Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de kun vil ha de beste mennene, når de ikke er ledige så forblir de enslige. Kan være noe med at kvinner ikke har samme behov for sex som menn, som har dårligere helse uten partner.

Anonymkode: 9f9f6...bc2

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En mann må være en berikelse i livet mitt, ikke en byrde. Jeg har det helt supert alene, det skal mye til for at jeg endrer så radikalt på livet mitt.

Anonymkode: 8c21d...d88

Dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og jeg er ikke på datingapper 

Anonymkode: 3e603...1e7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En mann må være en berikelse i livet mitt, ikke en byrde. Jeg har det helt supert alene, det skal mye til for at jeg endrer så radikalt på livet mitt.

Summere greit opp, menn konkurere mot singellivet. I 2025 er det ganske fint å være enslig kvinne, spesielt om du ikke vil ha barn.

Anonymkode: 689d6...3cb

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi de kun vil ha de beste mennene, når de ikke er ledige så forblir de enslige. Kan være noe med at kvinner ikke har samme behov for sex som menn, som har dårligere helse uten partner.

Anonymkode: 9f9f6...bc2

😂

Mange kvinner vil ikke ha en mann i det hele tatt. Det er så sprøtt at en del menn tror at de er en premie... 🙄

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat! De fleste menn er nettopp det, en byrde! Jeg skal aldri inn i et forhold igjen. 

Anonymkode: 8c3ee...75b

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

At disse kvinnelige profilene er der i evigheter kan jo bety at de er passive medlemmer, eller trives bra som single, noe også noen menn gjør. 

De par jeg kjenner som har møttes på Tinder er forøvrig sosial mennesker ellers som går ut og har stort nettverk. 

Jeg tror ideen nettdating tiltaler menn mer enn kvinner. Det sies at der er kun 10% kvinner der og det forteller mye. Sammen med stadig rapportert uheldig oppførsel fra noen menn der, samt at noen bruker det kun for sextreff kan man vel skjønne hvorfor. 

Det er veldig synd om en del menn setter all sin lit til disse appene. De blir passive og tror det er håp så lenge snøret er ute ved å ha profil der. Så blir de skuffet og bitre om lite respons. Det de skulle ha gjort var å bruke tid på å flørte og å bli kjent med damer på andre måter. Er de ikke voksne folk? Skal man oppnå noe i livet må det jobbes for, og hvis ikke man gidder det så er man vel ikke noe å satse på heller. Når man vet at så mange menn ikke lykkes på Tinder, da skjønner jeg jaggu ikke hvorfor de ikke finner på noe annet. 

Anonymkode: 71cfa...fa3

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

BobbySocks skrev (25 minutter siden):

Dette. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Summere greit opp, menn konkurere mot singellivet. I 2025 er det ganske fint å være enslig kvinne, spesielt om du ikke vil ha barn.

Anonymkode: 689d6...3cb

Men dere som svarer sånt er vel ikke de damene jeg snakker om heller??? Eller er dere på Tinder bare for å fortelle at dere ikke vil date? 

Jeg snakker om damer som er på Tinder i evigheter og som har alle forutsetninger for å finne noen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At disse kvinnelige profilene er der i evigheter kan jo bety at de er passive medlemmer, eller trives bra som single, noe også noen menn gjør. 

"Sist aktiv for 24 timer siden", "Aktiv må", "Online". 

Virker ikke så veldig passive. Og hvis du mener man trives best som single, er vel ikke Tinder noe man bruker tid på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De par jeg kjenner som har møttes på Tinder er forøvrig sosial mennesker ellers som går ut og har stort nettverk. 

Jeg tror ideen nettdating tiltaler menn mer enn kvinner. Det sies at der er kun 10% kvinner der og det forteller mye. Sammen med stadig rapportert uheldig oppførsel fra noen menn der, samt at noen bruker det kun for sextreff kan man vel skjønne hvorfor. 

Det er veldig synd om en del menn setter all sin lit til disse appene. De blir passive og tror det er håp så lenge snøret er ute ved å ha profil der. Så blir de skuffet og bitre om lite respons. Det de skulle ha gjort var å bruke tid på å flørte og å bli kjent med damer på andre måter. Er de ikke voksne folk? Skal man oppnå noe i livet må det jobbes for, og hvis ikke man gidder det så er man vel ikke noe å satse på heller. Når man vet at så mange menn ikke lykkes på Tinder, da skjønner jeg jaggu ikke hvorfor de ikke finner på noe annet. 

Funker fjell og ennå bedre å gjøre det i det virkelige liv når man er yngre. Men for de som når en viss alder, så blir det vanskeligere å treffe noen kontinuerlig da de aller fleste er i forhold etter hvert. Derfor syntes nok mange menn det er fint at de man henvender seg til er single på Tinder (Jada, vet at noen egentlig ikke er det, men det er nok i alle fall lettere å treffe på flere single enn i RL etter en viss alder). 

Man har selvsagt singeltreff og enkelte andre aktiviteter for single også i det virkelige liv, men dette er jo bare enkeltevents og ikke noe man driver med kontinuerlig. Det er stor forskjell på å date i RL som ung, når de fleste eller i alle fall ganske mange fortsatt er uetablerte, og det å gjøre det i mer voksen alder. Når man er ung, så har man gjerne større nettverk av andre i samme situasjon, det er gjerne litt mer tid til sosiale ting som fester, hobbyer og aktiviteter med venner og andre jevnaldrende, det gir en helt annen dynamikk og et bedre utgangspunkt for å finne dates og partnere. 

Etter hvert blir mange mer etablerte, både med og uten barn, så da blir det naturlig nok vanskeligere å treffe andre single i RL. Litt som stolleken det der, dersom man ikke er blant de heldige som finner den de virkelig passer med i løpet av tyveårene, så blir det litt vanskeligere. 

Anonymkode: 92586...9ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virker ikke så veldig passive. Og hvis du mener man trives best som single, er vel ikke Tinder noe man bruker tid på? 

Ja, jeg skjønner hellet ikke vitsen i å være på tinder og med "ønsker seriøse forhold" i profilen dersom man faktisk egentlig ikke ser for seg det. Helt fint å ville være singel lenge eller for alltid, men hvorfor da bruke tid på Tinder med den profilen? 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kjæresten min døde 

Anonymkode: f0f86...43f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det de skulle ha gjort var å bruke tid på å flørte og å bli kjent med damer på andre måter. Er de ikke voksne folk? Skal man oppnå noe i livet må det jobbes for, og hvis ikke man gidder det så er man vel ikke noe å satse på heller. Når man vet at så mange menn ikke lykkes på Tinder, da skjønner jeg jaggu ikke hvorfor de ikke finner på noe annet. 

Det er jo ikke lov lenger. #VilleBareSnakkeLitt

Anonymkode: 450a0...ce0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel i flere år. Kunne gjerne tenkt meg å treffe en mann, men trives også godt alene. Jeg trenger liksom ikke en mann for å være lykkelig . Merker at det er så mye mer som skal klaffe nå, enn konta for 20 år siden. Ønsker f.eks ikke en som ønsker seg barn, han må ha stabil inntekt og orden på livet, være attraktiv i mine øyne og bo i nærheten. Jeg vil aldri gi slipp på huset mitt eller flytte for noen. Så da har jeg innsett at jeg mest sannsynlig må leve uten en mann 😂

Anonymkode: aefc3...41b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En del av disse profilene er kanskje bots?

Anonymkode: 9fa6e...a4c

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mange av disse damene er på jobb. De leter ikke etter forhold, de leter etter kunder. 

Anonymkode: 7bc20...199

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært singel i flere år. Kunne gjerne tenkt meg å treffe en mann, men trives også godt alene. Jeg trenger liksom ikke en mann for å være lykkelig . Merker at det er så mye mer som skal klaffe nå, enn konta for 20 år siden. Ønsker f.eks ikke en som ønsker seg barn, han må ha stabil inntekt og orden på livet, være attraktiv i mine øyne og bo i nærheten. Jeg vil aldri gi slipp på huset mitt eller flytte for noen. Så da har jeg innsett at jeg mest sannsynlig må leve uten en mann 😂

Kommer jo an på hvor du bor det. I Oslo eller en av de andre byene, så har man vel mange nok å treffe. Bor man veldig landlig til kan det ta litt lenger tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette ! 

Anonymkode: 38a16...877

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Word! 

Anonymkode: 38a16...877

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer jo an på hvor du bor det. I Oslo eller en av de andre byene, så har man vel mange nok å treffe. Bor man veldig landlig til kan det ta litt lenger tid. 

Bor landlig til ja. Kan jo selvfølgelig funke å være særboere, men da kan ikke avstanden være altfor stor heller, da blir det bare styr. Jeg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...