AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #121 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det blir neope billigere for forbrukeren. Anonymkode: 1aad6...34d Nei, men hvis man syns bonden får for lite så er det bedre å kjøpe direkte så bonden får det han fortjener. Anonymkode: ec0d6...6fe
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #122 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du unner ikke bøndene bedre betalt heller da for varene sine? Anonymkode: e5d39...bf6 Det sa jeg ingenting om. Anonymkode: 1aad6...34d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #123 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nesten gratis ja, du er morsom. Ingen som vet innkjøpspris Kiwi må betale fra bama, men tipper den er lav! Anonymkode: e5d39...bf6 Nettopp. Anonymkode: 1aad6...34d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #124 Skrevet 8. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nesten gratis ja, du er morsom. Ingen som vet innkjøpspris Kiwi må betale fra bama, men tipper den er lav! Anonymkode: e5d39...bf6 Men der er vel norgesgruppen som eier store deler av Bama. Så de styrer det leddet i verdikjeden også Anonymkode: a352c...553
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #125 Skrevet 10. september 2025 Brunello skrev (På 7.9.2025 den 13.30): De er billigere fordi inntektsnivået er lavere. Hva med Danmark? Maten er billigere og de tjener mer. Anonymkode: 37ca5...c9a 1 1
Brunello Skrevet 10. september 2025 #126 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva med Danmark? Maten er billigere og de tjener mer. Anonymkode: 37ca5...c9a Det finnes selvsagt land i verden der mat er billigere enn i Norge når en kompenserer for lønn.
Druid Skrevet 10. september 2025 #127 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva med Danmark? Maten er billigere og de tjener mer. Anonymkode: 37ca5...c9a De har en befolkningstetthet som er ti ganger større enn i Norge : kosten av grossist, logistikk, og butikk drift er latterlig lavere. Selvfølgelig tjener de mer! 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #128 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med Danmark? Maten er billigere og de tjener mer. Anonymkode: 37ca5...c9a Og de produserer mer mat. Anonymkode: 1aad6...34d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #129 Skrevet 10. september 2025 Jeg ukeshandlet i dag, og syntes faktisk det ble overraskende rimelig. Svinekam 60kr - det er pålegg og lunsjkjøtt i lang tid. Svineknoke 60kr - det er tre gode lapskausmiddager. To purreløk for 15 kr, løk i løsvekt var veldig rimelig, avokado kostet bare 22/stk (og jeg har en halv til lunsj hver dag under egg). 14 for en pakke rugsprø som holder til frokost en uke. Lettrømme og fløte var bare ca 20. Hodekål var ikke mange kronene. Hentet forrige uke 60 egg for 110/pk. og 10kg nypoteter, og 5kg uvaskede gulrøtter. Får-i-kål kjøttet er fortsatt dyrt. Men blir vel priskrig snart. Da blir det hanstret til fryser - og brukt i alt fra indiske retter, gyros, wraps, med mer, gjennom vinteren. Anonymkode: e8ee2...a65
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #130 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva med Danmark? Maten er billigere og de tjener mer. Anonymkode: 37ca5...c9a Maten er da ikke billigere i Danmark? Anonymkode: 0a9ba...711
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #131 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og de produserer mer mat. Anonymkode: 1aad6...34d Og de er ikke et lukket marked som Norge Anonymkode: 0a9ba...711
Fant80 Skrevet 24. september 2025 #132 Skrevet 24. september 2025 Lurer på hva unnskyldninger bedrevitere,og matvarekjedene kommer med denne gangen,for å opprettholde de enorme prisene på sjokolade. Mange av oss vet jo allerede at det ikke engang er mye kakao i veldig mye av sjokoladene.
LeneXCII Skrevet 24. september 2025 #133 Skrevet 24. september 2025 Fant80 skrev (4 timer siden): Lurer på hva unnskyldninger bedrevitere,og matvarekjedene kommer med denne gangen,for å opprettholde de enorme prisene på sjokolade. Mange av oss vet jo allerede at det ikke engang er mye kakao i veldig mye av sjokoladene. Men de som selger mat, skal jo ut fra et bedriftsøkonomisk ståsted selge til den høyeste prisen kundene er villige til å betale. De skal drive butikk, ikke veldedighet. En annen sak er at konkurransen i markedet trolig ikke er god nok. 1
Fant80 Skrevet 24. september 2025 #134 Skrevet 24. september 2025 LeneXCII skrev (6 minutter siden): Men de som selger mat, skal jo ut fra et bedriftsøkonomisk ståsted selge til den høyeste prisen kundene er villige til å betale. De skal drive butikk, ikke veldedighet. En annen sak er at konkurransen i markedet trolig ikke er god nok. Blablabla Jeg som forbruker bryr meg lite om milliardærer som allerede har enorm fortjeneste mener hen ikke tjener nok. Er en grunn for de er så rike. Forstår at du liker og ser opp til rikingene,men det gjør ikke kjøttdeigen noe billigere. Den har steget opp mot 100% enkelte steder på bare noen år. Er det kakao bønnene som drar opp prisen der og? pga grunner. Jeg forstår hvordan det virker. Men forstår jo også nå at ved å vise litt motstand mot de høye prisene,så drar man bare fram de som slikker miliardær ræv fram,som kommer med opplagte grunner,som ved nøyere gjennomgang sjelden henger på greip,da de er modifiserte sannheter. Jeg vet jeg bor i et av verdens rikeste og beste land,når alle bare forsvarer økte priser hele tiden. Man er så forståelig atte. 😅Men det er jo og Norge i et nøtteskall. Man lukker øya,og "forstår situasjonen" Der du har rett er jo at konkurransen i Norge er ikke eksisterende. Noe det tydeligvis her i Norge ikke er noe vilje til å gjøre noe med. Enten det er høyre eller venstre siden. Men man blir jo og forsikret om at slik kommer det til og bli pga denne store forståelsen til kjedene.
BBB12345 Skrevet 26. september 2025 #135 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 7.19): Hver søndag sitter jeg med tilbudene rundt om i butikkene. Men jeg blir like skuffa og nokså stressa hver søndag også. Det som er på tilbud føler jeg er dyrt og for dyrt. Syns prisene øker hver gang jeg er i butikken. Det er mer og mer av lønna som blir borte på mat. Vi er ganske gjennomsnittlig, på både økonomien og med at vi er to voksne og to barn. Men det er jo ikke alle, skjønner godt folk sliter! Så et luksusproblem sånn sett at jeg bare syns det er kjedelig at så mye penger skal bli borte i mat. Det er virkelig ikke mange år siden jeg klarte å bruke 1000 kr i uka på mat til alle oss. Ikke lenger... Nå har vi også cøliaki i familien som er igjen et helt annet prisnivå. Ett bittelite brød til 80 kroner, helt helt sinnsykt! Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men hva er løsningen på dette? Hvor lenge er det til en melkekartong koster 100 kroner liksom?! Det bare skrus oppover uten at vi får gjort noe med det?! Anonymkode: 24f94...d80 Elendig politisk styring. få vekk tollmurene på mat, slipp utlendingene til..
Capazitet Skrevet 26. september 2025 #136 Skrevet 26. september 2025 Kjøpte ein krokanrullsjokolade sist helg. 35 kr! På Rema!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå