AnonymBruker Skrevet 5. september #1 Skrevet 5. september Satt 5 stikk, siste 0,5 mg. Jeg tenker fortsatt like mye på mat, craver og like sulten. Spiser fortsatt altfor mye og sliter med hodepine. Virker ikke Wegovy på meg ? Vurderer å slutte pga opplever null virkning og hodepine. Startet med Wegovy pga konstante tankekjør om mat og lei av å veie 30 kg for mye. Trener og vet matmessig hva som skal til, men spiser for mye og tankene kretser for mye omkring mat. Lignende erfaringer anyone ? Anonymkode: c971e...659
AnonymBruker Skrevet 5. september #2 Skrevet 5. september Det kan hende…. Det virker forskjellig på alle, kanskje må du ha kraftigere dose for å få effekt. Anonymkode: c23f4...da5 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #3 Skrevet 5. september Prøv Munjaro isteden🤞 Anonymkode: 08d0b...36c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #4 Skrevet 5. september 0,5mg er lav dose. Mange må opp på det dobbelte eller enda høyere før de opplever virkning, mens andre får full virkning fra 0,25mg. Dessuten har du etter hva jeg skjønner bare satt én dose med 0,5mg? Her må du nok være veldig mye mer tålmodig før du kan konkludere. Du har 11 uker til med opptrapping før du kan sette en sprøyte med høyeste dose. Anonymkode: 9c529...333 7
aksase Skrevet 5. september #5 Skrevet 5. september De aller fleste har effekt av Wegovy, men noen må langt opp i dose for at det skal virke. Og for noen ytterst få virker det ikke i det hele tatt. Du må bare være tolmodig og følge opptrappingen. Ikke gi opp ennå. Dersom det mot formodning skulle vise seg at det ikke fungerer for deg, selv etter fullført opptrapping, finnes andre produkter å prøve. Mounjaro er nevnt her. Den er dyrere, men den inneholder et virkestoff som fungerer litt annerledes enn Wegovy. Undersøkelser jeg har sett, viser at Mounjaro kan være mer effektivt enn Wegovy. 2
laila1973 Skrevet 5. september #6 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Satt 5 stikk, siste 0,5 mg. Jeg tenker fortsatt like mye på mat, craver og like sulten. Spiser fortsatt altfor mye og sliter med hodepine. Virker ikke Wegovy på meg ? Vurderer å slutte pga opplever null virkning og hodepine. Startet med Wegovy pga konstante tankekjør om mat og lei av å veie 30 kg for mye. Trener og vet matmessig hva som skal til, men spiser for mye og tankene kretser for mye omkring mat. Lignende erfaringer anyone ? Anonymkode: c971e...659 Jeg vet ikke hva du spiser, men jeg tipper du får i deg for lite proteiner.. hadde jeg vært deg, så hadde jeg testet ut å spise mere av dette. lage deg frokost, da omelett eller eggerøre, av egg, litt melk eller fløte, og kanskje 2-3 egg... til lunsj hadde jeg prøvd fått i meg en del kjøtt, kanskje da av kyllingfilet/svinekjøtt, og tilbehør som fyller magen, kjøpe linser, det er veldig bra. Middag er bare å spise vanlig, men ville hatt fokus på kjøtt/fisk og grønsaker, liten potet.. og eller fullkornsris eller fullkornspasta.. og så ville jeg spist knekkebrød med makrell i tomat/cottagechees, kokt egg på kvelden. For meg høres det ut som det er proteiner du trenger for å kjenne deg mett... og så er det viktig med drikke.. kroppen reagerer ofte med sultfølelse når den faktisk trenger drikke. Hodeverk kommer også av at man drikker for lite rett og slett.. så drikk te, vann, kaffe.. Og til slutt vil jeg si at brus, eller drikke med kullsyrer trigger hodet til å få lyst på mere. så er du en som drikker mye kullsyreholdig drikke, så kutte dette. jeg er hvertfall slik. drikker jeg pepsimax en kveld, da får jeg lyst å putte alt mulig i munnen. var så gale med meg at hadde jeg sjokolade eller potetegull i hus, så stod jeg opp og tok med på senga og spiste halvsovende så ikke noe brus på meg framover så ikke gi opp.. inn med proteiner og drikke, og gi det et par uker til 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #7 Skrevet 5. september Jeg måtte opp på 1 mg for å få effekt. For min del tok det noen noen mnd før jeg begynte gå sakte ned i vekt. Det fjerner en del av matstøyen, har fremdeles lyst på søtsaker men klarer å stagge meg om det gir mening. Anonymkode: 02a72...b5b 1 1
BobbySocks Skrevet 5. september #8 Skrevet 5. september (endret) Du er jo bare på startdose, du må trappe opp først. Det er som å ta en kvart Paracet og si at du fortsatt har hodepine. Endret 5. september av BobbySocks 5
AnonymBruker Skrevet 5. september #9 Skrevet 5. september Wegovy virker ikke magisk på alle og vil kreve mye egeninnsats, som å takle sultfølelsen som ikke alltid er sult, å klare å IKKE handle inn matvarer som ikke er bra for kroppen din og starte med mosjon for å få bedre helse. Ikke vondt ment, men jeg blir litt lattermild når mange beskriver skuffelsen over manglende virkning og at man fortsetter å spise helt som før og gir etter for cravinger. Om man ikke jobber med seg selv og sitt forhold til mat så vil man måtte stå på det resten av livet, det er i alle fall sikkert. Anonymkode: 2ac15...7e1
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wegovy virker ikke magisk på alle og vil kreve mye egeninnsats, som å takle sultfølelsen som ikke alltid er sult, å klare å IKKE handle inn matvarer som ikke er bra for kroppen din og starte med mosjon for å få bedre helse. Ikke vondt ment, men jeg blir litt lattermild når mange beskriver skuffelsen over manglende virkning og at man fortsetter å spise helt som før og gir etter for cravinger. Om man ikke jobber med seg selv og sitt forhold til mat så vil man måtte stå på det resten av livet, det er i alle fall sikkert. Anonymkode: 2ac15...7e1 Det er jo ikke rart i det hele tatt? Skjønner godt en kan kjenne seg litt skuffa, når noen får kjempevirkning helt fra første stikk. Anonymkode: 17b63...ebf
AnonymBruker Skrevet 5. september #11 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo ikke rart i det hele tatt? Skjønner godt en kan kjenne seg litt skuffa, når noen får kjempevirkning helt fra første stikk. Anonymkode: 17b63...ebf Joda, det kan jeg forstå, men om en har sjekket opp folks erfaringer med Wegovy så vil en kunne se at det er høyst forskjellig hvordan en reagerer på den, bivirkninger/ikke bivirkninger/forbigående bivirkninger, effekt etter første dose/andre/tredje/fjerde/høyeste osv. Det kan jo være effekten er der, men om en ikke er selvbevisst så forsvinner det i matmønsteret som er etablert. Anonymkode: 2ac15...7e1
laila1973 Skrevet 5. september #12 Skrevet 5. september Jeg leste et sted at wegovy gav best effekt fra uke 8 til 16.. så er det jeg satser på Husker ikke hvor jeg leste dette, men har hvertfall gjort det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå