Gå til innhold

Barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis man har barn og gifter seg eller blir samboer med en som har mistet retten til samvær med eget barn pga av rus, kommer barnevernet automatisk på besøk for å sjekke den nye situasjonen da?

Anonymkode: 7fb9d...327

Det kommer jo helt ann på om det er rus eller noe annet som er bekymringsfullt fortsatt. Men det er ikke sånn at de kommer på besøk nei, de må i så fall få en bekymring. 
Men regner med at alt er ok nå iom at du planlegger å la denne mannen bli en del av dine barns liv. 

Anonymkode: e21b0...246

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

jeg må altsåmelde det da....har ikke lyst til det...men er bekymret for barnet....og den naive dumme moren strengt tatt....TS

Om du vil ta sjansen og ikke si noe, så er det opp til deg... men du burde virkelig gi beskjed, og det kan du gjøre anonymt!

Anonymkode: a18e0...1fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kommer jo helt ann på om det er rus eller noe annet som er bekymringsfullt fortsatt. Men det er ikke sånn at de kommer på besøk nei, de må i så fall få en bekymring. 
Men regner med at alt er ok nå iom at du planlegger å la denne mannen bli en del av dine barns liv. 

Anonymkode: e21b0...246

Det står jo rus 

Anonymkode: 61021...46e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det står jo rus 

Anonymkode: 61021...46e

Ja, men det er jo forskjell på om vedkommende mistet barna pga rus for femten år siden og nå er rusfri, eller om det er to år siden.

Anonymkode: 62b08...8b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

jeg må altsåmelde det da....har ikke lyst til det...men er bekymret for barnet....og den naive dumme moren strengt tatt....TS

Hvis jeg var deg ville jeg gjort det, ja. 👍

Skrevet

Nei.

Jeg mistet omsorgen for barnet mitt pga rus med barnefar. Var to år med idioti i et voldelig forhold der min eks truet meg til å ruse meg. Heldigvis meldte noen så både barn og jeg kom meg ut. Rusfri på dagen etter møtet med barnevernet. Men hadde mitt å slite med psykisk så plassering var frivillig.

Barnet mitt er 13 og bor i fosterhjem, men det finnes ingen begrensninger på besøk, og alt annen av skole og informasjon. Så altså åpen plassering på dette tidspunktet. Barnet vil bo hos fosterfamilien og det er helt greit. 

Jeg er samboer med 4 bonusbarn på 10 året.

Jeg ble meldt anonymt av en eller annen som mente jeg rusa meg på herorin, amfetamin og hasj. Leverte rein urinprøve på timen. Så barnevernet henla saken etter 1 døgn. De så ingen bekymring i det hele tatt.

Eneste som kan melde er de som er anonyme og innbiller seg at de gjør ting riktig eller skal hevne seg. I min sak så var det rent tull.

Er denne personene ruset og faktisk blir tatt av politiet eller andre instanser er det noe annet.

Så du skal være 100 % sikker på at denne personen er rein.

Anonymkode: 27a36...0b6

• Hjerte 1
Skrevet

Ingen automatikk! Er du bekymret, så må du melde.

Anonymkode: c2cf7...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...