AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Jeg skal til London i høst 🥳 Så da trenger jeg alle tips jeg kan få! Bra hotell nært Victoria station? Eller andre hoteller med god connection, jeg skal fly til Gatwick, og flytoget derfra går til Victoria. Hvor er det best å shoppe? Og hva annet må jeg få med meg? 🇬🇧 Anonymkode: 21681...216
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Vær obs på område om du vil bo nær Victoria- det er finere og mindre finere områder. Jeg foretrekker selv å ta tuben og bo litt nord for sentrum et sted. Eller rett ved Embankment. Liker Royal horseguards hotel godt, eller park Plaza westminster. Ta lokaltog i stedet for gatwick express. Tæpp kortet på kollektivtransport - ikke kjøp billetter, oystercard og slik. Om jeg har en handleliste og skal handle "det store volumet" foretrekker jeg å ta tuben til et av Westfields-sentrene. Lagre litt underveis, og så ta en taxi tilbake. Start tidlig. Du har de samme butikkene som på oxford street, men det er mye mer kompakt og effektivt. Seven dials er også et veldig trivelig område med smalere butikker. Av markedene foretrekker jeg Spitafields og Brick Lane. Men Notting hill og cambden er jo verdt et besøk som turist. Borough er et must om du er matinteressert. Hva du skal få med deg kommer jo an på interesser. Jeg liker walks veldig godt - for eksempel jack-the-ripper walk i solnedgangen. Tower med guide er imponerende. Er du litt royal er det absolutt verdt å besøke Buckingham (forhandsbook) eller Kensington (royal rooms) - var der nettopp, og da var kongelige antrekk stilt ut, blant annet litt av Diana sitt. Covent er trivelg. Rusle langs embankment. Finne en rooftop bar. Anonymkode: 3de7a...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #3 Skrevet 8. september Vi bor alltid på Royal National eller andre hotell ved Russell Square. Hvis vi flyr til Gatwick, tar vi lokaltog til St.Pancras, som er max 15 minutts spasertur fra hotellene der. Liker dette området bedre enn Victoria, og det er gangavstand til mye og veldig lett tilgang på buss og metro. Anonymkode: f3e87...9f7 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #4 Skrevet 8. september Ville unngått typiske turistområder og heller bodd i Whitechapel-området. Anonymkode: e243d...ddb
AnonymBruker Skrevet 8. september #5 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 10.11): Jeg skal til London i høst 🥳 Så da trenger jeg alle tips jeg kan få! Bra hotell nært Victoria station? Eller andre hoteller med god connection, jeg skal fly til Gatwick, og flytoget derfra går til Victoria. Hvor er det best å shoppe? Og hva annet må jeg få med meg? 🇬🇧 Anonymkode: 21681...216 Tja... Vi trenger strengt tatt å vite "hvem" du er for å kunne gi verdifulle og vettuge tips, ellers blir det de sedvanlige "13 av på dusinet"-tipsene... Det er liksom litt ulike preferanser hos en mann på 32 som liker øl og fotball og krigshistorie og kvinne 61 som er interessert i rosehager, kles-shopping, afternoon tea etc – bare for å spissformulere det. Hvor det er best å shoppe avhenger jo f.eks. selvsagt 100% av hva du tenker å shoppe, hvilke forventninger du har, hvilket budsjett du har, hvilken stil du har. Du gir oss liksom ikke så mye å gå på her? Hvilke interessert har du, hva er det som fascinerer deg, hva er det f.eks. at du VET du vil oppleve? Dette gjelder i og for seg for alle som etterspør tips om reisemål: Fortell "hvem" du er. Anonymkode: 0035a...df8 1 3
MiominMio Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september Det er superenkelt å bo i London. Har man en subway i nærheten så er det ubegrenset med muligheter. Jeg liker meg i Bayswater jeg og Queensway. Der har man begge disse t-banene. Nærheten til Kensington gardens og Notting Hill. Jeg liker å bruke beina så da er det også ypperlig om man ønsker å f.eks gå gjennom Kensington Gardens via Hyde Park og ned til typ Oxford Street butikkene der. Men som sagt liker man ikke å gå så er det fint å ta subway. Liker du thrifting så kan jeg etter meget godt tips fra min tenåring si at Brick Lane og markedet der er supert. Der får man også spennende mat (dette er litt utenfor selve bykjernen, men eneklt å ta seg til), Camden Town er også poppis. Liker man øl så har man the London ale trail hvor man smaker seg gjennom diverse historiske pubber. Fin måte å få med seg litt historie på. London er aldri feil og uansett så vil du finne noe for enhver smak. God tur 1
Roci Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september (endret) Du har allerede fått anbefalt Westfield og Seven Dials for shopping, og du kan også besøke Seven Dials Market, de har en ganske ok "food court". Jeg liker godt Borough Market, spesielt butikkene til Spice Mountain, The Olive Oil Company og Le Chocolat. Utover det vil jeg anbefale et besøk i Sky Garden, samt å rusle langs kanalene i Little Venice (Ta undergrunnen til Paddington Station) Endret 10. september av Roci 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september Hva du må få med deg, kommer jo an på hva du liker selv, og hva du ønsker. For mange er det jo et "must" å se de kjente severdighetene. London Eye, Big Ben, Tower Bridge, Madamme Tussauds, Harrods osv. For andre er det et "must" å se en musikal når man er i London. For ennå andre er Afternoon tea et must. Noen reiser ene og alene for å dra på fotballkamp... Men London har jo masse mer å by på, og hva som passer for deg kommer jo an på hva du liker. Anonymkode: 8515b...936 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september De har noen spennende garnbutikker der hvis du er interessert i strikking etc. Anonymkode: b2f60...e6b 1
Million Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september Har du barn? London har Hamley's. en av de største leketøysbutikkene i Europa. Flere etasjer med leker, leker og atter leker. Hele avdelinger med kun Barbie og lignende. Lego. Kosedyr. Alt - hyllerad på hyllerad! Så om du har barn som ennå bruker leker eller barnebarn, ta turen innom Hamley's! https://www.visitlondon.com/things-to-do/place/401397-hamleys-of-london 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #11 Skrevet 10. september Jeg og min mann har de siste gangene bodd i Bloomsbury, like bak British Museum og vil absolutt anbefale det. Vi trives veldig godt der, det er et rolig område, samtidig som alt er liksom innenfor gåavstand. Kings Cross Station er kun et steinsnar unna og Coals Drop Yard ligger like bak den. Vi synes også det er gøy å kjøre buss, London er så stor og variert og det er veldig morsomt å sitte på en buss og se hvordan byen endrer seg underveis og så kan man bare hoppe av hvis man ser noe man har lyst til å se nærmere på. Litt sånn myldrebok opplevelse! Det enkleste er å bare tappe bankortet/mobilen på buss/bane fremfor å kjøpe Travelcard eller Oystercard. De har et tak for hvor mye man blir trukket for per 24 timer, så det lønnet seg for oss. Vi pleier alltid å ta en tur innom noen kunstutstillinger, sist var vi innom British Museum og Dulwich Picture Gallery, Tate Modern har ofte spennende utstillinger og vi prøver å få det med oss, men helt ærlig så er det så mange gallerier overalt i London at det er lurest å søke hva som skjer akkurat mens du er der og velge utifra det. Det er også lurt å kjøpe billetter på forhånd hvis man skal noe bestemt. Og til slutt, hvis du liker gresk mat vil jeg absolutt anbefale Alexander the Great i Camden, vi snublet over den ved tilfeldigheter for noen år siden og de lager helt fantastisk god mat! Anonymkode: f69c3...e63 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Skrevet 13. september Søndagsmarkedet i Carmden Det er utrolig gøy. Var mye der da jeg bodde i London. Tenåringene mine elsker å dra dit når vi er i byen. Anonymkode: 43dc5...211 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Skrevet 13. september Dropp flytoget. Vanlige tog er billigere, og de går til flere steder. Victoria er ikke favorittområdet mitt heller. Jeg liker Covent Garden/Seven Dials. Bloomsbury er et ok hotellområde. Du kommer deg rundt med underground, men vær oppmerksom på at det ofte er mye gåing på stasjonene, skal du bare et stopp eller to kan det være like enkelt, og mye hyggeligere, å gå over bakken. Anonymkode: cbbc9...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropp flytoget. Vanlige tog er billigere, og de går til flere steder. Victoria er ikke favorittområdet mitt heller. Jeg liker Covent Garden/Seven Dials. Bloomsbury er et ok hotellområde. Du kommer deg rundt med underground, men vær oppmerksom på at det ofte er mye gåing på stasjonene, skal du bare et stopp eller to kan det være like enkelt, og mye hyggeligere, å gå over bakken. Anonymkode: cbbc9...aa8 Jeg tar ofte buss også - da får man sett mye. Eller Uber. Bruker google maps for å se hvor lang tid det tar med ulike transportmetoder. Hvilket tog det er mest effektivt å ta fra Gatwick etc. Genialt - da man også får detaljer om transportmiddelet. Eller kan bestille uber eller taxi direkte fra app. Anonymkode: 3de7a...8d7
AnonymBruker Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar ofte buss også - da får man sett mye. Eller Uber. Bruker google maps for å se hvor lang tid det tar med ulike transportmetoder. Hvilket tog det er mest effektivt å ta fra Gatwick etc. Genialt - da man også får detaljer om transportmiddelet. Eller kan bestille uber eller taxi direkte fra app. Anonymkode: 3de7a...8d7 Jeg bruker også google maps, men legger på en god del tid. Til fots er jeg ikke i nærheten av å klare den hastigheten google legger opp til. Tror ikke de regner med rødt lys på hvert kryss, eller lang avstand under bakken med tube. Eller trafikkork når man kjører buss. Under tubestreiken nylig gikk jeg en distanse google sa 19 minutter på, jeg brukte 40. Anonymkode: b825e...ac5
AnonymBruker Skrevet 13. september #16 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bruker også google maps, men legger på en god del tid. Til fots er jeg ikke i nærheten av å klare den hastigheten google legger opp til. Tror ikke de regner med rødt lys på hvert kryss, eller lang avstand under bakken med tube. Eller trafikkork når man kjører buss. Under tubestreiken nylig gikk jeg en distanse google sa 19 minutter på, jeg brukte 40. Anonymkode: b825e...ac5 Jeg er i London 1-3 uker i året, og har ikke problemer med det. Om noe er det veldig gode oppdateringer på real time og forsinkelser der. Anonymkode: 3de7a...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september #17 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bruker også google maps, men legger på en god del tid. Til fots er jeg ikke i nærheten av å klare den hastigheten google legger opp til. Tror ikke de regner med rødt lys på hvert kryss, eller lang avstand under bakken med tube. Eller trafikkork når man kjører buss. Under tubestreiken nylig gikk jeg en distanse google sa 19 minutter på, jeg brukte 40. Anonymkode: b825e...ac5 Da går du vel ganske sakte. Jeg bruker litt kortere tid enn estimert tid på google maps når jeg vandrer i London. Hvis jeg går med andre tar det gjerne litt lenger tid. Anonymkode: 04a51...7e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå