AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #1 Skrevet 8. september 2025 Jeg har aldri hatt noe godt forhold til min far. Men han pleier å sende meg litt penger til bursdag og jul. Jeg har kommet dit at jeg ønsker å ha minst mulig kontakt, og jeg synes det blir feil å ta i mot gaver da. Samtidig så vet jeg ikke hvordan jeg skal si nei, føler meg som en drittsekk da også. Jeg ønsker ikke å fortelle ham at vi skal ha begrenset kontakt, jeg tenker å bare la det skli ut. Hva ville dere gjort her? Anonymkode: 8cbff...52d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #2 Skrevet 8. september 2025 Gi pengene til et veldedig formål? Anonymkode: 76985...eca 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #3 Skrevet 8. september 2025 Vanskelig å gi han en god nok grunn til at han slutter å sende penger uten å forklare den faktiske grunnen. Jeg tror jeg ville tatt imot pengene og donert de til et godt formål. Da blir det minst mulig styr, han får ikke vite at du trekker deg unna og du kan ha god samvittighet for å ha tatt imot pengene. Anonymkode: 327db...e69 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #4 Skrevet 8. september 2025 Bare ta imot pengene og sett dem på en egen konto til du finner ut hva du skal gjøre med dem. Ikke lag noe mer styr, det høres uansett ikke ut som dere har så mye kontakt, så best å bare la ting være som de er. Hvis du ikke ønsker en eller annen konfrontasjon, da. Anonymkode: 006a9...77c 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #5 Skrevet 8. september 2025 Han har liten inntekt... derfor jeg vil han skal ha dem selv Anonymkode: 8cbff...52d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #6 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har liten inntekt... derfor jeg vil han skal ha dem selv Anonymkode: 8cbff...52d La han gi disse pengene, og la det heller skli ut. Han vet jo at dere ikke har det beste forholdet, men kanskje det gir han litt ro i sjelen å gi deg litt penger? Du kan jo si til han at det er litt for mye, og at du setter mer pris på en symbolsk sum. Jeg kan forstå at det smerter deg å motta hvis du vet at han har lite, og du egentlig føler deg litt stressa. Som en mor selv, så setter jeg jo pris på å kunne gi noe, vise oppmerksomhet, uten at jeg forventer noe tilbake egentlig. Anonymkode: a7372...9c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #7 Skrevet 8. september 2025 Jeg hadde bare satt det på bufferkonto, så kan de brukes på noe så kjedelig som ny vaskemaskin eller lignede. Anonymkode: d0f65...09c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå