Gå til innhold

Sterk psyke.

Fremhevede innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Kan noen definere "sterk psyke"?

Når er man sterk psykisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Min definisjon på psykisk styrke:

Først og fremst at man "kjemper" når en møter motstand. Og om man "faller", så kjennetegner psykisk styrke at en ikke gir opp, men kjemper for å komme opp igjen. :)

Det er også tegn på styrke om en klarer å be om hjelp der en selv ikke klarer alt alene..

Gjest Jalileh
Skrevet

Først og fremst at man "kjemper" når en møter motstand.  Og om man "faller", så kjennetegner psykisk styrke at en ikke gir opp, men kjemper for å komme opp igjen. :)

Det er også tegn på styrke om en klarer å be om hjelp der en selv ikke klarer alt alene..

A-haa! Takk. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Først og fremst at man "kjemper" når en møter motstand.  Og om man "faller", så kjennetegner psykisk styrke at en ikke gir opp, men kjemper for å komme opp igjen. :)

:Nikke:

Og at man ikke tar alt til seg..at man klarer å luke ut 'alvor og tull' på en måte.

At man klarer å reise seg etter motgang, det heter jo at det er i motgang man vokser.. Klarer man å takle det har man sterk psyke..

Gjest Gjest
Skrevet

..og evne til å tåle stress i mange former. Det være seg fysisk eller psykisk - alt fra søvnmangel og kulde, smerte, trakassering og motgang av ulik art. Uten å la seg knekke så lett - OG kjempe og komme ovenpå igjen hvis man faller/knekker. Og å ikke ha så flortynn hud. (Som jeg. Æsjda..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...