AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #21 Skrevet 6. september 2025 Sånn er det overhodet ikke å være sammen med en som har barn. Sånn er det å være sammen med en far som ikke oppdrar ungene sine. Du ser nå hvor nivået ligger. Ikke imponert? Du må bestemme deg for om dette virkelig er mannen i ditt liv. Skulle han likevel passere nåløyet hos deg, så må du fortsatt sette ned foten. Enten ungen er bare frekk, opponerer mot far eller ikke liker deg. Anonymkode: 52cea...009 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #22 Skrevet 6. september 2025 Du kan jo ikke etablere et forhold med en mann som har egne barn men ikke kan å oppdra barn. Det er ren inkompetanse. Og inkompetente mennesker skal man unngå. Slå opp med han. Vær ærlig på grunnen. Altså hans inkompetanse. Eller bare si du ikke «ser noen fremtid» med han. Opp til deg. Hva enn du gjør - ikke etabler et forhold der du må se på at et voksent menneske ødelegger livet til opptil flere barn fordi det (i dette tilfellet han) valgte å få barn før han hadde tilstrekkelig kompetanse på barnepsykologi og oppdragelse. Jeg gir deg null råd til hvordan du skal håndtere barnet. Fordi barnet er som dets foreldre har valgt å oppdra det. Det har null verdi å forsøke korrigere adferd. Anonymkode: a5781...93b 3 1
Sannhetsøkende Skrevet 6. september 2025 #23 Skrevet 6. september 2025 Barn skal snakkes til når de sier ufine ting til andre. At far ler dette bort sier mye om hvor elendig moral han har. Ville han ledd hvis datteren hans mobbet en medelev også? Er dette en mann for deg sånn egentlig? 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #24 Skrevet 6. september 2025 Stikk! Det er mange tapere å velge i mellom Anonymkode: 6a882...032
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #25 Skrevet 6. september 2025 Surriball skrev (43 minutter siden): Kan du ikke bare korrigere henne selv da? Trenger da ikke være så komplisert. "ja, sånn er kroppen min, men det er ikke sånt man sier." "jeg liker ikke at du synger slik om meg." "Sånn får du ikke lov til å snakke om andre, det er sårende" Jeg skjønner ikke problemet med å gi unger en helt kurant tilbakemelding. Du trenger ikke å være sur, liksom 🤷 Har 9-åring selv, og ikke f om hun hadde fått lov å holde på sånn. Selvfølgelig kan ts det, men det røde flagget her er jo at far ikke gjør det. Det lover ikke godt for fortsettelsen av dette forholdet, ikke oppdrar han ungene sine og han synes ikke det gjøre noe at dama blir plaget av dette heller. Personlig klarer jeg ikke ha respekt for noen som ikke lærer barna sine såpass. Anonymkode: 71f90...932 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #26 Skrevet 6. september 2025 Be den jævla drittungen holde kjeft! Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Og jeg tror det kommer til å eskalere pga, ingen sier noe, og far ler…🙄 Anonymkode: 31a89...427 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #27 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han lo høyt når barnet sa at hun ikke ville gå ut å leke på trampolina, hun kunne bruke magen min som trampoline. Dette hadde vært kroken på døra for min del. FØR dette, hadde jeg selv korrigert ungen. Jeg er ikke redd for å korrigere andres unger, særlig når foreldre selv ikke gjør det eller ikke får det med seg. Dette skjedde dog etter at jeg selv fikk barn. Men når far selv ler av dette, så bygger han opp under det hun driver med. Han forsterker og godkjenner hennes oppførsel og hun vil fortsette og det vil kun eskalere. Det er bare å si sayonara til denne duden! Anonymkode: 20e64...5b1 2 1
Surriball Skrevet 6. september 2025 #28 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan ts det, men det røde flagget her er jo at far ikke gjør det. Det lover ikke godt for fortsettelsen av dette forholdet, ikke oppdrar han ungene sine og han synes ikke det gjøre noe at dama blir plaget av dette heller. Personlig klarer jeg ikke ha respekt for noen som ikke lærer barna sine såpass. Anonymkode: 71f90...932 Ikke uenig med deg, men folk må da klare å sette grenser for seg selv også. Mannen er åpenbart en dust, men han er ikke tankeleser.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #29 Skrevet 6. september 2025 Han korrigerer henne ikke, selv ikke når du ber ham om det. Dette kommer ikke til å bli bedre når hun blir 13-14, for å si det sånn. Hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: fed15...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #30 Skrevet 6. september 2025 GammelKaktus skrev (2 timer siden): Det er vel slik hun viser motstand mot pappa sin nye dame, rødt flagg at mannen ikke har lært barnet sitt å ikke kommentere kroppen til andre. Er du den første som blir introdusert eller er du nummer 5 i rekken? Jeg hadde revurdert hele forholdet for han viser jo hvor tafatt han er som forelder og for meg så ville det vært uaktuelt å være sammen med en som ikke klarer å korrigere egne barn, Signerer denne. Ikke rart han ble skilt, han er jo en eksepsjonelt tafatt pappa som oppdrar ungene sine til å bli mobbere. Anonymkode: 01960...8d8 1 1
SPOCA Skrevet 6. september 2025 #31 Skrevet 6. september 2025 (endret) For noen merkelige svar du får. Dette er selvfølgelig ikke greit. Én ting er at du kan korrigere datteren, men det bør far også gjøre. Hvor har det blitt av normal folkeskikk? Når jeg leser svarene her er jeg ikke overrasket over hvorfor enkelte barn er uoppdragne. Far burde jo korrigere sin datter her uten at man må gi beskjed. At dette ikke ligger instinktivt hos folk er for meg en gåte. Å kommentere kroppen til andre er aldri greit, og i hvert fall ikke le av den. Jeg hadde dumpet fyren. Jeg hadde ikke funnet meg i at min partner ler av meg på min bekostning der det åpenbart ikke er gode intensjoner. Det ér forskjell på uskyldig moro, og det å spøke på andres bekostning i negativt fortegn. Endret 6. september 2025 av SPOCA 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå