Wolfmoon Skrevet i går, 08:26 #1 Skrevet i går, 08:26 Jeg begynner å innse at jeg er forbi min beste alder, men det bør jo absolutt ikke bety at jeg lar forfallet ta overhånd slik det har gjort det siste året. Jeg er overvektig, jeg mangler energi, jeg har noen begynnende helseproblemer som totalt sett burde være nok til at det var lett som en plett å endre vaner. Men så var det ikke det allikevel ... Men jeg har begynt i det små. Jeg tok tak før jeg var tilbake der jeg var da jeg begynte min siste vektreise på Wegovy for litt over to år siden. Mitt laveste punkt var sommeren 2023, og jeg holdt vekta helt til langt uti 2024, så har jeg gått opp nesten ti kilo igjen. Og det må ta slutt her. Jeg må ta bedre matvalgt, for vekta, men også for kroppen generelt. Det må bli slutt på enkle, billige løsninger i hverdagen, som egentlig verken er enkle eller billige. De siste dagene har jeg spist wraps med ren kylling og grønnsaker. Det blir jo ikke enklere, eller billigere, med en ferdigpizza. Så her må vaner snus, tankemønstre endres og fornuften kobles på selv når hverdagen er heftig. Da trenger jeg et sted å skrive ned noen tanker underveis
Amatariel Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Velkommen og gratulerer med dagbok Det er veldig fint å ha et sted man kan skrive av seg tanker og følelser. Blir nemlig mye av det når man er på en livsstilsreise. Heier på deg! ❤️ 1
Wolfmoon Skrevet 5 timer siden Forfatter #3 Skrevet 5 timer siden (endret) Takk, Amatariel! Det er godt å få ut tanker! Og første tanke er at jeg gikk på en smell i går da jeg overbeviste meg selv om at hvis jeg kjøpte is, så kom jeg også til å klare å fullføre en oppgave jeg har starta på til studiet jeg tar ved siden av jobb i går kveld. Der feila jeg hardt Bare is, ingen oppgave, men litt valgsending med innlagt lesing. Jaja, det var nesten, da. På den andre siden dro jeg meg ut av senga i dag tidlig, kjørte til jobb og tok en joggetur før jeg stakk i dusjen og begynte arbeidsdagen. Det var deilig! 4 km i rolig tempo er en god start på dagen, så får vi se om jeg klarer å øke om ikke altfor lenge. Målet er å ha to joggeøkter i uka. Jeg har en plan, så det burde jo gå, men nå må jeg bare gjennomføre. Og hvis jeg blir syk, eller altfor mye kommer i veien, må jeg begynne på igjen. For det er så veldig lett å bare la det ligge hvis jeg først har tatt en pause. Jeg er alt på etterskudd i september pga. sykdom, men det får være greit. Så får jeg heller se om jeg klarer å ta det igjen på sikt. Dagen i dag var iallfall deilig! Jeg har også meldt meg inn i vektregistreringstråd igjen her inne. Da må jeg veie meg, og det vil kanskje også skape litt ekstra motivasjon for å endre disse vanene som er så vanskelige. Endret 5 timer siden av Wolfmoon
Amatariel Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Wow joggetur, og så før jobb! Jeg er søkkimponert! Har du trent/jogget mye før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå