Gå til innhold

Jeg trenger dine beste London-tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til London i høst 🥳

Så da trenger jeg alle tips jeg kan få! 
Bra hotell nært Victoria station? Eller andre hoteller med god connection, jeg skal fly til Gatwick, og flytoget derfra går til Victoria. 
Hvor er det best å shoppe? Og hva annet må jeg få med meg? 🇬🇧

Anonymkode: 21681...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær obs på område om du vil bo nær Victoria- det er finere og mindre finere områder. Jeg foretrekker selv å ta tuben og bo litt nord for sentrum et sted. Eller rett ved Embankment. Liker Royal horseguards hotel godt, eller park Plaza westminster. 

Ta lokaltog i stedet for gatwick express.

Tæpp kortet på kollektivtransport - ikke kjøp billetter, oystercard og slik. 

Om jeg har en handleliste og skal handle "det store volumet" foretrekker jeg å ta tuben til et av Westfields-sentrene. Lagre litt underveis, og så ta en taxi tilbake. Start tidlig. Du har de samme butikkene som på oxford street, men det er mye mer kompakt og effektivt. Seven dials er også et veldig trivelig område med smalere butikker. 

Av markedene foretrekker jeg Spitafields og Brick Lane. Men Notting hill og cambden er jo verdt et besøk som turist. Borough er et must om du er matinteressert. 

Hva du skal få med deg kommer jo an på interesser. Jeg liker walks veldig godt - for eksempel jack-the-ripper walk i solnedgangen. Tower med guide er imponerende. Er du litt royal er det absolutt verdt å besøke Buckingham (forhandsbook) eller Kensington (royal rooms) - var der nettopp, og da var kongelige antrekk stilt ut, blant annet litt av Diana sitt. Covent er trivelg. Rusle langs embankment. Finne en rooftop bar. 

Anonymkode: 3de7a...8d7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...