Gå til innhold

Fyller straks 27 - begynner å bli stressa.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som fyller 27 neste uke, og jeg begynner å få litt panikk når det gjelder å finne en partner, stifte familie, skaffe bolig og alt det der. 20-årene har gått altfor fort. Jeg har heller ikke vært sammen med en dame siden russetiden, så jeg er vel ganske rusten😅 Er det vanlig å være såpass sent ute?

Anonymkode: f2fee...589

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 28 år og tobarnsmor. Jeg og mannen (også 28 år) er seriøst 5-10 år yngre enn alle andre foreldre i barnehagen. Flere av foredrene er også 10-15 år eldre enn oss 😅 Du har god tid! 

Anonymkode: 68df4...4fd

• Liker 4
Skrevet

Bruk tiden på å ordne deg et bra liv og ha det fint med deg selv, så ordner det seg etterhvert 😊 Menn er ofte litt senere ute med å få barn og etablere seg enn damene. Kjenner ikke mange menn på 27 som har kone, barn og hus.

Anonymkode: 5cddb...129

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er en mann som fyller 27 neste uke, og jeg begynner å få litt panikk når det gjelder å finne en partner, stifte familie, skaffe bolig og alt det der. 20-årene har gått altfor fort. Jeg har heller ikke vært sammen med en dame siden russetiden, så jeg er vel ganske rusten😅 Er det vanlig å være såpass sent ute?

Veldig vanlig. DU har god tid.

Men prøv å være 39 og i samme situasjon. Å vite at løpet er kjørt, liksom.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er en mann som fyller 27 neste uke, og jeg begynner å få litt panikk når det gjelder å finne en partner, stifte familie, skaffe bolig og alt det der.

Du er mann. Du kan få barn i 30-40 år til. Chill.

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Du er mann. Du kan få barn i 30-40 år til. Chill.

Nei, han har 13 år på seg. "Ingen" vanlige menn blir førstegangsfedre etter 40.

• Nyttig 1
Skrevet

Har inntrykk av at de fleste menn mer eller mindre er jomfruer til de er 30 😅

Anonymkode: be68a...a2a

• Nyttig 1
Skrevet

Du har veldig god tid. Men begynn å date og se hva som skjer.

Anonymkode: 0f89e...402

• Liker 2
Skrevet

Min mann var 32 da han traff meg. Fikk første barn da han var førti. Han hadde heller ingen særlig damebekjentskaper siden russetiden.

Nå er han A4 familiemann med 2 barn, villa og volvo.

Løpet er ikke kjørt.

Anonymkode: 87dfc...d52

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har god tid. Ikke vits å stresse, ingenting godt kommer ut av det som utgangspunkt. Noen finnes sitt livs kjærlighet når de er 45 og får barn deretter. Du har svært god tid. Jeg er også M27

Anonymkode: 44bd7...11b

Skrevet
Nowayback skrev (2 timer siden):

Tull og tøys. Det er ingenting galt med å bli førstegangsfar som f.eks. 43-åring. Hvis kona da er litt yngre er jo hun i tredveårene. Du har en tendens til å være litt vel negativ og sytete. 

Anonymkode: 44bd7...11b

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker vel at du skal være litt på. Du er 27, det er ungt. Men du må begynne å lete etter den du skal del livet med, se fremover og ta gode valg. Det er ikke sent, men det er heller ikke for tidlig. 

Det er nok av dem som tenker at de har all verdens tid. Men årene går fort, og det tar tid å investere i noen som skal bli mor til dine barn, få hus, planlegge og legge til rette for en framtid.

Anonymkode: 8a1d1...f78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det virkelig nødvendig å sette enda flere barn til verden? Og ikke minst - er dette en verden du vil at barn skal vokse opp i?

Anonymkode: d85c6...a9c

• Nyttig 1
Skrevet
Nowayback skrev (14 timer siden):

Med en slik innstilling blir ingen menn fedre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du vet at du ikke er nødt til å gjøre de tingene?

Anonymkode: 33b8d...a30

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor har du det inntrykket? Er du dame?

Anonymkode: 33b8d...a30

• Liker 1
Skrevet

Eneste du må tenke på er at du har ikke sjans på fruktbare kvinner resten av livet. Menn er glade i å skryte av at de kan få barn "når som helst", men de glemmer det faktum at de trenger en dame for å lage barn. Og hun må være i stand til det også. De fleste kvinner under 40 år kan få barn, og en del i 40-årene kan det også, men de fleste kvinner vil være ferdige med unger før de bikker 40. 

Med tanke på at du er 27 år så har du ikke dårlig tid. Det hadde ikke en kvinne på samme alder hatt heller. Men det kan være lurt å kanskje begynne å tenke på det. Enkelte tenker at man må kjenne en person så og så lenge før man får barn og slikt, men det ville jeg ikke stresset med. De fleste går ifra hverandre uansett, mange forhold ender med brudd, og det gjelder også forhold som har vart lenge før barn kom til verden. 

Så bare ta det med ro. Ikke noe å stresse med. Ville heller fokusert på å være den beste versjonen av deg selv og legge til rette for å kunne stifte familie, det vil si, god utdanning og jobb, mulighet til å eie bolig og ellers gode kvaliteter som "pappaemne". :) Så dukker nok den riktige opp. 

Anonymkode: bedad...624

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
Nowayback skrev (På 5.9.2025 den 21.17):

Spiller ingen rolle hva han bør, så lenge han kan. For en kvinne er det motsatt, hun må fordi det er slik hun er skapt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 21.55):

Du har rett i at utviklingen går den veien. Snittalderen for seksuell debut  går oppover.
Det beviser også at kvinner foretrekker å ligge med den samme mannen 🙃
Noe som er helt greit siden hun er skapt på den måten.

Forklarer også at kun 40% av menn gjennom alle tider har reprodusert, mens tallet er nesten 90% for kvinner.

Endret av Gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...