AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #1 Skrevet 5. september 2025 Noen som vet hva denne grønne prikken på tv er? Leste at det kan være en app som har tilgang til kamera og mikrofon. Men hvordan slår jeg av den appen? Anonymkode: ae47c...4c5
Fountaine Skrevet 5. september 2025 #2 Skrevet 5. september 2025 Det er en stuck eller dead pixel. Prøv å trykk litt forsiktig på den med en penn. 2
Gjest Abra Skrevet 5. september 2025 #3 Skrevet 5. september 2025 Fountaine skrev (4 minutter siden): Det er en stuck eller dead pixel. Prøv å trykk litt forsiktig på den med en penn. Verdens største pixel isåfall.
Fountaine Skrevet 5. september 2025 #4 Skrevet 5. september 2025 (endret) Abra skrev (16 minutter siden): Verdens største pixel isåfall. Det er en "subpixel-klynge" en gruppe pixler i samme område som har låst seg til samme farge. Det kan også være et LCD panel som har en produksjonsfeil eller skade. Endret 5. september 2025 av Fountaine 2
Gjest Abra Skrevet 5. september 2025 #5 Skrevet 5. september 2025 Fountaine skrev (Akkurat nå): Det er en "subpixel-klynge" en gruppe pixler i samme farge som har låst seg til samme farge. Det kan også være et LCD panel som har en produksjonsfeil eller skade. Nei, det der er som ts tror, et tegn på at en app eller tv’en lytter til mikrofon.
Fountaine Skrevet 5. september 2025 #6 Skrevet 5. september 2025 Abra skrev (4 minutter siden): Nei, det der er som ts tror, et tegn på at en app eller tv’en lytter til mikrofon. Ok, sikkert russiske hackere.
Gjest Abra Skrevet 5. september 2025 #7 Skrevet 5. september 2025 Fountaine skrev (Akkurat nå): Ok, sikkert russiske hackere. Hvorfor? Jeg kan da stemmestyre min tv med fjernkontrolleren. På enkelte tv’er så kommer det da en slik indikasjon som ts har lagt ut bilde av når man bruker en slik funksjon. Kan være så enkelt at ts må slå av mikrofonfunksjonen på sin fjernkontroll.
Fountaine Skrevet 5. september 2025 #8 Skrevet 5. september 2025 (endret) TS, du må sjekke over alt i innstillingene på TV'en hvis det viser seg å være en app eller et opptak som står på i bakgrunnen. Lukk også alle apper som står i bakgrunnen. Det kan også være dekoderen som gjør opptak det hvis du bruker en dekoder. Endret 5. september 2025 av Fountaine 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #9 Skrevet 6. september 2025 Fountaine skrev (15 timer siden): Det er en stuck eller dead pixel. Prøv å trykk litt forsiktig på den med en penn. Prøvde, men den er fortsatt der. Takk for tips. Fountaine skrev (15 timer siden): Det er en "subpixel-klynge" en gruppe pixler i samme område som har låst seg til samme farge. Det kan også være et LCD panel som har en produksjonsfeil eller skade. Kan spørre dem i butikken jeg kjøpte den. For den skal vel egentlig ikke være der?🤔 Abra skrev (15 timer siden): Nei, det der er som ts tror, et tegn på at en app eller tv’en lytter til mikrofon. Ja, sjekket Google, og det sto at det kunne være en app som hadde tilgang til kamera eller mikrofon. Eller begge deler. Mobil og tv er jo konekta med mobilen. Betaler det jeg leier av filmer gjennom mobilen. Så kan jo være noe sånt Fountaine skrev (14 timer siden): TS, du må sjekke over alt i innstillingene på TV'en hvis det viser seg å være en app eller et opptak som står på i bakgrunnen. Lukk også alle apper som står i bakgrunnen. Det kan også være dekoderen som gjør opptak det hvis du bruker en dekoder. Jeg bruker ikke dekoder. Men tenkte å spørre de som jobber på elkjøp om hva det er. Anonymkode: ae47c...4c5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2025 #10 Skrevet 8. september 2025 Dette er et Android TV-symbol som viser at du har aktivert mikrofon/stemmesyring. Har ingen konkret løsning på ditt tilfelle, men påstander om døde piksler er fullstendig på bærtur. Anonymkode: 2357b...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #11 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 10.56): Dette er et Android TV-symbol som viser at du har aktivert mikrofon/stemmesyring. Har ingen konkret løsning på ditt tilfelle, men påstander om døde piksler er fullstendig på bærtur. Anonymkode: 2357b...c9f Ok. Takk for svar. Godt at det ikke er noe galt med tv i det minste da Anonymkode: ae47c...4c5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #12 Skrevet 11. september 2025 Nullstill TVen til fabrikk innstillinger. Det er letteste måten å løse det på. Anonymkode: cd3b8...64f 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #13 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nullstill TVen til fabrikk innstillinger. Det er letteste måten å løse det på. Anonymkode: cd3b8...64f Ok, men forsvinner alt jeg har der da? Må jeg logge inn på alt på nytt? Anonymkode: ae47c...4c5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #14 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok, men forsvinner alt jeg har der da? Må jeg logge inn på alt på nytt? Anonymkode: ae47c...4c5 Ja Anonymkode: a2e1d...f0d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå