AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:01 #1 Skrevet fredag kl 09:01 Hvis man har barn og gifter seg eller blir samboer med en som har mistet retten til samvær med eget barn pga av rus, kommer barnevernet automatisk på besøk for å sjekke den nye situasjonen da? Anonymkode: 7fb9d...327
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:22 #2 Skrevet fredag kl 09:22 uansett om barneværnet kommer eller ikke bør man overhode ikke bo sammen en som har mistet foreldre retten når man har barn Anonymkode: a83bc...498 16 13
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:52 #3 Skrevet fredag kl 09:52 Herregud hvilken vurderingsevne har du egentlig. Aldri utsett ungen din for dette! Er du gal! Løp løp løp Anonymkode: 264ea...8a8 10 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:53 #4 Skrevet fredag kl 09:53 Jeg HÅPER barnevernet kommer, ja Anonymkode: 264ea...8a8 10 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:59 #5 Skrevet fredag kl 09:59 De gjør nok ikke nødvendigvis det, nei. Anonymkode: 7a1ae...174 1
Abra Skrevet fredag kl 10:01 #6 Skrevet fredag kl 10:01 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): uansett om barneværnet kommer eller ikke bør man overhode ikke bo sammen en som har mistet foreldre retten når man har barn Anonymkode: a83bc...498 En sannhet med modifikasjoner dette. Min kone ble fratatt sitt første barn av bv. Vi har 2 barn sammen nå. Ingen bv inne i bilde. 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:20 #7 Skrevet fredag kl 10:20 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Herregud hvilken vurderingsevne har du egentlig. Aldri utsett ungen din for dette! Er du gal! Løp løp løp Anonymkode: 264ea...8a8 Fullstendig enig, er derfor jeg lurer, jeg bekymrer meg for ungen som skal leve med dette elendige vesenet av en mann, og moren er naiv og stokk dum så jeg vil rapportere det om det ikke går på automatikk😊 Anonymkode: 7fb9d...327 2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:22 #8 Skrevet fredag kl 10:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fullstendig enig, er derfor jeg lurer, jeg bekymrer meg for ungen som skal leve med dette elendige vesenet av en mann, og moren er naiv og stokk dum så jeg vil rapportere det om det ikke går på automatikk😊 Anonymkode: 7fb9d...327 Det går jo selvsagt ikke automatisk! Bv holder jo ikke øye med hva en far som ikke har omsorg for eget barn driver med! Anonymkode: c8361...50f 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:25 #9 Skrevet fredag kl 10:25 På ingen måte automatisk, men dersom barnevernet har åpen sak og det kommer frem at han på nytt bor med barn kan det jo være at de blir bekymret og bestemmer seg for å undersøke videre. Eller at noen melder bekymringsmelding til barnevernet og barnevernet velger å gå videre med saken. Anonymkode: ce8cb...45b 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:31 #10 Skrevet fredag kl 10:31 Skulle ønske det, men nei - det er ikke en automatikk. Anonymkode: 57b9a...c81 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:13 #11 Skrevet fredag kl 11:13 Nei, det er ingen automatikk i det. Noen må melde bekymring for barna om det skal bli barnevernssak (barneverntjenesten selv kan også melde, men det finnes ingen systemer der som følger med på om foreldre som har mistet omsorgen bor med andre barn eller får nye barn). Anonymkode: 7feb4...9ac 1 1
kjærring Skrevet fredag kl 12:35 #12 Skrevet fredag kl 12:35 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis man har barn og gifter seg eller blir samboer med en som har mistet retten til samvær med eget barn pga av rus, kommer barnevernet automatisk på besøk for å sjekke den nye situasjonen da? Anonymkode: 7fb9d...327 Kommer an på alvoret og om det kommer nye meldinger
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:39 #13 Skrevet fredag kl 12:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis man har barn og gifter seg eller blir samboer med en som har mistet retten til samvær med eget barn pga av rus, kommer barnevernet automatisk på besøk for å sjekke den nye situasjonen da? Anonymkode: 7fb9d...327 Hvordan i alle dager vurderer du å bli samboer med denne personen? En ting er deg selv, men du har barn og ta hensyn til. Anonymkode: de195...b4c 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:41 #14 Skrevet fredag kl 12:41 Nei, dessverre. Man ser jo ofte at kvinner som har få flere barn kun mister omsorgen om et barn om gangen og har du førdt et barn som er blitt tatt så er det ikke slik at neste blir tatt. Det er bekymringsmeldinger og vurderinger som skal til. Anonymkode: 5b9bb...864
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:50 #15 Skrevet fredag kl 14:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det går jo selvsagt ikke automatisk! Bv holder jo ikke øye med hva en far som ikke har omsorg for eget barn driver med! Anonymkode: c8361...50f Jo, det går av en alarm inne på bv kontoret. Umulig å lure seg unna den radaren der. Anonymkode: f5d59...586
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:36 #16 Skrevet fredag kl 15:36 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man har barn og gifter seg eller blir samboer med en som har mistet retten til samvær med eget barn pga av rus, kommer barnevernet automatisk på besøk for å sjekke den nye situasjonen da? Anonymkode: 7fb9d...327 Om en virkelig er så DUM at man blir sammen med en som ikke får ha barna sine, ja, da fortjener man virkelig besøk fra barnevernet! Aller helst fortjener man å miste barna sine! Kusinen min ble sammen med en som hadde besøksforbud mot ungen sin, mor til ungen fikk heldigvis og takk og lov nyss om det nye forholdet og meldte til barnevernet. De dukket opp på døren uten forvarsel og gav henne et ultimatum - slå opp og fortsatt ha barna, fortsett forholdet og mist den daglige omsorgen for dem! Dessverre var hun blind av kjærlighet, og guttene ble flyttet til faren sin med samvær med mor på et kontor med tilsyn... Anonymkode: a18e0...1fe
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:37 #17 Skrevet fredag kl 15:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om en virkelig er så DUM at man blir sammen med en som ikke får ha barna sine, ja, da fortjener man virkelig besøk fra barnevernet! Aller helst fortjener man å miste barna sine! Kusinen min ble sammen med en som hadde besøksforbud mot ungen sin, mor til ungen fikk heldigvis og takk og lov nyss om det nye forholdet og meldte til barnevernet. De dukket opp på døren uten forvarsel og gav henne et ultimatum - slå opp og fortsatt ha barna, fortsett forholdet og mist den daglige omsorgen for dem! Dessverre var hun blind av kjærlighet, og guttene ble flyttet til faren sin med samvær med mor på et kontor med tilsyn... Anonymkode: a18e0...1fe 🙈 hun har flere gutter, ikke bare en, det gikk litt fort i svingene Anonymkode: a18e0...1fe
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:40 #18 Skrevet fredag kl 15:40 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jo, det går av en alarm inne på bv kontoret. Umulig å lure seg unna den radaren der. Anonymkode: f5d59...586 Det er dessverre ikke slik det fungerer. Man får en ny sjanse med hvert barn og slike mennesker har en tendens til å få en del. Anonymkode: 5b9bb...864 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:48 #19 Skrevet fredag kl 15:48 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går jo selvsagt ikke automatisk! Bv holder jo ikke øye med hva en far som ikke har omsorg for eget barn driver med! Anonymkode: c8361...50f AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det er ingen automatikk i det. Noen må melde bekymring for barna om det skal bli barnevernssak (barneverntjenesten selv kan også melde, men det finnes ingen systemer der som følger med på om foreldre som har mistet omsorgen bor med andre barn eller får nye barn). Anonymkode: 7feb4...9ac jeg må altsåmelde det da....har ikke lyst til det...men er bekymret for barnet....og den naive dumme moren strengt tatt....TS Anonymkode: 7fb9d...327 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:50 #20 Skrevet fredag kl 15:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan i alle dager vurderer du å bli samboer med denne personen? En ting er deg selv, men du har barn og ta hensyn til. Anonymkode: de195...b4c Jeg vurderer ikke det på noen måte, ser at det kan misforstås, men jeg er altså bekymret for ett barn, har ikke tenkt å flytte inn en sullik til mine nei... TS Anonymkode: 7fb9d...327 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå