Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #21 Skrevet 27. mars 2006 enten på kjøkkenet eller forran utgangsdøra mi til jeg skal ut, setter den aldri verken på gangen eller verandaen, lukter den går jeg heller ut ens ærend for å kaste den. selv om jeg da må ned og ut og greier. vil verken ha fugler som roter til på balkongen eller naboer som trenger lukte søpla mi. men det er ett par i oppgangen min som setter søpla på gangen, jeg undres alltid over det... dersom det lukter så ille at de må sette den på utsiden av døra..... hvorfor mener de det er greit at vi andre skal trenge å plages med lukta? personlig synes jeg det er ufint å sette søpla på fellesarealer innendørs når man bor i blokk. ←
Skravla Skrevet 27. mars 2006 #22 Skrevet 27. mars 2006 Her står den foran døra i gangen vår sånn at førstemann som skal ut tar den med. Lukter det så tar vi den ut med en gang. Slik gjorde vi det da vi bodde i 5 etasje og slik gjør vi det nå som vi bor i 1. Har heldigvis aldri sett naboen over gangen sette søpla utenfor døra heller! ← Slik gjør jeg det også. Her jeg bor nå ser jeg aldri søppelposer i fellesarealene, men der jeg bodde før kunne søpleposene hos ene naboen stå i flere dager utenfor døren. Var ikke alltid han tok med søppelposen første gang han passerte den.
Chihiro Skrevet 27. mars 2006 #23 Skrevet 27. mars 2006 enten på kjøkkenet eller forran utgangsdøra mi til jeg skal ut, setter den aldri verken på gangen eller verandaen, lukter den går jeg heller ut ens ærend for å kaste den. selv om jeg da må ned og ut og greier. vil verken ha fugler som roter til på balkongen eller naboer som trenger lukte søpla mi. men det er ett par i oppgangen min som setter søpla på gangen, jeg undres alltid over det... dersom det lukter så ille at de må sette den på utsiden av døra..... hvorfor mener de det er greit at vi andre skal trenge å plages med lukta? personlig synes jeg det er ufint å sette søpla på fellesarealer innendørs når man bor i blokk. ← Samme her, ang. både bossposen og naboene.
Gjest Varg-Menja Skrevet 27. mars 2006 #24 Skrevet 27. mars 2006 dersom det lukter så ille at de må sette den på utsiden av døra..... hvorfor mener de det er greit at vi andre skal trenge å plages med lukta? ← For min egen del så satte vi ikke ut søpla fordi den luktet, dersom den stinket pleide vi å gå helt ut med den. Grunnen til at vi ikke kunne ha den i gangen inne var fordi vi har en hund, som går igjennom søpla så fort hun får sjansen.
aline Skrevet 28. mars 2006 #25 Skrevet 28. mars 2006 For min egen del så satte vi ikke ut søpla fordi den luktet, dersom den stinket pleide vi å gå helt ut med den. Grunnen til at vi ikke kunne ha den i gangen inne var fordi vi har en hund, som går igjennom søpla så fort hun får sjansen. ← den er jeg med på. men her i blokka er det i utgangspunktet ikke lov til å ha hund, og jeg har aldri sett en hund her, likevel havner søppelposen på utsiden.
Gjest Rognebær Skrevet 28. mars 2006 #26 Skrevet 28. mars 2006 Jeg må ærlig innrømme at jeg setter den rett utenfor inngangsdøra vår og tar den med neste gang noen går ned. Har ikke tenkt på at det er oppsiktsvekkende ekkelt. Det er flere andre i oppgangen som gjør det samme.
nat26 Skrevet 28. mars 2006 #27 Skrevet 28. mars 2006 Går ut med den når søppelposen er full, men hvis jeg ikke orker der og da, setter jeg den på verandaen. ← Samme gjør jeg
vilde Skrevet 28. mars 2006 #28 Skrevet 28. mars 2006 Naboene under oss setter den utenfor døra i oppgangen, det er skikkelig ufyselig. Har tenkt mange ganger å banke på og spørre hva de tenker med, men orker ikke bråk
Gjest Rognebær Skrevet 28. mars 2006 #29 Skrevet 28. mars 2006 Naboene under oss setter den utenfor døra i oppgangen, det er skikkelig ufyselig. Har tenkt mange ganger å banke på og spørre hva de tenker med, men orker ikke bråk ← Hvis naboene dine ellers ikke er urkjipe og vrange, ser jeg ikke akkurat problemet med å banke på og be dem om å ikke sette søppelposen der. På en pen måte, naturligvis.
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. mars 2006 #30 Skrevet 30. mars 2006 Naboene under oss setter den utenfor døra i oppgangen, det er skikkelig ufyselig. Har tenkt mange ganger å banke på og spørre hva de tenker med, men orker ikke bråk ← Ett litt mykere alternativ enn å ta det opp direkte kan være å sette opp en lapp i gangen, med en generell formulering om dette, og håpe at de tar det til seg, dersom dette plager dere.
ringblomst Skrevet 30. mars 2006 #31 Skrevet 30. mars 2006 Hos oss setter vi den i gangen vår - pleier sjelden å ha tid til å gå med den om morgenen, så tar den ut når vi kommer hjem. En jeg kjenner, samlet alle søppelposene i svarte søppelsekker ute på balkongen vinterstid. Når det begynte å bli fullt på balkongen, tok h*n med seg søppelsekkene på Grønmo . Vet ikke hva som var så praktisk med å gjøre det slik, selv om man bor i 4. etasje.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #32 Skrevet 30. mars 2006 Hos oss står det i reglementet at det ikke skal stå noe i fellesarealene, men de som bor rett over gangen for oss har både bossposer, sko og ytterklær slengende rundt utenfor. Jeg blir mildt sagt provosert av det. Har ymtet frempå om det, men de har tydeligvis ikke planer om å gjøre noe med det - det er vist vi som er vanskelige, hun som bodde i leiligheten vår før brydde seg ikke med det. Vi setter posen i gangen vår og tar den med oss neste gang vi skal ut. Sambo setter den av og til utenfor (Hvorfor kan ikke vi når de gjør det?), men da tar jeg den inn igjen. Vi kan jo ikke klage og irritere oss over dem hvis vi gjør det samme.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #33 Skrevet 30. mars 2006 Nå er det lenge sia jeg bodde i blokk, men jeg tok med søpla ut (altså rett fra bøtta) når jeg likevel skulle ut. det gjør jeg forresten nå også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå