Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Etter år med gjenstridige kviser og prøving av all verdens produkter, har jeg bestilt time hos lege, for jeg skjønner at dette ikke lar seg løse av hverken MD formulations eller andre vidunderprodukter. Jeg har tidligere vært hos lege med dette problemet, for mange år siden, da fikk jeg reseptbelagte salver til å smøre på. Det hjalp ikke i det hele tatt - kort sagt er det ingenting som har hjulpet, jeg har bare blitt verre, og nå ønsker jeg at man forsøker en tablettkur. (Ikke p-piller, av diverse grunner.) Jeg har hørt om Roaccutane, men disse vil jeg i det lengste unngå, pga bivirkningene. Så vidt jeg forstår, er de også blant fagfolk sett på som siste utvei, men jeg har hørt at det finnes mildere tabletter som man prøver i første omgang. Har noen erfaring med slike? Bivirkninger, resultat osv?
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Kusinen min fikk p-piller mot kviser. Funket veldig bra
lillesky Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Du må nok gå til legen din for å finne ut mer om dette, og høre hva h*n anbefaler. Er usikker på om jeg ville brukt Roaccutane. Roaccutane er ikke er godkjent i Norge, leger må søke om spesiell tillatelse for å skrive det ut. Brukes kun i særlig alvorlige tilfeller av kviser.
Melocoton Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Kan jeg spørre hva du spiser? Dette har veldig mye med saken å gjøre! Jeg var superplaget med kviser før.. Hadde alltid en byll eller to i tillegg til alle de gule talg-kvisene som tøyt ut over hele ansiktet.. Så traff jeg en naturterapuet som satte meg på skikkelig diett uten noe som helst hvete og sukker. I løpet av kort tid forsvant alt sammen. Jeg var helt i hundre og nå har jeg så og si aldri kviser. Om jeg spiser mye bakevarer og sukker, popper de opp igjen. Det er jo kroppens måte å kvitte seg med fett og drittstoffer, og gjennom porene er dens exit!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Jeg går på antibiotika for kviser nå. Foreløpig har det ikke bedret seg, men det er noen uker igjen av kuren. Vet om andre som har gode erfaringer med antibiotika.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Kan jeg spørre hva du spiser? Dette har veldig mye med saken å gjøre! Jeg var superplaget med kviser før.. Hadde alltid en byll eller to i tillegg til alle de gule talg-kvisene som tøyt ut over hele ansiktet.. Så traff jeg en naturterapuet som satte meg på skikkelig diett uten noe som helst hvete og sukker. I løpet av kort tid forsvant alt sammen. Jeg var helt i hundre og nå har jeg så og si aldri kviser. Om jeg spiser mye bakevarer og sukker, popper de opp igjen. Det er jo kroppens måte å kvitte seg med fett og drittstoffer, og gjennom porene er dens exit!!! ← Hvor får man tak i en naturterapeut?
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Du må nok gå til legen din for å finne ut mer om dette, og høre hva h*n anbefaler. Er usikker på om jeg ville brukt Roaccutane. Roaccutane er ikke er godkjent i Norge, leger må søke om spesiell tillatelse for å skrive det ut. Brukes kun i særlig alvorlige tilfeller av kviser. ← Har en venninne som går på medisiner som ikke er godkjent i Norge, går fint det (Ikke mot kviser da)
Melocoton Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Jeg vet om en veldig god en i Oslo... tror han er der enda.. Men ellers er det kanskje bare å søke på gule sider eller noe? Eller enda bedre; ring Mati og Helse bladet! Jeg vet at de samarbeider med flere leger osv!!
lillesky Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Har en venninne som går på medisiner som ikke er godkjent i Norge, går fint det (Ikke mot kviser da) ← Men folk har tatt selvmord pga. Roccatune, akkurat som at flere har dødd av Vioxx.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Skjønner godt at du er lei av alle vidunderkurer. Har selv vært plaget med kviser i 10-12 år, men så fikk jeg Roaccutane av hudlegen min... Dette medikamentet virket helt utrolig på meg. Merket stor bedring etter bare 1 måneds bruk. Jeg brukte Roacuttane i 6 mnd og var da helt bra. Dette er nå ca. 1 år siden og huden min er fortsatt kvisefri. Jeg er klar over at denne medisinen har mye bivirkninger, men man blir jo tett fulgt opp av lege med blodprøver og ktr. hver mnd.under behandlingen Den eneste bivirkningen jeg merket var ekstrem tørrhet i nese/øyene og på leppene. Vil virkelig anbefale Roacuttane dersom du er mye plaget med kviser. Skulle ønske noen hadde anbefalt meg det for 10 år siden, da hadde jeg vært spart for mye frustrasjon..
FrøkenHobart Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Ring legen din og få en henvising til en hudlege! Han hjelper deg garantert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå