AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #1 Skrevet torsdag kl 18:21 Er 27 år Er det innafor å ringe legevakten hvis jeg i går kveld hadde stikkende smerte i magen og deretter intense klemmende smerter midt i brystet en times tid, MEN i dag har jeg bare litt ubehag/ømhet i brystet og ikke vondt? Anonymkode: 570f0...1e7
Kålrota Skrevet torsdag kl 18:22 #2 Skrevet torsdag kl 18:22 Hvis du er bedre, er isåfall fastlegen riktig instans. Mest sannsynlig er det sure oppstøt, men er du usikker kan du ringe og spørre. 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:24 #3 Skrevet torsdag kl 18:24 Kan det være sure oppstøt selv om smertene varte en time og ikke hadde noen andre symptomer? Anonymkode: 570f0...1e7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #4 Skrevet torsdag kl 18:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det være sure oppstøt selv om smertene varte en time og ikke hadde noen andre symptomer? Anonymkode: 570f0...1e7 Ja, og det kan være smerte tilknyttet menstruasjon/pms. Og selvsagt andre muskulære tilstander fra ryggen og opp til hodet. Anonymkode: c162c...089
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #5 Skrevet torsdag kl 18:28 Men når smertene deretter satt KUN i midten av brystet som en klemmende smerte Anonymkode: 570f0...1e7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:31 #6 Skrevet torsdag kl 18:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når smertene deretter satt KUN i midten av brystet som en klemmende smerte Anonymkode: 570f0...1e7 Hadde du hatt hjerteinfarkt, hadde ikke smertene gitt seg. Jeg hadde det som dette i over ti år, helt til jeg forstod at det ikke er noe farlig, men bare meg som er redd. Anonymkode: c162c...089 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:36 #7 Skrevet torsdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde du hatt hjerteinfarkt, hadde ikke smertene gitt seg. Jeg hadde det som dette i over ti år, helt til jeg forstod at det ikke er noe farlig, men bare meg som er redd. Anonymkode: c162c...089 Hjerteinfarkt er ikke den eneste tilstanden relatert til hjerte som kan være farlig/trenger behandling. Visste du at ved noen tilfeller hvor det er et svakt hjerteinfarkt, Kan det går over eller være et varsel Anonymkode: 570f0...1e7 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl 18:58 #8 Skrevet torsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er 27 år Er det innafor å ringe legevakten hvis jeg i går kveld hadde stikkende smerte i magen og deretter intense klemmende smerter midt i brystet en times tid, MEN i dag har jeg bare litt ubehag/ømhet i brystet og ikke vondt? Anonymkode: 570f0...1e7 De ansatte på legevakta er kjempeflinke. De vil kunne si om de anbefaler deg å komme inn for en sjekk, etter å ha stilt deg noen spørsmål. Mange ikke-hjerte-relaterte ting kan gi brystsmerter. Mye som er helt ufarlig kan være veldig smertefullt. Men det er fint å være på den sikre siden ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:53 #9 Skrevet torsdag kl 19:53 Ville ringt fastlegen i morgen. Legevakt er for akutt. Anonymkode: f90eb...abd
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:58 #10 Skrevet torsdag kl 19:58 Luft? Halsbrann? Angst/stress? Anonymkode: db44d...356 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:02 #11 Skrevet torsdag kl 20:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 27 år Er det innafor å ringe legevakten hvis jeg i går kveld hadde stikkende smerte i magen og deretter intense klemmende smerter midt i brystet en times tid, MEN i dag har jeg bare litt ubehag/ømhet i brystet og ikke vondt? Anonymkode: 570f0...1e7 Da skulle du ringt legevakt i gårkveld, eller fastlegen i dag. Du kan ev ringe legevakt og høre om de synes du kan vente til i morgen igjen, eller om du bør komme inn. Legevakt er også en rådgivende tjeneste Anonymkode: 67e61...eb5 2 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #12 Skrevet torsdag kl 20:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hadde det hvert noe annet farlig hadde du ikke hvert oppegående nå. Hva trur du legevakta kan gjøre? Anonymkode: 9297c...dff Vel, jeg hadde brystsmerter i ei uke i våres, etter at jeg hadde brukt opp ett glass med Nitroglyserin ringte jeg 113 klokka 2 på natta og fikk beskjed om jeg skulle sette meg ned og at ambulanse var på vei, dagen etter fikk jeg satt inn 3 stent, det var hjerteinfarkt, så man kan gå en stund når det er alvorlige saker også. Anonymkode: 6e147...60f 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:22 #13 Skrevet torsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, jeg hadde brystsmerter i ei uke i våres, etter at jeg hadde brukt opp ett glass med Nitroglyserin ringte jeg 113 klokka 2 på natta og fikk beskjed om jeg skulle sette meg ned og at ambulanse var på vei, dagen etter fikk jeg satt inn 3 stent, det var hjerteinfarkt, så man kan gå en stund når det er alvorlige saker også. Anonymkode: 6e147...60f Hvilke type smerter hadde du og varte di i en uken? Anonymkode: 570f0...1e7
veronica<3 Skrevet torsdag kl 20:24 #14 Skrevet torsdag kl 20:24 Tråden er ryddet for brukerangrep. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:27 #15 Skrevet torsdag kl 20:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vel, jeg hadde brystsmerter i ei uke i våres, etter at jeg hadde brukt opp ett glass med Nitroglyserin ringte jeg 113 klokka 2 på natta og fikk beskjed om jeg skulle sette meg ned og at ambulanse var på vei, dagen etter fikk jeg satt inn 3 stent, det var hjerteinfarkt, så man kan gå en stund når det er alvorlige saker også. Anonymkode: 6e147...60f Men var du 27år da? Anonymkode: db44d...356 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:29 #16 Skrevet torsdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke type smerter hadde du og varte di i en uken? Anonymkode: 570f0...1e7 Jeg hadde brystsmerter, smerter i venstre skulder og arm som strømmet ut i fingertuppene, ganske vanlige symptomer på infarkt, hadde erfaring med det fra før så derfor hadde jeg nitroglyserin for sikkerhets skylt. Tror nok ikke du skal være bekymret men du kan jo se an litt. Anonymkode: 6e147...60f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:31 #17 Skrevet torsdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men var du 27år da? Anonymkode: db44d...356 Jeg var ikke 27 år nei. Anonymkode: 6e147...60f
monican94 Skrevet torsdag kl 20:32 #18 Skrevet torsdag kl 20:32 Ring fastlegen din i morgen du❤️ siden du ikke har smerter nå er det jo ikke akutt nå og da ikke noe for legevakten. Men siden du er bekymrer så snakk med fastlege i morgen. Om du ikke finner roen nå kan du uansett ringe legevakten for råd ❤️ 2
Gregarious Skrevet torsdag kl 20:33 #19 Skrevet torsdag kl 20:33 Slike symptomer skal vurderes av kvalifisert helsepersonell, derfor bør man ringe legevakten og rådføre seg. 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:37 #20 Skrevet torsdag kl 20:37 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vel, jeg hadde brystsmerter i ei uke i våres, etter at jeg hadde brukt opp ett glass med Nitroglyserin ringte jeg 113 klokka 2 på natta og fikk beskjed om jeg skulle sette meg ned og at ambulanse var på vei, dagen etter fikk jeg satt inn 3 stent, det var hjerteinfarkt, så man kan gå en stund når det er alvorlige saker også. Anonymkode: 6e147...60f Siden du hadde nitro så antar jeg at du hadde kjent hjerteproblematikk... Jeg har gått med brystsmerter i flere år. Det er tatt utallige ekg-er. Aner ikke hva det er/var, men hjertet var og er tipp topp. Ts: vardet bare brystsmerter eller vardet andte symptomer også? Anonymkode: c29e2...478 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå