Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:Nikke:

Følger tanken og har selv fått mange av reaksjonene du forteller om.

Dem som aldri har drevet bedrift eller hatt en stort leder/drift ansvar har ingen grunnlag til å forstå. Enkelte kan prate om slike emner som om dem har all værdens med kunnskap, men i realiteten har dem ingen.

Har mange ganger tenkt tanken på hvor lettvint det egentlig er å være annsatt.

Helgdig vis finnes det enda gründere som tør satse på egen drift.

Mestparten av arbeidsplassene i dette landet er faktisk gjennom små arbeidsplasser, selv om det alltid i media blir snakket om de få stor tunge bedriftene.

(ser bort fra offentlig drift)

SÅ godt å høre det er flere som føler det som meg..

Mange mener vennene mine er misunnelige..men ingen skjønner på hva..

De hadde ALDRI i sitt liv kunne ha jobbet 45-50 timer hver uke, som er vanlig for meg..

JEg savner å være ansatt iblandt..

Jeg kan ikke ringe til sjefen og si jeg er syk f.eks.

Jeg kan ikke klage på lønnen..den kommer jo ut i fra om bedriften går bra eller ei egentlig..

Blir så glad når noen forstår meg jeg, blir så oppgitt iblandt..

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem::kose::klem1:

Det er alltid en trøst å vite at det er andre i samme situasjon.

Kan bli nokk så oppgitt til tider ja.

Alt for ofte får en høre - det er vel ikke så farlig for deg for du har jo..... -

Og hva vet dem om det..... tenker jeg da. Ofte er det samme menneskene som saumfarer skattelistene når dem blir utlagt og tror at de tallene som står oppført er hva en person har i rene penger. :klaske:

Nesten ingen tenker eller bryr seg om hvor mange timer en legger ned for å få drifte et firma.

Skrevet
:klem:  :kose:  :klem1:

Det er alltid en trøst å vite at det er andre i samme situasjon.

Kan bli nokk så oppgitt til tider ja.

Alt for ofte får en høre - det er vel ikke så farlig for deg for du har jo..... -

Og hva vet dem om det..... tenker jeg da. Ofte er det samme menneskene som saumfarer skattelistene når dem blir utlagt og tror at de tallene som står oppført er hva en person har i rene penger.  :klaske:

Nesten ingen tenker eller bryr seg om hvor mange timer en legger ned for å få drifte et firma.

Hehe, JA!! Det med skattelistene er så teit!!!

-'ja du skal da ikke klage..' får de som topper listene ofte høre ja, som og ofte er private selvstendig næringsdrivende. haaalllooooo!!! :klaske:

De skjønner ikke helt realiteten bak de tallene..

Så jeg gruer meg litt til skattelistene kommer..de gir så utrolig feil bilde.. :sjenert:

Det er ingen som skjønner det før de har prøvd det selv..

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar folkens :)

Jeg er nemlig eier og daglig leder av en butikk!! ;)

Og av en eller annen grunn tror mange av mine venner at jeg lever som 'prinsessen på erten'.., og at jeg må tjene rått.

Var bare derfor jeg lurte på hva dere mente.

Fordi dette er absolutt ingen dans på roser.

Det er faktisk knall tøffr både økonomisk, fysisk og psykisk.

Men det er tydelig mange som ikke forstår at det er mer enn å stå i kassa..  :sjenert:

Selvfølgelig er det mye jobb! Personalansvar, budsjett, rengjøring, salg, kommunikasjon, utstilling/estetikk, marekdsføring....det er masse arbeid!

Skrevet

Beundrer folk som starter opp for seg sjøl, jobber og står på. Jeg vet det er lange dager og tøffe tak. Har en far og en bror som er selvstendig næringsdrivende i en annen bransje og vet at arbeidsuka har mange mange timer. De som henger seg opp i skattelistene er utrolig upplyste. Det handler ikke om penger man har i lomma, men om penger som er bundet opp feks i produksjonsmidler, driftsutgifter mm. Nei, de som legger skattelista som bakgrunn for sin misunnelse, hadde jeg ikke giddet irritere meg over. Stå på, du har min fulle respekt og beundring!

Skrevet

Jeg bryr meg absolutt ikke om venner, famile, naboen eller hvem det nå skal være har en butikkjobb, en vaskejobb eller hva det måtte være, så lenge de selv er fornøyd med det? For meg er det rett og slett ingen problemstilling.

Gjest synseren
Skrevet

Måtte vært kjekt å eie og drive butikk! Jeg kunne tenkt meg å drive hobbybutikk. Hvorfor skulle det være nedverdigene å jobbe i og/eller drive butikk?

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: ja, for feier og søppelkjører er jo i samme gata som sykepleier..? sist jeg sjekka krevdes det ikke minst 3 år på høyskole for å bli søppelkjører eller feier..
Skrevet

Jeg beundrer dem som klarer å motivere seg for jobb hver dag. En butikk kan bli litt mye rutine, og da er det bra at noen holder ut og jobber der slik at vi andre kan gå på shopping!

Skrevet
Jeg beundrer dem som klarer å motivere seg for jobb hver dag. En butikk kan bli litt mye rutine, og da er det bra at noen holder ut og jobber der slik at vi andre kan gå på shopping!

ja, blir jo en del rutiner..

men du møter nye kunder hele tiden, og ingen kunder er like.

Noen er en drøm.

Andre er et mareritt :ler:

Må hele tiden holde maska, smile å være hyggelig, uansett om det koker inni hue på en.. ;)

Skrevet
Hva tenker dere om folk som jobber i, eller driver/eier  butikk???

Hvordan ser dere på dem??

Er det en OK jobb liksom, eller er det en nedverdiget jobb??

Må si jeg iallfall ser opp til dem som driver sin egen butikk. Det tror jeg kan være mye jobb, og man må ta mange vansklige valg.

Skrevet
SÅ godt å høre det er flere som føler det som meg..

Mange mener vennene mine er misunnelige..men ingen skjønner på hva..

De hadde ALDRI i sitt liv kunne ha jobbet 45-50 timer hver uke, som er vanlig for meg..

JEg savner å være ansatt iblandt..

Jeg kan ikke ringe til sjefen og si jeg er syk f.eks.

Jeg kan ikke klage på lønnen..den kommer jo ut i fra om bedriften går bra eller ei egentlig..

Blir så glad når noen forstår meg jeg, blir så oppgitt iblandt..

:klem:

Som jeg skulle skrevet det selv, men jeg stortrives 95% av tiden, og ville aldri byttet.

Jeg jobbet nylig i 4 dager med 40 i feber, for jeg kan da ikke stenge butikken! Stenger bare ved ufrivillig sykehusinnleggelse. Slike stunder savner jeg å bare være ansatt. Men det et valg jeg har tatt.

Måtte vært kjekt å eie og drive butikk! Jeg kunne tenkt meg å drive hobbybutikk. Hvorfor skulle det være nedverdigene å jobbe i og/eller drive butikk?

Jeg driver hobbybutikk, har aldri hatt det bedre. Men det er mye som følger med i tillegg til å stå bak kassa, som nevnt tidligere i tråden.

Skrevet
Som jeg skulle skrevet det selv, men jeg stortrives 95% av tiden, og ville aldri byttet.

Jeg jobbet nylig i 4 dager med 40 i feber, for jeg kan da ikke stenge butikken! Stenger bare ved ufrivillig sykehusinnleggelse. Slike stunder savner jeg å bare være ansatt. Men det et valg jeg har tatt.

Jeg driver hobbybutikk, har aldri hatt det bedre. Men det er mye som følger med i tillegg til å stå bak kassa, som nevnt tidligere i tråden.

Ja ikke sant... det er bare sånne ting mange ikke forstår, de fleste er jo bare vant med å ringe å si at nei desverre jeg kommer ikke i dag.. kan jo ikke ringe til meg selv heller da.. ;)

Men det er et frivillig valg vi har tatt, å jeg tar konsekvensene av valget mitt, men blir provosert av folk som ikke forstår iblandt.. godt å høre flere tenker som meg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ser ikke på butikkansatt som "mindre verd", ei heller renholdsarbeidere eller andre i "lavstatusyrker". Beundrer faktisk mennesker som i år etter år gjør rent etter andre med elendig lønn. Jeg har jobbet i "statusyrker" i mange år, men måtte slutte da det ble nedskjæringer ved årskiftet. For ikke å bli sittende inaktiv hjemme, har jeg tatt småjobber ved siden av jobbsøking. Nå jobber jeg deltid i en kiosk/dagligvare og det har virkelig vært en vekker for meg. Folk behandler meg nedlatende og mange ser nok på meg kun som en enkel person som ikke har særlig utdannelse eller ambisjoner. Det som virkelig rir meg er når folk kommer inn og er nedlatende og jeg vet fra studietiden at jeg ligger mange hakk over IQ nivået de har på en god dag :frustrert: !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...