikke oppførte oss i klasserommet og forstyrret de andre, at de voksne tok fysisk tak i armen når vi vi ikke hørte etter i det hele tatt og sa «hei!!! Nå er det nok, enten så oppfører du deg, eller så bærer det rett på rektor sitt kontor».. vi lærte at vi skulle oppføre oss som folk, og høre etter når voksne folk snakket til oss ! Jeg kan faktisk ikke beskrive hvor glad og takknemlig jeg er for det i dag… jeg ser og kjenner mange unger som vokser opp i dag.. og veldig mange av dem er rett og slett ufordragelige, oppstanasige, uoppdragne og har 0 respekt for voksne! Hva og hvor gikk det galt??? Er holdningene mine helt på bærtur eller er det flere som tenker det samme? Anonymkode: 8d0c2...efb Unger er en refleksjon på de voksne rundt dem. Bare se på hvilke type ord du bruker for å omtale andre mennesker, så er det vel ganske forståelig at de er som de er? Du kan jo og lese et par innlegg her på forumet og, så er det jo ganske synlig at det er ganske mange voksne som er veldig dårlige rollemodeller. Respekt må man dessuten gjøre seg fortjent til. Anonymkode: 70bb6...cc2 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:15 #10 Skrevet mandag kl 11:15 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Unger er en refleksjon på de voksne rundt dem. Bare se på hvilke type ord du bruker for å omtale andre mennesker, så er det vel ganske forståelig at de er som de er? Du kan jo og lese et par innlegg her på forumet og, så er det jo ganske synlig at det er ganske mange voksne som er veldig dårlige rollemodeller. Respekt må man dessuten gjøre seg fortjent til. Anonymkode: 70bb6...cc2 Okei? Hvilke ord har jeg brukt som er så urovekkende her mener du? At unger oppfører seg ufordragelig, at de er stygge i kjeften? 🤣 om det var det du siktet til, så beviser du bare nettop det en annen i tråden her skrev som en del av problemet ; krenkesamfunnet! Vi er nødt til å begynne å kalle en spade for en spade. Og ja, når jeg skriver «hva skjer med samfunnet?» så mener jeg også de voksne, som skal ta seg av ungene, oppdra dem! Og ja, respekt gjør man seg fortjent til ; ved å være en trygg og konsekvent voksen, som gjør alvor av ordene «enten så oppfører du deg, eller så fjerner jeg deg fra situasjonen», livet består av valg hele veien, og unger må også lære at atferden din fører med seg konsekvenser! Og igjen JA, unger er en refleksjon av de voksne rundt seg, og det er jo veldig tydelig å se; at alt er i fri flyt, å at folk ikke lenger setter grenser, snakker til ungene sine, og da blir de ufordragelige da🤷🏽♀️ mange som ikke burde ha fått unger, men når du først har valgt å få dem, så får du jaggu ta deg av dem og lære dem normal folkeskikk! Anonymkode: 8d0c2...efb 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:00 #11 Skrevet mandag kl 12:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unger er en refleksjon på de voksne rundt dem. Bare se på hvilke type ord du bruker for å omtale andre mennesker, så er det vel ganske forståelig at de er som de er? Anonymkode: 70bb6...cc2 Ikke alltid. Jeg hadde gode rollemodeller som barn. Enda endte jeg opp som en mobber, og fikk nesten noen til å ta selvmord. Jeg har enda mye av den samme atferden som voksen, men ingen i nettverket mitt har gjennomskuet meg. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er bare sånn, og kommer ikke til å forandre meg. Jeg elsker å se andre lide 🙂 Anonymkode: c2c5f...884
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:28 #12 Skrevet mandag kl 12:28 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke alltid. Jeg hadde gode rollemodeller som barn. Enda endte jeg opp som en mobber, og fikk nesten noen til å ta selvmord. Jeg har enda mye av den samme atferden som voksen, men ingen i nettverket mitt har gjennomskuet meg. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er bare sånn, og kommer ikke til å forandre meg. Jeg elsker å se andre lide 🙂 Anonymkode: c2c5f...884 Jaja, du har hvertfall vett nok til å innrømme og se det selv! 😅 noen er jo bare sånn. Har du fått diagnosen psykopati eller det som ble omgjort til å være mindre krenkende «dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse» ? Dette er jo et bevis på som du sier at de ikke bestandig hjelper å ha gode rollemodeller, noen unger/mennesker er dessverre det vi kaller «utenfor pedagogisk rekkevidde» ! Men heldigvis ; er jo de fleste unger innenfor pedagogisk rekkevidde å kan læres opp til normal folkeskikk og å oppføre seg! Anonymkode: 8d0c2...efb
Gratis Skrevet mandag kl 14:36 #13 Skrevet mandag kl 14:36 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare et lite sukk.. hva er det egentlig som skjer med oss som samfunn? Med tanke på barneoppdragelse og skoleverket…? klasserommene og skolegården har blitt til en dyrehage hvor unger får styre og oppføre seg som apekatter! det er stygge i kjeften, ufordragelige og får holde på akkurat slik de vil.. denne holdningen om at «åhh.. ja h*n mobber en annen unge slik at den ungen ikke lenger har lyst til å være på skolen, men vi må ikke slå så veldig hardt ned på det— fordi det kan føles veldig vanskelig for h*n— fordi det er jo også veldig synd på h*n som mobber 😕» — dette er en så sinnsyk tankegang og vi ødelegger unger med denne kulturen! unger TRENGER grensesetting og å lære seg at dårlig oppførsel får konsekvenser for deg! Det er slik man utvikler seg og blir siviliserte oppegående mennesker. jeg er født i 1996, og jeg er så SJELEGLAD for at jeg fikk tilsnakk når jeg ikke oppførte meg eller hørte etter når jeg ble snakket til, at vi ble sendt ut på gangen om vi ikke oppførte oss i klasserommet og forstyrret de andre, at de voksne tok fysisk tak i armen når vi vi ikke hørte etter i det hele tatt og sa «hei!!! Nå er det nok, enten så oppfører du deg, eller så bærer det rett på rektor sitt kontor».. vi lærte at vi skulle oppføre oss som folk, og høre etter når voksne folk snakket til oss ! Jeg kan faktisk ikke beskrive hvor glad og takknemlig jeg er for det i dag… jeg ser og kjenner mange unger som vokser opp i dag.. og veldig mange av dem er rett og slett ufordragelige, oppstanasige, uoppdragne og har 0 respekt for voksne! Hva og hvor gikk det galt??? Er holdningene mine helt på bærtur eller er det flere som tenker det samme? Anonymkode: 8d0c2...efb Det er den generelle feminiseringen av samfunnet rundt oss som har skapt både mannlige og kvinnelige sjefer/ledere som ikke lenger er i stand til å ta avgjørelser. De er kun opptatt av at alle føler seg bra, noe som vil fungere i en familie eller et lite nærmiljø, men ikke på samfunnsnivå. Du kan si de bedriver mikrotenking på nasjonalt nivå. VG har denne artikkelen i dag, om fengselsvesenet, som også er i krise. Akkurat de samme problemene som på skolen bare i en annen institusjon. https://www.vg.no/nyheter/i/JbdOx7/kristin-remme-54-har-faatt-nok-av-jobben-i-fengselet 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:34 #14 Skrevet mandag kl 15:34 Det er jo sånn på arbeidsplassen også. En leder sitter sjakk matt i møte med folk som gjør som de selv vil. Hvis man prøver å (over)styre noen så blir det varslingssak før man vet ordet av det. Helt utrolig hvor lettkrenket noen er. Anonymkode: 88fe6...1f1 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:34 #15 Skrevet mandag kl 15:34 Gratis skrev (39 minutter siden): Det er den generelle feminiseringen av samfunnet rundt oss som har skapt både mannlige og kvinnelige sjefer/ledere som ikke lenger er i stand til å ta avgjørelser. De er kun opptatt av at alle føler seg bra, noe som vil fungere i en familie eller et lite nærmiljø, men ikke på samfunnsnivå. Du kan si de bedriver mikrotenking på nasjonalt nivå. VG har denne artikkelen i dag, om fengselsvesenet, som også er i krise. Akkurat de samme problemene som på skolen bare i en annen institusjon. https://www.vg.no/nyheter/i/JbdOx7/kristin-remme-54-har-faatt-nok-av-jobben-i-fengselet Interessant artikkkel..men dessverre en utvikling som nok engang vitner om at vi er på vei adundas som samfunn… det er også som du skriver at vi er så opptatt av at alle skal ha det så godt! Ja alle skal ha det så godt, behagelig, beleilig, komfortabelt og ingen skal krenkes, alles behov skal skal tas hensyn til, ingen skal settes krav til — vi kommer til å bli et uspiselig og heslig folk etterhvert! Tydelig å se (også blant voksne i fengsel) at det trengs en salig oppvask og at de som sitter med den makta tar grep.. i kveld er det stortingsvalg, og det er på Støre&co (sosialistene & rødstrømpene) sin vakt at vi har sett mer til av disse tendensene i samfunnet, det er vel ikke i størst grad politikken i seg selv som berører dette temaet mest, men holdningene som denne gjengen fronter! Alle skal ha like mye, ingen er slemmere enn andre, alle skal ha like rettigheter selv om du ikke bidrar med noen verdens ting, ingen skal få sine behov satt til side osv osv. Hørte også et intervju med Marie Sneve Martinussen der hun satt i fult alvor og fortalte stolt at et av slagordene til Rødt er «du skal ha muligheten til å jobbe etter evne, men samtidig få etter behov».. dette er en så fundamentalt skakkjørt tankegang, men det viser jo også tydelig at vi er på full fart inn&ned i en eller annen avgrunn! Anonymkode: 8d0c2...efb 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:20 #16 Skrevet mandag kl 16:20 Barnet mitt har ved flere anledninger blitt utsatt for vold av et par stk på skolen. Slått og sparket. Har tatt det opp med lærerne som da skal "ta en alvorsprat" med de det gjelder, det uten at det hjelper. Til slutt ble jeg så sint og lei, så snakket til disse ungene selv da jeg så de utenfor skolen en gang. Saklig og bestemt. Etter det har det ikke vært noe vold mer. Hva er det lærerne gjør/ikke gjør som fører til at barna snart ikke har noe respekt for de på skolen? Meg hørte de på med en gang. Anonymkode: 79eee...a2c 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:36 #17 Skrevet mandag kl 16:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet mitt har ved flere anledninger blitt utsatt for vold av et par stk på skolen. Slått og sparket. Har tatt det opp med lærerne som da skal "ta en alvorsprat" med de det gjelder, det uten at det hjelper. Til slutt ble jeg så sint og lei, så snakket til disse ungene selv da jeg så de utenfor skolen en gang. Saklig og bestemt. Etter det har det ikke vært noe vold mer. Hva er det lærerne gjør/ikke gjør som fører til at barna snart ikke har noe respekt for de på skolen? Meg hørte de på med en gang. Anonymkode: 79eee...a2c Så bra at du tok de for deg! Og flott at det ble slutt! Jeg tror helt ærlig lærerne på skolen «tenner et lys og snakker om det» når de sier de ska ta en alvorsprat.. den alvorspraten går nok mer som følger: «hva føler du inni deg når du sparker h*n? Mmmmm ja jeg forstår at det kan være veldig vanskelig noen ganger å forstå følelsene, jeg forstår at du føler sånn og sånn, og noen ganger kan vi mennesker føle veldig mye, og det er også veldig viktig at føler og føler og føler og føler»… er veldig mye føleri og følelser overalt i dag🙄 Anonymkode: 8d0c2...efb 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:43 #18 Skrevet mandag kl 16:43 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så bra at du tok de for deg! Og flott at det ble slutt! Jeg tror helt ærlig lærerne på skolen «tenner et lys og snakker om det» når de sier de ska ta en alvorsprat.. den alvorspraten går nok mer som følger: «hva føler du inni deg når du sparker h*n? Mmmmm ja jeg forstår at det kan være veldig vanskelig noen ganger å forstå følelsene, jeg forstår at du føler sånn og sånn, og noen ganger kan vi mennesker føle veldig mye, og det er også veldig viktig at føler og føler og føler og føler»… er veldig mye føleri og følelser overalt i dag🙄 Anonymkode: 8d0c2...efb Ja det har du nok helt rett i. Anonymkode: 79eee...a2c
Gratis Skrevet mandag kl 16:54 #19 Skrevet mandag kl 16:54 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant artikkkel..men dessverre en utvikling som nok engang vitner om at vi er på vei adundas som samfunn… det er også som du skriver at vi er så opptatt av at alle skal ha det så godt! Ja alle skal ha det så godt, behagelig, beleilig, komfortabelt og ingen skal krenkes, alles behov skal skal tas hensyn til, ingen skal settes krav til — vi kommer til å bli et uspiselig og heslig folk etterhvert! Tydelig å se (også blant voksne i fengsel) at det trengs en salig oppvask og at de som sitter med den makta tar grep.. i kveld er det stortingsvalg, og det er på Støre&co (sosialistene & rødstrømpene) sin vakt at vi har sett mer til av disse tendensene i samfunnet, det er vel ikke i størst grad politikken i seg selv som berører dette temaet mest, men holdningene som denne gjengen fronter! Alle skal ha like mye, ingen er slemmere enn andre, alle skal ha like rettigheter selv om du ikke bidrar med noen verdens ting, ingen skal få sine behov satt til side osv osv. Hørte også et intervju med Marie Sneve Martinussen der hun satt i fult alvor og fortalte stolt at et av slagordene til Rødt er «du skal ha muligheten til å jobbe etter evne, men samtidig få etter behov».. dette er en så fundamentalt skakkjørt tankegang, men det viser jo også tydelig at vi er på full fart inn&ned i en eller annen avgrunn! Anonymkode: 8d0c2...efb Jeg skal selvsagt ikke dømme feminismen for alt som er feil, veldig mye bra som har kommet derfra og likhetstanken er selvsagt veldig viktig. Problemet i dag er at vi på et nasjonalt nivå ikke klarer å se at vi har gått for langt. Det blir et godhets-tyranni. Jeg har blitt glad i det engelske uttrykket "suicidal empathy". Det er derfor Trump er så mislikt, fordi han gjør det han til enhver tid mener er riktig, samtidig som alle andre diller rundt uten å foreta seg noe. Jeg er selvsagt uenig med mye av det han gjør og sier, men herregud for en handlingskraft. Han er det vi kaller en rød personlighet fra denne boka 😁 Endret mandag kl 16:56 av Gratis 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:45 #20 Skrevet tirsdag kl 04:45 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei sant.. men hvordan bestemt vi os bare unisont som samfunn om at «nei nå driter vi i å lære ungene normal folkeskikk som alltid har funket, også lar vi dem bare styre å regjere slik de selv vil🤡 det kommer til å bli kjempebra for alle».. ? Synes liksom det skjedde så «over natten» også? Anonymkode: 8d0c2...efb Det har vel med foreldregenerasjonen å gjøre. Født på 90 tallet og tror verden snurrer rundt dem, Anonymkode: 7a410...f31 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå