AnonymBruker Skrevet 4. september 2025 #1 Skrevet 4. september 2025 Hei jeg har en svamp som jeg bruker til å vaske dusjhjørne med. Vasker med jif skurekrem. Etter å vasket skyller jeg svampen godt og vrir og setter svampen til side til jeg skl vaske dusjhjørne igjen.. Hvor ofte skulle du ha byttet denne svampen? Anonymkode: 71eb7...775
AnonymBruker Skrevet 4. september 2025 #2 Skrevet 4. september 2025 Når den er slitt eller lukter eller ser flekkete/muggete ut. Anonymkode: f01ec...aeb 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2025 #3 Skrevet 4. september 2025 Kastet den og bruker ny neste gang Anonymkode: bbeb1...aa2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #4 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kastet den og bruker ny neste gang Anonymkode: bbeb1...aa2 Ikke tenker på miljøet? Kan man ikke koke svampene på samme måte som klut? Anonymkode: 71eb7...775 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #5 Skrevet 5. september 2025 Svamp danner fort mugg fordi den holder på vann og bakterier. Den kan ikke vaskes på samme måte som en klut. Bare å google. Jeg kaster den etter 2 gangers bruk. Skulle helst kastet den etter en siden man vasker med bakterier så da er hele poenget borte egentlig. Anonymkode: ef9cb...a01
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #6 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svamp danner fort mugg fordi den holder på vann og bakterier. Den kan ikke vaskes på samme måte som en klut. Bare å google. Jeg kaster den etter 2 gangers bruk. Skulle helst kastet den etter en siden man vasker med bakterier så da er hele poenget borte egentlig. Anonymkode: ef9cb...a01 Uff jeg tror jeg har hatt samme svamp i 2 år nå. Som jeg bruker til vask og speil Anonymkode: 71eb7...775
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #7 Skrevet 5. september 2025 Det blir ikke så mye bakterier i svamper om de får tørke fort og grundig. Jeg lar den ligge på badegulvet der det er varmekabler, for da tørker den veldig kjapt. Da holder den seg fin. Plukker den opp når den er tørr og legger den i skuffen til neste vaskerunde. Men jeg bytter svamper ganske ofte da. De koster jo nesten ingenting, og de blir fort slitte, så hvorfor ikke bare bytte til en ren og ny svamp ofte? Anonymkode: 6fc00...d63 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #8 Skrevet 5. september 2025 Jeg vasker de i maskinen på 60 grader med jevne mellomrom og bruker de til de er for slitt til sitt formål. Å kaste en svamp etter én gangs bruk som noen over her skriver høres helt tullete ut. Anonymkode: a60da...b99 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #9 Skrevet 5. september 2025 'Jeg tenker at det er bedre å bruke klut, som kan vaskes på høy temperatur i maskinen. Anonymkode: cfc19...696
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #10 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 'Jeg tenker at det er bedre å bruke klut, som kan vaskes på høy temperatur i maskinen. Anonymkode: cfc19...696 Man kan vel ikke vaske/skrubbe dusj med en klut? Anonymkode: 71eb7...775
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #11 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei jeg har en svamp som jeg bruker til å vaske dusjhjørne med. Vasker med jif skurekrem. Etter å vasket skyller jeg svampen godt og vrir og setter svampen til side til jeg skl vaske dusjhjørne igjen.. Hvor ofte skulle du ha byttet denne svampen? Anonymkode: 71eb7...775 Bytter ikke før den er utslitt. Bare dumt for både lommebok og miljø å kaste ting som er i orden og fungerer. Anonymkode: 84880...938 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2025 #12 Skrevet 5. september 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke tenker på miljøet? Kan man ikke koke svampene på samme måte som klut? Anonymkode: 71eb7...775 Nei virkelig ikke når det kommer til å bruke svamper Anonymkode: bbeb1...aa2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #13 Skrevet 6. september 2025 Hva er det med folk på KG og bakterier? Trenger jo ikke å være helt sterilt i et vanlig hus? De fleste bakterier gjør ikke folk syke! Jeg bruker svampen til den er utslitt, og skyller den kun opp etter bruk. Deretter ligger den til tørk. Bakterier dør ut i en tørr svamp/klut. Anonymkode: 5bd8e...341 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2025 #14 Skrevet 6. september 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke tenker på miljøet? Kan man ikke koke svampene på samme måte som klut? Anonymkode: 71eb7...775 Såpevannet etterpå er ikke miljøvennlig det heller... Anonymkode: e8e7d...f25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå