Gå til innhold

Russ.

Fremhevede innlegg

Gjest baby-E
Skrevet
Øy, urettferdig søster! jeg betalte alt selv ;)

(Men det kan ha noe med at jeg hadde flyttet ut og jobbet nesten 40% ved siden av studiene da.)

jepp. Jeg jobbet jo bare en dag i uken hos onkel og F, og det ble det ikke akkurat så mye penger ut av ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var russ i fjor, og foreldrene mine betalte russeklærne for meg og i tilegg fikk jeg 5000kr. Bilen hadde jeg ingen utgifter på bortsett fra bensinen, siden vi lånte den av en bekjent. Resten betalte jeg selv med penger jeg hadde spart gjennom en del år.

Gjest Fantus
Skrevet

Jeg var russ i 2000 og betalte alt selv. Jobbet litt ved siden av skolen for å finansiere det. Lillesøsteren min er russ i år og betaler også alt selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg jobbet litt ved siden av skolen, men mamma og pappa betalte meg gjennom russefeiringen. Vår venninnegjeng hadde ikke buss, vi tok taxi eller satt på med hovedstyrets buss. Var russ i 2000

Gjest Gjest1
Skrevet
Det søteste av det hele var at da mamma så hvor lei meg jeg var den første dagen etter hjernerystelsen, fant hun fram den gamle russelua si også drakk vi oss "fulle" på alkoholfri rødvin i sofakroken. Hun er best i hele verden.

For en flott mamma du har! :ler:

Skrevet

Jeg var blåruss i 2002 og rødruss i 2003. Jeg betalte alt selv, og derfor kjøpte jeg bare det viktigste av klær (og drikke). Ble ikke noe russebil eller noe slikt på meg. Har ikke hatt samvittighet til å la mine foreldre betale for min russetid.

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Takk for at det var så mange som delte sine erfaringer om russetiden sin :klappe:

Siden jeg aldri har vært russ selv så visste jeg ikke hvordan andre løser den økonomiske delen i russetiden.

Da er det vel på sin plass å ønske alle som er russ en herlig russetid, fest å ha det moro, men det viktigste er å tenke fornuftig å være forsiktig.

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet
Øy, urettferdig søster! jeg betalte alt selv ;)

(Men det kan ha noe med at jeg hadde flyttet ut og jobbet nesten 40% ved siden av studiene da.)

jepp. Jeg jobbet jo bare en dag i uken hos onkel og F, og det ble det ikke akkurat så mye penger ut av ;)

Visste ikke at dere er søstre. Så idag er det nok flere enn meg som har lært noe nytt :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Sorry, må bare kommentere noe utenom saken: Det heter nobody puts baby in THE corner, ikke in A corner!

Skrevet

Var russ i 2002.. Mamma betalte vel russeklær for meg og sponset meg nok med noe drikke. Men jeg hadde bare en fest og hele russetiden var mer eller mindre tragisk.. sukk..

Hadde aldri hatt sjansen til å betale selv. Hadde 500kr i mnd i studielån, som stortsett gikk med til en reise til Oslo, for å besøke kjæresten.

Skrevet
For en flott mamma du har!  :ler:

Jeg vet! :) Hun er nydelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var russ i 97, og jeg fikk hjelp til russeklærne. Alt annet måtte jeg betale selv. Nå var jeg vant med å stå på egne ben da, for jeg måtte flytte på hybel da jeg var ferdig med ungdomsskolen for å kunne gå på de skolene jeg ville.

På skolen jeg gikk var det én russebil, tror de betalte rundt 5000,- for den, ingen av oss andre ville bruke penger på det. Jeg blir helt og totalt sjokkert når jeg hører og leser om hvor mye penger som blir lagt ned i russebiler og anlegg i dag..

Gjest Gjest
Skrevet
Er du russ i år, eller har du barn som er russ?

Det jeg lurer på i den forbindelsen er:

- finansierer du russefeiringen selv (om du har jobb)

- betaler foreldrene russefeiringen

Har selv en russ i hus som har en jobb, men h*n har ikke giddet å jobbe siden i høst.

Vi har betalt russepakken for h*n (klær, kort osv), men jeg mener at festene får h*n finansiere selv. Hvordan gjør andre det?

Hakke peiling. Sju år sida jeg kunne vært russ men jeg ga faen i alt som heter festing. Så jeg var nok en økonomisk gunstig unge. Må tenke litt på karakterer vettu..

Gjest -eline-
Skrevet
Sorry, må bare kommentere noe utenom saken: Det heter nobody puts baby in THE corner, ikke in A corner!

Har ikke dvd'n tilgjengelig, men i følge imdb.com så tar du feil.

Ang. russ og slikt så betalte jeg alt selv, jobba 1-2 ganger i uka og sparte før russertida, satt heldigvis i russstyret slik at jeg fikk gratis dress og russekort, og vi kjøpte bil for null&niks som vi fikk reparert gratis (sponsorer er kjekke saker!) og da vi solgte den så gikk vi med etpar tusenlapper hver i pluss. (dvs...hvis man trekker fra drikkinga etterpå så ble det vel minus men ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...