Gå til innhold

Saudi Arabien, det nye Dubai? 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett bilder fra den Saudi Arabiske rivieraen og synes det ser helt nydelig ut. Landet har de senere årene blitt mer liberale og åpnet for turister, har sett videoer på YouTube at det er et veldig gjestfritt folk. Ser på bilder og i reklame at det er mye fremgang og spennende som skal skje i det landet. 

Hva tenker dere? Er Saudi Arabien det nye Dubai og kunne du tenkt deg å reist dit? :) 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt mulig det er det nye Dubai, ja, i den forstand at det er den nye destinasjonen for folk uten både moralsk kompass og den minste interesse for å se noe annet enn harry fasade på sine ferier. 

Anonymkode: 1e2a5...f14

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (57 minutter siden):

Har sett bilder fra den Saudi Arabiske rivieraen og synes det ser helt nydelig ut. Landet har de senere årene blitt mer liberale og åpnet for turister, har sett videoer på YouTube at det er et veldig gjestfritt folk. Ser på bilder og i reklame at det er mye fremgang og spennende som skal skje i det landet. 

Hva tenker dere? Er Saudi Arabien det nye Dubai og kunne du tenkt deg å reist dit? :) 

De viser frem sin beste side i reklamen ja, de ønsker at verden skal ha et mer positivt syn på landet. Men det er utelukkende turiststedene som har det nye, liberale levesettet. Så fort du kommer (hvis du som turist i det hele tatt kommer deg ut av turistdestinasjonen), er det Saudi-Arabia som det alltid har vært - med konservativ islam, kjønnssegregering og slett ikke tilpasset vestlige turister.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i Saudi Arabia i flere år. Den dobbeltmoralen i det landet er så jævlig, at NEI jeg kommer aldri til å dra på ferie dit.

Anonymkode: 5dbbf...ff5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

"Arabien" 😂

Anonymkode: 09c97...b12

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Arabien" 😂

Husker min salig bestefar brukte den type benevnelser, og jeg er en godt voksen dame.

Anonymkode: 2d9d8...88e

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å reise til Saudi Arabia, fordi menneskerettighetssituasjonen i landet er svært alvorlig. Jeg vil heller ikke støtte et land et land økonomisk hvor kvinner er underlagt et mannlig vergesystem for ekteskap, barn, arv og skilsmisse. Saudi Arabia har også et rekordhøyt antall henrettelser, blant annet mot mennesker som våger å demonstrere for menneskerettigheter. De fleste henrettelsene skjer ved halshugging.

Nei takk til dette reisemålet!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Saudiarabia høres ut som et digert Disneyland med et fælt menneskesyn, og det samme gjelder Dubai. Hadde aldri giddet å reise et sånn sted, juglete og billig underholdning og usmakelig og fake "luksus".

Takke meg til f eks Marokko eller Tyrkia hvis jeg skal til den delen av verden.

Anonymkode: e87d4...6e3

• Liker 1
Skrevet

Om ein absolutt skal feriere i enten Saudi-Arabia eller UAE (Dubai ligg her) ville eg valt Saudi-Arabia. Dubai er verst i verden når det gjeld det som kallast moderne slaveri. Vil ikkje bidra til det. Begge landa er kjend for høg velstand og rikdom for dei rike, dårleg kvinnesyn og slavedrift av fattige asiatar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Saudiarabia høres ut som et digert Disneyland med et fælt menneskesyn, og det samme gjelder Dubai. Hadde aldri giddet å reise et sånn sted, juglete og billig underholdning og usmakelig og fake "luksus".

Takke meg til f eks Marokko eller Tyrkia hvis jeg skal til den delen av verden.

Anonymkode: e87d4...6e3

Den delen av verden? 

Anonymkode: 2d9d8...88e

Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (2 timer siden):

Aldri.

Verken der eller Dubai. 

Det kan se ut som paradis så mye det bare vil, men det er råttent alt som ligger bak det glansbildet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil mye heller dra til Saudi Arabia enn Dubai

Anonymkode: 31ece...4ec

Skrevet

Hvorfor dra til Arabien når det er så mange fine plasser i Europen? I Spanien er det jo godt og varmt, og på Gran Canarien er det til og med varmt om vinteren.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer aldri til å dra til verken Dubai eller Saudi Arabia i hele mitt liv. Altfor mye råttent bak den harry bling-bling-fasaden, og jeg støtter ikke sånt drit økonomisk.

Skrevet

Saudi? Driver de ikke med offentlige halshugginger der? Ikke-muslimer har ingen adgang til byen Mekka? Og har du i en livskrise lyst å sette deg ned å be til Jesus på torget så blir du arrestert?

Høres ut som en fin turistdestinasjon..

Anonymkode: 75511...2b2

• Liker 1
Skrevet

Kommer aldri til å reise til et sånt land. 

Anonymkode: f1d27...fe3

Skrevet

All politikk til side: jeg synes det sier mye om folk at de synes det er gjevt å reise på ferie til steder som Dubai. Det er da ganske så vulgært, banalt og "shallow", er det ikke? Og ja, jeg har vært der, men ikke på ferie.

Anonymkode: 11fe9...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...