Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det handler om deg skrev (14 minutter siden):

Tenk å ha delt rom med IH 🤭

Det er heldigvis enerom på St.Olav🥳🙏

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnneSusanne skrev (56 minutter siden):

Hun er frekk, det er et faktum. Hu ork'itj å gå med krykker opp til 2. Etg ...der hun bor. Er det grunn nok til å oppta 1 sengepost/rom på pasienthotellet? 

Ikke sant. Tenker at han Tom kunne ha hjulpet henne opp trappa istedfor å filme, eller eventuelt bært henne opp. Tom er nok sterk så det er easy pisi for han🏋‍♂️🩼🩼

• Liker 4
Skrevet
loffen skrev (1 time siden):

Så rart at hun har fått lov til å ha de kunstige neglene på! Fjerning av slike er jo standard for alle operasjoner, dagkirurgi også. 

"Du må fjerne neglelakk, falske negler, sminke, ringer, smykker, piercing og klokke før du kommer til operasjonsavdelingen."

"Det er viktig at du fjerner kunstige negler, neglelakk, sminke, ringer, smykker, piercinger og klokke før du dusjer." 

osv.

Står jo overalt, og jeg har alltid fått beskjed om dette. Mulig det er nye regler siden min siste operasjon for fem uker siden. :noterer: 

Ingen regler gjelder for IH🤔

• Liker 5
Gjest Det handler om deg
Skrevet
loffen skrev (1 time siden):

Så rart at hun har fått lov til å ha de kunstige neglene på! Fjerning av slike er jo standard for alle operasjoner, dagkirurgi også. 

"Du må fjerne neglelakk, falske negler, sminke, ringer, smykker, piercing og klokke før du kommer til operasjonsavdelingen."

"Det er viktig at du fjerner kunstige negler, neglelakk, sminke, ringer, smykker, piercinger og klokke før du dusjer." 

osv.

Står jo overalt, og jeg har alltid fått beskjed om dette. Mulig det er nye regler siden min siste operasjon for fem uker siden. :noterer: 

Fare for å legge mer på hennes pågående traumatisering. Så la henne i det minste bruke negletippene sine med gel og mascaraen sin. 

🫣😬

Skrevet

Nå har hun ikke fått rett dose medisinering🫣

• Liker 5
Skrevet
AnneSusanne skrev (16 minutter siden):

Nå har hun ikke fått rett dose medisinering🫣

😂 Hadde vært rart hvis ikke det var noe å klage på! 🙈 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Maia3 skrev (11 timer siden):

Fatter ikke at hun fikk ha de møkkete neglene under operasjonen. Skal jo være sterilt på ei operasjonsstue. Hun har vel gjerne nekta å fjerne dem. Kosta mytji pæng å få på nye sjø 

.

Jeg har hatt mine på under hjerteoperasjon (akutt), men de var rene, sterile oc var inni sterile engangshansker. Gikk fint det også.

Skulle jeg fjerne dem, måtte jeg til neglesalong og det går ikke med hjerteinfarkt.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (43 minutter siden):

Jeg har hatt mine på under hjerteoperasjon (akutt), men de var rene, sterile oc var inni sterile engangshansker. Gikk fint det også.

Skulle jeg fjerne dem, måtte jeg til neglesalong og det går ikke med hjerteinfarkt.

Oi, håper det går fint med deg❤️

Jeg tenker at når det er et planlagt inngrep så har Heidi hatt god tid til å fjerne de neglene (renset bort baseluskan under der) i forkant av operasjonen. 

Hun klør seg jo stadig i hodebunnen med de klørne og antakelig alle andre plasser det kan klø. Poenget mitt er at når man har sine egne negler vasker man seg og renser under neglene flere ganger om dagen.

Hva skjer med det som blir liggende under de lange løsneglene? Blir de renset godt ved vanlig håndvask? Jeg selv har ikke erfaring med bruk av  løsnegler så mulig jeg tar feil. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet

Hun liker ikke å innrømme at hun ligger på pasientHOTELLET.

Skrevet

Det ble ikke nok smertestillende denne gangen heller nei….. Kan man ha med seg litt smertestillende selv, når man ligger på pasienthotellet? Jeg antar det ikke er helt innafor, men hvis man vet at man sliter med ryggsmerter som eskalerer når man blir liggende mye i ro så kunne man kanskje lure med seg en pille eller to for å komme seg igjennom natten?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest Det handler om deg
Skrevet

Egne medisiner kan tas med når det er planlagt å møte på sykehuset og være der over noen døgn. De spør vel om hvilke medisiner en går på utenom det som trengs ved oppholdets formål. 

Drama! Og selvsagt ser vi den røde snoren over den hvite lampen… 

Skrevet
Det handler om deg skrev (1 time siden):

Hun liker ikke å innrømme at hun ligger på pasientHOTELLET.

Akkurat det tenkte jeg å! Et stort nederlag for den viktigste pasienten på St.Olavs i disse dager. Enn å oppføre seg sånn, når det ligger pasienter å kjemper for livet i samme stund. Klager på ALT og ALLE!! 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Litt artig å se at beina er bedøvd av spinal 😏

• Liker 5
Skrevet
Mariska57 skrev (16 timer siden):

Nå kom det ny oppdatering ang.ankel medisinering og hjemme reisen.Eneste jeg la merke til var  møkka under neglene.

Ja, SE møkka under tommelen ! Ærlig talt altså. Man drar søren meg ikke inn til sykehuset for en operasjon så uflidd som dette. Må være måte på 

Screenshot_20251203_122010_Snapchat.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare slenger ut et forslag her jeg..Kan det være at det dere omtaler som møkk under neglene bare er hennes egne negler?

• Liker 2
Skrevet
AnneSusanne skrev (2 timer siden):

Oi, håper det går fint med deg❤️

Jeg tenker at når det er et planlagt inngrep så har Heidi hatt god tid til å fjerne de neglene (renset bort baseluskan under der) i forkant av operasjonen. 

Hun klør seg jo stadig i hodebunnen med de klørne og antakelig alle andre plasser det kan klø. Poenget mitt er at når man har sine egne negler vasker man seg og renser under neglene flere ganger om dagen.

Hva skjer med det som blir liggende under de lange løsneglene? Blir de renset godt ved vanlig håndvask? Jeg selv har ikke erfaring med bruk av  løsnegler så mulig jeg tar feil. 

Tusen takk. Jeg har det veldig bra etter mine 5 hjerteinfarkt 😊

De neglene er så ekle. Det er ingen problem med å ha rene, kunstige negler. En bruker neglekost, såpe, vann og engangshansker, hvis en f eks skal lage mat. Det er viktig med renhold når man har så lange negler.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet (endret)

Vond og stiv i ryggen, lange negler, 🚽🧻💩🦠.

Det er nå slik et noen goder i livet må en legge fra seg når kroppen skranter. Som pålimte negleTUPPER med gele over. Når det kan gå ut over andre sin helse så.

Får en hjelp på sykehuset til å holde seg ren? Kom og tørk? Mye en skal se altså 😬

Sminke og fjas er nå så - hyggelig å holde på med sikkert, og det skal en ikke ta fra noen.

Endret av Det handler om deg
Gjest Mariska57
Skrevet
Honey Dew skrev (22 minutter siden):

Tusen takk. Jeg har det veldig bra etter mine 5 hjerteinfarkt 😊

De neglene er så ekle. Det er ingen problem med å ha rene, kunstige negler. En bruker neglekost, såpe, vann og engangshansker, hvis en f eks skal lage mat. Det er viktig med renhold når man har så lange negler.

Hun bruker sikkert samme neglene om igjen siden det har samlet seg brunt gugge under.  Gammel lim som bli ikke fjernet samler seg under.  Det grå håret under nakken burde kammes av og til også. 

Tenker bakterier når hun lager bakte pizza. Hvor har ikke disse neglene ikke vært...bruk hansker når du tar på maten.

Gjest Det handler om deg
Skrevet

Ja, klart. Blomster på sykehuset er fyfy.

Skrevet
Det handler om deg skrev (2 timer siden):

Egne medisiner kan tas med når det er planlagt å møte på sykehuset og være der over noen døgn. De spør vel om hvilke medisiner en går på utenom det som trengs ved oppholdets formål. 

Drama! Og selvsagt ser vi den røde snoren over den hvite lampen… 

Jeg fikk ikke bruke egne medisiner på StOlavs.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...