Gå til innhold

Dere som bor i blokk

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Før dere går ut med den?

Blir den stående på kjøkkenet, i gangen, eller ute i fellesarealene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har bodd i blokk med bossjakt. Jeg kastet den rett i sjakten, og det til tross for at jeg måtte gå hele ti meter først. Ofte i sjuskete klær og strittende hår, men likevel tok jeg sjansen.

Skrevet

Jeg har den på kjøkkenet til jeg går ut.

Naboen derimot setter den i oppgangen over batten også tar hun den med når hun går... Drit kult hver agng hun spiser reker.....

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har den på kjøkkenet til jeg går ut.

Naboen derimot setter den i oppgangen over batten også tar hun den med når hun går... Drit kult hver agng hun spiser reker.....

Ja, det er det jeg også reagerer på. Naboen min (hun med den helvetes drysseplanten mellom dørene våre) setter posen ut i gangen!

Jeg har min stående i min egen gang jeg! Vil jo ikke sjenere naboene med min råtne melk f.eks.

Gjest Gjest1
Skrevet

Hvorfor ikke kaste den på direkten?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvorfor ikke kaste den på direkten?

Er vel det at man må ned og så ut og bak bygningen, det er bare på vei ut dersom man skal til bilen, ikke dersom man skal ut og gå. Sjaktene er stengt her

Gjest Gjest1
Skrevet (endret)
Er vel det at man må ned og så ut og bak bygningen, det er bare på vei ut dersom man skal til bilen, ikke dersom man skal ut og gå. Sjaktene er stengt her

Da så. Da forstår jeg. Men jeg ville hatt den i min egen gang, evt. på terrasse dersom man har det og det lukter. Og dersom man ikke risikerer fugleangrep før man får kastet det.

Endret av Violetta
Gjest GreenSky
Skrevet

Går ut med den når søppelposen er full, men hvis jeg ikke orker der og da, setter jeg den på verandaen.

Skrevet

Vi går ut med den når den er full. Om den skulle stå noen steder er det ikke i fellesarealene. Vi har en nabo som setter søpla si i fellesgangen, jeg blir like irritert hver gang han gjør det... Man bør da ta litt hensyn til andre.

Skrevet

Mange borettslag o.l har en regel som sier at man ikke har lov til å sette søppelposer "på vent" i oppgangen på den måten. Og som de andre sier her, så er det jo direkte uhøflig i forhold til naboer.

Her jeg bor er det heldigvis søppelsjakt, men papiravfall er på andre siden av blokka, så papiravfallet vårt blir alltid stående en stund - i vår egen leilighet..

Skrevet

Her står den foran døra i gangen vår sånn at førstemann som skal ut tar den med. Lukter det så tar vi den ut med en gang. Slik gjorde vi det da vi bodde i 5 etasje og slik gjør vi det nå som vi bor i 1. Har heldigvis aldri sett naboen over gangen sette søpla utenfor døra heller!

Skrevet (endret)

Den blir i min leilighet til jeg skal gå ut og det samme gjør alle naboene også. Hehe... Ikke i min leilighet altså. ;) Og om noen hadde falt for fristelsen å sette den i fellesrom eller oppgang, hadde de fått med styret å gjøre... Her praktiseres reglene til fingespissene. Egentlig er det ganske greit, siden forskjellige folk har svært forskjellige meninger om hva som er "normalt".

Endret av Elmaand
Skrevet

Søpla mi står i min egen gang, eller evt. på terrassen hvis det lukter, til jeg går ut med den.

Gjest Gjest
Skrevet

Setter den på kjøkkenet eller i gangen før jeg går ut med den (går sjelden ens ærend ut med søppelet). Har en bossjakt rett utenfor blokken.

Gjest Gjest
Skrevet
Setter den på kjøkkenet eller i gangen før jeg går ut med den (går sjelden ens ærend ut med søppelet). Har en bossjakt rett utenfor blokken.

med ganger mener jeg min egen entre, ikke fellesarealer, bare sånn at det er sagt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har søppelsjakt i gangen til restavfall, mens matsøpla må bæres ut. Da lar vi den stå på kjøkkenet til en av oss skal ut. Restsøpla bærer vi bare rett bort, eller setter den innenfor døra til en av oss skal ut.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Da jeg bodde i blokk gikk jeg ut med den med en gang, eller satte den ut på gangen til morgenen etter, dersom det var innmari seint på kvelden. Og dersom vi hadde storsjau med rydding hvor det ble 4-5 poser totalt satte vi dem ut på gangen en og en, også gikk ut med alle samtidig, når vi var ferdig.

Skrevet

enten på kjøkkenet eller i gangen vår foran døra...

så tar vi dem med når vi skal ut

Skrevet

enten på kjøkkenet eller forran utgangsdøra mi til jeg skal ut, setter den aldri verken på gangen eller verandaen, lukter den går jeg heller ut ens ærend for å kaste den. selv om jeg da må ned og ut og greier. ;)

vil verken ha fugler som roter til på balkongen eller naboer som trenger lukte søpla mi.

men det er ett par i oppgangen min som setter søpla på gangen, jeg undres alltid over det...

dersom det lukter så ille at de må sette den på utsiden av døra..... hvorfor mener de det er greit at vi andre skal trenge å plages med lukta?

personlig synes jeg det er ufint å sette søpla på fellesarealer innendørs når man bor i blokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...