AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:10 #1 Skrevet lørdag kl 16:10 Ser på leilighetskjøp, men alt er jo veldig dyrt. Er tidlig i prosessen og forsøker å velge område. Kanskje dere kan hjelpe meg? Da sønnen er rullestolbruker, bør det være greit med offentlig transport. Buss funker ikke alltid så bra, men jeg tenker at T-bane er kjekt. Og at det er grei framkommelighet vinterstid mtp. knutepunkt. At kafeer og butikker er tilgjengelige. Helst ikke for langt til sentrum. Ser etter en treroms. Ønsker litt stor balkong/markterrasse og at det må være heis om det er høyere opp. Tenker helst 5 millioner, maks 6 millioner. Oppussing vil gå fint. Basert på disse kriteriene, tenker jeg at vestkanten og St. Hanshaugen blir for dyrt. Utenfor Ring 3 blir litt langt. Bjølsen/Sagene og Grunerløkka blir vel kanskje også for dyrt, pluss at det ofte er veldig gamle bygg som ikke er så tilgjengelige. Hvor tror dere vi burde sett etter leilighet? Anonymkode: b4689...7f5
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 16:19 #2 Skrevet lørdag kl 16:19 (endret) Prøv nybyggområdene ved Vollebekk? Eller kanskje Løren - mulig de ligger litt over i pris. Litt usikker på pris, men tbanen ligger ikke langt fra. Inkl buss som går på tvers til Nydalen og andre veien. Du får ikke en treroms innenfor Ring 3 til maks 6 mill inkl fellesutgifter. Spesielt ikke med universell utforming. Høyblokker pleier ha heis og være mer tilgjengelig, så ville kikket i Grorud også. Er gjerne lavblokker som byr på vansker. Endret lørdag kl 16:21 av AprilLudgate 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:41 #3 Skrevet lørdag kl 18:41 Jeg liker Etterstad godt med store grøntområder, og er noen nyere bygg mot Brynseng skole, de tror jeg er ganske tilpasset rullestol. Du har det meste du trenger av butikker på Helsfyr og det går t-bane fra både Brynseng og Helsfyr. Samt 37-bussen som går veldig hyppig. Men jeg er litt usikker på om budsjettet ditt holder til en 3-roms. Er ingen til salgs der nå. Fant derimot denne på Løren: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=413655922 Det er et område med mange butikker og har t-bane. Jeg personlig syns det er litt sjelløst, men det treffer nok på en del av kriteriene dine. Anonymkode: 1d8d9...eb7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:48 #4 Skrevet i går, 01:48 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser på leilighetskjøp, men alt er jo veldig dyrt. Er tidlig i prosessen og forsøker å velge område. Kanskje dere kan hjelpe meg? Da sønnen er rullestolbruker, bør det være greit med offentlig transport. Buss funker ikke alltid så bra, men jeg tenker at T-bane er kjekt. Og at det er grei framkommelighet vinterstid mtp. knutepunkt. At kafeer og butikker er tilgjengelige. Helst ikke for langt til sentrum. Ser etter en treroms. Ønsker litt stor balkong/markterrasse og at det må være heis om det er høyere opp. Tenker helst 5 millioner, maks 6 millioner. Oppussing vil gå fint. Basert på disse kriteriene, tenker jeg at vestkanten og St. Hanshaugen blir for dyrt. Utenfor Ring 3 blir litt langt. Bjølsen/Sagene og Grunerløkka blir vel kanskje også for dyrt, pluss at det ofte er veldig gamle bygg som ikke er så tilgjengelige. Hvor tror dere vi burde sett etter leilighet? Anonymkode: b4689...7f5 Det er ikke langt utenfor ring 3. Bor du på Hellerud, Manglerud, Løren, Hasle osv. Bor du i praksis ikke mye lengre unna sentrum enn hvis du bor på Torshov, Sandaker, flere steder på Frogner osv. Jeg hadde kjøpt bolig i et nyere bygg hvor det var krav om universell utforming da det ble bygd. Gamle bygårder er helt uaktuelt og en del av drabantbyene har også små bad. Her hadde jeg vært ganske så åpen for de fleste steder langs t-banelinjene. Anonymkode: 58759...e96 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Hm.. Forstår at det kanskje kan bli vanskelig ja.. Hva med ikke altfor langt unna da 😄 Har bodd på Oppsal, og det ble litt langt igjen. Sjekker ut tipsene deres, og lager meg ei liste 😊 -Etterstad -Løren -Manglerud -Hasle -Vollebekk Anonymkode: b4689...7f5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Grorud er veldig dårlige på tjenester til funksjonshemmede og BPA, så det er dessverre uaktuelt Anonymkode: b4689...7f5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Hva ville dere tenkt om Løren vs Kvadraturen? Anonymkode: b4689...7f5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva ville dere tenkt om Løren vs Kvadraturen? Anonymkode: b4689...7f5 Har du råd til å bo der i en bolig som har heis og universell utforming, da? Jeg tenker det er ganske det samme hvor i byen du bor så lenge det går bane eller trikk. Anonymkode: 58759...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå