Gå til innhold

Barn som kommenterer kroppen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen en god stund, men først det siste halvåret jeg har blitt introdusert for barna hans. 

Det ene barnet driver hele tiden å kommenterer utseende og kroppen min negativt. Hun ble nettopp 9. Hun har veldig mye spørsmål om hvorfor magen min er så rar, hvorfor henger den sånn, du har store pupper. Hun har laget en sang om "*navnet mitt*" har stooooooooor nese. Min kjæreste sier at dette ikke er noe å bry seg om, han blir sur når jeg prøver å ta det opp at det er flaut for meg spesielt med andre voksne tilstede å høre på dette. 

Han lo høyt når barnet sa at hun ikke ville gå ut å leke på trampolina,  hun kunne bruke magen min som trampoline. 

Altså er dette her noe jeg skal finne meg i? Det yngste barnet har nå begynt å ta etter søsteren så nå er det dobbelt opp. Han sier til meg at sånn er det å bli sammen med en med barn. Jeg mener han burde korrigere henne og si at sånt skal man ikke si til andre, er det virkelig feil av meg? 

Anonymkode: 0ab16...e9a

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du snakke med henne, at jo det er sånn din kropp er, men at måten hun sier det på er ikke ok.  

Informasjon er tingen, si hvorfor du har henge pupper, hvorfor din mage er sånn. Oh at kvinne kroppen vil hele tiden forandre seg

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt ikke greit, en 9 åring bør oppdras bedre enn det.

Anonymkode: 4949d...891

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er vel slik hun viser motstand mot pappa sin nye dame, rødt flagg at mannen ikke har lært barnet sitt å ikke kommentere kroppen til andre. Er du den første som blir introdusert eller er du nummer 5 i rekken?

Jeg hadde revurdert hele forholdet for han viser jo hvor tafatt han er som forelder og for meg så ville det vært uaktuelt å være sammen med en som ikke klarer å korrigere egne barn, 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Ungen tester grenser og faren setter ingen. Du vet hva du går til nå.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Kan du ikke bare korrigere henne selv da? Trenger da ikke være så komplisert. 

"ja, sånn er kroppen min, men det er ikke sånt man sier." 

"jeg liker ikke at du synger slik om meg." 

"Sånn får du ikke lov til å snakke om andre, det er sårende" 

Jeg skjønner ikke problemet med å gi unger en helt kurant tilbakemelding. Du trenger ikke å være sur, liksom 🤷 

Har 9-åring selv, og ikke f om hun hadde fått lov å holde på sånn. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

En sånn "far" hadde jeg mistet respekten for asap. Han oppdrar jo drittunger. Hadde ikke klart å være med en sånn dust og være vitne til sånn behandling av barna.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Og du blir fordi....

...dere har det fint ellers?

Skrevet
Surriball skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke problemet med å gi unger en helt kurant tilbakemelding. Du trenger ikke å være sur, liksom 🤷 

Nei men det er liksom noe ironisk å skulle gi de svarene til henne samtidig som faren ler seg skakk av det hun sier til meg som faktisk sårer. Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Hvorfor får jeg adhd følelse på datteren?

Impulskontrollen? Eller at xn driver med baksnakk og datter tror det er greit? Gjør hun dette med flere hun ser? 

Anonymkode: 28aa5...0c9

Skrevet

Unnskyld meg, men her må far ta ansvar. Hvilken oppdragelse er dette, at ungene kan få holde på sånn? Snakk med mannen din. Han må skjerpe seg og ungene må skjerpe seg. Forstår godt at du ikke liker det!

Anonymkode: e962c...bbd

• Liker 1
Skrevet

Sikkert mora hennes som snakker litt dritt om deg , eller er negativt innstilt til deg ; barn snapper opp sånt. 

uansett på ingen måte greit! Utrolig dårlig oppdragelse og din kjæreste virker unnvikende og teit

Anonymkode: 43dc2...7aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor får jeg adhd følelse på datteren?

Impulskontrollen? Eller at xn driver med baksnakk og datter tror det er greit? Gjør hun dette med flere hun ser? 

Anonymkode: 28aa5...0c9

Hva har adhd med dette å gjøre?

Anonymkode: 0ed46...b8e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Surriball skrev (4 minutter siden):

Nei, nettopp?

Du er enig i at det er foreldres ansvar å korrigere denslags oppførsel.

Det trådstarter burde gjøre er altså å kvitte seg med kjæresten, som åpenbart er en tafatt og udugelig forelder.

Hilsen også mor til 9-åring

Anonymkode: 0a1d2...944

• Liker 2
Skrevet

Barnet tester grenser, og faren burde sette grenser. Han nekter tydeligvis å gjøre det, noe som er veldig tafatt. Jeg hadde tatt det opp med han igjen og hvis han ikke vil endre seg så hadde jeg revurdert hele forholdet.

Anonymkode: afe87...722

Skrevet
Surriball skrev (9 minutter siden):

Helt enig. Selv om far burde sette grenser så bør du sette grenser selv også.

Anonymkode: afe87...722

Skrevet

Faren ler? Og du er sammen med denne mannen fordi?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei men det er liksom noe ironisk å skulle gi de svarene til henne samtidig som faren ler seg skakk av det hun sier til meg som faktisk sårer. Ts

Ler faren når hun sier sånt? Han trenger jammen meg oppdragelse selv. Du får vurdere om du seriøst gidder å oppdra begge. 

En voksen som oppfører seg sånn... herregud, hva skal man si. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er større problemer her enn hva datteren til kjæresten din sier om kroppen din. Hvordan skal hun forstå at hun ikke skal mobbe og være stygg mot deg og andre når far oppmuntrer til det? 

Det er han som trenger grensesetting, og så videre sette grenser for datteren. Dette kan du ikke finne deg i. 

Anonymkode: 0ca29...dea

• Liker 1
Skrevet

Dette må hun lære seg noen antenner på.

Hun liker deg ikke helt, og tar det ut slik.

Om far ler med hadde jeg bare takket for meg, fullstendig uoppdragent av begge.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...