AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #1 Skrevet 5. september 2025 Ble sammen med mannen da jeg var 15 år, og her sitter vi da 20 år senere. Lurer ofte på hvordan det følest å vere singel. Hvordan det er å leve alene, bare tenke på deg selv og ingen andre å ta hensyn til. Hvordan er det? Anonymkode: 835ba...0e8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #2 Skrevet 5. september 2025 Det er utrolig deilig for ei stund, men ikke bedre enn å ha noen å dele hverdagen med😊 skjønner godt at du tenker sånn. Tror ikke jeg hadde klart å slått meg såpass til ro som nå, om jeg ikke hadd levd singellivet ei god stund først. Men om mannen din er den du vil dele livet med, så er ikke singellivet verdt å gi det opp. Anonymkode: 4cc97...72f 1
Carrot Skrevet 5. september 2025 #3 Skrevet 5. september 2025 man har jo andre å ta hensyn til som regel selv om man er single, familie, venner, kollegaer, barn? Den eneste forskjellen er at man er alene når døren hjemme lukkes som regel, og den ensomheten er det mange som ikke syns er så god.. Dersom problemet er at du føler du må ta for mye hensyn til en partner og derfor for lite til deg selv kan du endre på dette og kanskje attpåtil få en bedre relasjon til partneren din. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #4 Skrevet 5. september 2025 Jeg var litt i samme situasjon som deg. Var sammen med eksen i 15 år, og drømte ofte om å bli singel. Så ble det slutt, og det er utrolig kjedelig og tomt å være alene, Anonymkode: 347e3...23c 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #5 Skrevet 5. september 2025 Jeg har heller aldri vært singel. Men vi har store barn. Som har flytta ut. Så jeg får være mye egoist no. Mannen reiser en del i forbindelsen med jobben no når ungene flytta ut. Og jeg elsker livet vi har no. Jeg er en del alene hjemme. Jeg reiser en del med venner. Vi to reiser også en del som kjærester. Love it. Anonymkode: d016c...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #6 Skrevet 5. september 2025 Fredfullt,men noe ganger ensomt. Men likevel bedre å være alene og ensom, enn ensom mens man er to. Å være singel er veldig lite spennende da.. Anonymkode: aeceb...f23 3
Jdz Skrevet 5. september 2025 #7 Skrevet 5. september 2025 Har aldri hatt noe problem med å være singel og jeg mener egentlig at alle har godt av å "lære seg å bo på egen hånd" før man prøver samboerskap. Kanskje spesielt menn. Det sagt er ikke dette en mal eller fasit hvordan folk skal leve livet sitt. Jeg foretrekker definitivt å være i et velfungerende samboerskap med noen man er glad i og fungerer godt i et team med, enn å være alene. Dersom denne beskrivelsen passer for deg, er ikke singeltilværelsen noe å lengte etter. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #8 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ble sammen med mannen da jeg var 15 år, og her sitter vi da 20 år senere. Lurer ofte på hvordan det følest å vere singel. Hvordan det er å leve alene, bare tenke på deg selv og ingen andre å ta hensyn til. Hvordan er det? Anonymkode: 835ba...0e8 Jeg synes det er deilig. Stortrives i eget selskap og koser meg hjemme på fritiden. Spiser hva jeg vil og når jeg vil. Ser hva jeg vil på TV, legger meg når jeg vil, står opp når jeg vil, går tur når og hvor jeg vil, sier ikke fra til noen når jeg går ut noen steder. Det eneste som bekymrer meg er at jeg koser meg veldig i eget selskap og kanskje blir sær og egen etterhvert som årene går 😅 En ting er klinkende klart og det er at jeg aldri kommer til å flytte sammen med noen mann igjen. Kan godt ha en venn å finne på ting med, gå turer og reise på ferie med - men huset mitt vil jeg ha for meg selv. Anonymkode: a5b33...00c 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #9 Skrevet 5. september 2025 Det er nydelig. Var som deg tidlig i forhold og var i det lenge. Ble slutt å rett i nytt langvarig. Singel 2 år nå, og det skal veldig mye til for at jeg går inn i noe igjen. Det skal virkelig si pang og det blir med mange restriksjoner. F.eks. særbo. Bare elsker å være min helt sjef, bestemme alt i huset og ingens påvirkning i barnas oppdragelse. Anonymkode: 0b161...290 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #10 Skrevet 5. september 2025 Tomt og meningsløst. Anonymkode: b656a...d74 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #11 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er nydelig. Var som deg tidlig i forhold og var i det lenge. Ble slutt å rett i nytt langvarig. Singel 2 år nå, og det skal veldig mye til for at jeg går inn i noe igjen. Det skal virkelig si pang og det blir med mange restriksjoner. F.eks. særbo. Bare elsker å være min helt sjef, bestemme alt i huset og ingens påvirkning i barnas oppdragelse. Anonymkode: 0b161...290 Restriksjoner? Dette høres brutalt ut 😂 Anonymkode: 0bf6d...f70 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #12 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var litt i samme situasjon som deg. Var sammen med eksen i 15 år, og drømte ofte om å bli singel. Så ble det slutt, og det er utrolig kjedelig og tomt å være alene, Anonymkode: 347e3...23c ❤️ Anonymkode: 0bf6d...f70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #13 Skrevet 5. september 2025 Jdz skrev (2 timer siden): Har aldri hatt noe problem med å være singel og jeg mener egentlig at alle har godt av å "lære seg å bo på egen hånd" før man prøver samboerskap. Kanskje spesielt menn. Det sagt er ikke dette en mal eller fasit hvordan folk skal leve livet sitt. Jeg foretrekker definitivt å være i et velfungerende samboerskap med noen man er glad i og fungerer godt i et team med, enn å være alene. Dersom denne beskrivelsen passer for deg, er ikke singeltilværelsen noe å lengte etter. Det er ikke noe fasitsvar. Noen fungerer godt som singel, mens andre fungerer enda bedre i et parforhold. Det kan gi en ekstra piff i tilværelsen, selv om man vet man kan klare seg greit på egenhånd. Anonymkode: 0bf6d...f70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #14 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fredfullt,men noe ganger ensomt. Men likevel bedre å være alene og ensom, enn ensom mens man er to. Å være singel er veldig lite spennende da.. Anonymkode: aeceb...f23 ❤️ Anonymkode: 0bf6d...f70
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #15 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tomt og meningsløst. Anonymkode: b656a...d74 Denne traff meg skikkelig. Håper virkelig du kan finne mening i din tilværelse ❤️ Anonymkode: 0bf6d...f70 1
Mardina Skrevet 6. september 2025 #16 Skrevet 6. september 2025 Jeg liker ikke å være singel. Derfor har jeg kjæreste og han er det beste som har skjedd meg på lenge 🥰 Jeg liker så og si ingenting med å være singel 😝 For meg blir det meste bedre av å være 2 ❤️ 2
lolitsme Skrevet 6. september 2025 #17 Skrevet 6. september 2025 Å være singel er faktisk deilig. Det kan noen ganger være veldig ensomt, men man lærer seg å leve med det etter hvert som tiden går. Friheten med å være singel er stor. Rote så mye man vil uten at noen klager på det, OG MYE MER. ❤️ love it. Skal være singel resten av mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #18 Skrevet 6. september 2025 Sammensatt. Fravær av logistikk? Ingen andre å ta hensyn til om morgenen. Ingen ekstra person / svigerfamilie å ta høyde for. Fravær av oppgitthet og skuffelse? Har aldri gått inn på badet og oppdaget at det henger en tom dorull der. Hvis jeg har satt på en oppvaskmaskin eller en klesvask - så tar jeg det ikke forgitt at noen tømmer maskinen. Jeg irriterer meg ikke over tannkrem på speilet, rundt vasken og av småhår overalt. Men det er jo også fravær av fine ting. Går jeg ut og måker snø i en time eller to - så er det ingen som har laget varm sjokolade/te og kveldsmat. Hvis jeg ikke orker å olje spisebordet - så blir det ikke gjort. Hvis jeg ikke kjører hageavfallet på fyllinga - så blir det stående. Hvis jeg ikke stabler og bærer ved - så har jeg ikke ved som kan fyres. Jeg kommer aldri hjem til ferdig middag, blomster på bordet, eller nyvasket hus. Står jeg fast i noe og kunne trenge noen å sparre med, så blir det ikke helt det samme å ringe en venn. Jeg savner å ha en partner. Savner ikke å være ensom i tosomheten. Anonymkode: a2484...69a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #19 Skrevet 6. september 2025 Du kan komme til å nyte det en periode, men tror nok de aller fleste av oss single gjerne skulle hatt en partner å dele tilværelsen med. Men singellivet er bedre enn å være sammen med en bare for å ikke være alene. Er det ikke mulig til å gi hverandre litt mer alenetid i forholdet deres? Anonymkode: dfcb3...3cf
Hmmmmmm Skrevet 6. september 2025 #20 Skrevet 6. september 2025 Jeg har også ett 20 år langt forhold bak meg. Drømte om det å bo alene i mange år. Nå lever jeg ut drømmen, og den er bedre enn forventet. Det er så mange fordeler med singellivet om du ikke anser deg som avhengig av forhold. Folk som er single har jo både venner og familie. Forskjellen er at når du er fornøyd kan du dra hjem😅 Fordeler: Spise hva du vil, evt spise en stor lunsj på jobb. Og da droppe å lage middag. Veldig lite husarbeid. Aldri svelge kameler Ta valg av egoistiske årsaker Nyte musikk eller tv alene, evt høyt når du vil. Ro og ryddighet til enhver tid Du kan ta impulsive valg uten ettertanke Du slipper å dele eiendeler og eiendom med noen igjen. Være tro mot seg selv Lista er lang, men setter en strek her. Anbefales i hvert fall 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå