Gå til innhold

Alicante (- Murcia)- Barcelona - Madrid

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da har vi endelig bestemt oss, og booka ferien vår! :hoppe: Vi reiser i august.

Er det noen som har vært noen av disse stedene som har noen tips?:

Vi skal ta en liten rundtur i Spania der vi først skal til Alicante. Her er målet å ligge mest mulig på stranda og slappe av, men hvis det er noen som har tips til byer som ligger et lite stykke unna, som er verdt å få med seg, så kom med dem. Vi vurderer å ta en dagstur til Murcia, noen som har vært der?

Så reiser vi videre til Barcelona med tog, og der vil vi gjerne ha tips til hva vi bør få med oss i byen, hvilke steder litt utenfor byen som er verdt å besøke, og tips til fine strender, da vi har lyst å bade litt der også.

Så tar vi toget til Madrid. Der skal vi bare være i tre dager fordi vi regner med at det er forferdelig varmt å være inne i en storby på den tiden av året. Her regner vi ikke med å få tid til å besøke noen steder utenfor, men vil gjerne ha tips om hva som kan og bør oppleves i Madrid.

åååå, jeg gleder meg!!! :hoppe::danse:

Endret av Arielle
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fra Alicante kan dere ta en tur med en bane nordover langs kysten. Det er også et gammelt festningsanlegg i Alicante. Jeg husker ikke hva det heter, men et stykke inn i landet ligger det en liten by/landsby med noen gamle hulehus som nå blir brukt av kunstnere. Turen lønner seg! Ellers er det en fin liten by litt lenger nord, ta den banen dit. Hvit by, med blå kirke på toppen.

Litt lenger sør (ta bussen) ligger det et sted med dynelandskap. Veldig pent!

Gjest allium
Skrevet

I Alicante-området er Elche en koselig by et stykke inn i landet. Der skal det visstnok også være masse skofabrikker med fabrikkutsalg.

Fra Santa Pola, en liten by rett sør for Alicante, går det båt ut til en liten øy som heter Tabarca. Koselig dagstur, spesielt hvis det er en varm dag. Man får mer luft ute på havet.

Stranden i selve Alicante er ikke noe særlig å skryte av. Lei bil, og kjør litt sørover, ta av til Gran Alacant og ned til Carabassi-stranden.

Skrevet
Fra Alicante kan dere ta en tur med en bane nordover langs kysten. Det er også et gammelt festningsanlegg i Alicante. Jeg husker ikke hva det heter, men et stykke inn i landet ligger det en liten by/landsby med noen gamle hulehus som nå blir brukt av kunstnere. Turen lønner seg! Ellers er det en fin liten by litt lenger nord, ta den banen dit. Hvit by, med blå kirke på toppen.

Husker du hva noen av de stedene heter? litt lettere å vite hvor man skal da liksom :) Og når du sier banen, mener du da toget? er det slik avstand at man kan kjøre moped til disse stedene?

Gjest Gjest
Skrevet

Hei igjne!

Banen er ikke et vanlig tog, men går mellom Alicante og Denia. Fin utsikt på mesteparten av strekningen! Den går fra en holdeplass ved stranden nedenfor festningen Castillo de Santa Barbara.

Den går bl.a.til Altea (hvit by med blå kirkekuppel, veldig pen) og til Villa Joyosa, en liten by med fargerike hus nede ved stranden.

Sanddynelandskapet heter Guardamar de Segura. Vi var heldige og ferierte på et tidspunkt med få turister og hadde dynelandskapet nesten helt for oss selv. Utrolig flott!

Elche (Elx) som en annen nevnte, er også verdt et besøk.

Ellers ligger Orihuela inne i landet, hulehusene var ikke så langt derfra. Vi ble kjørt rundt av en venn den dagen, så jeg fikk ikke med meg alle navnene...

Ta en titt på

www.alicante.es

www.costablanca.org

Gjest Gjest
Skrevet

Moped vet jeg ikke, kanskje litt langt og ikke minst ikke så trygt? Banen var i alle fall fin, det går også mange busser og tog. Det er heller ikke dyrt. Hvis dere vil være mer uavhengige, ville jeg heller ha satset på et par dager med leiebil.

Madrid:

Puerta del Sol (også kafeer og natteliv)/Calle Huertas

Plaza mayor

Palacio real

Museo del prado

Parque de retiro

og utenfor byen:Palacio y Monasterio de San Lorenzo de El Escorial

Skrevet

Takk for tips dere :blomst: . Hvis det er flere som har noe, kom gjerne med det, trenger masse tips om hva som bør oppleves :)

Gleder meg sånn :hoppe: ... men det er jo så lenge til :sur:

Skrevet

Er det ingen flere som har vært disse stedene som har noen tips? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...