AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #1 Skrevet 31. august 2025 Har to barn, snart 3 åring og 6 åring. Yngste er kronisk sint (føles hver fall slik). ALT!! er en kamp. Hyling, skriking med en gang vi kommer hjem. Alle måltider er ett mareritt. Dusjing er mareritt. Ingenting er bra nok. Jeg føler meg helt utmattet. All den høye lyden tar nå knekken på meg. Noe som har ført til at jeg er på gråten hver dag nå. Jeg lurer på hvordan vi skal håndtere dette. Full jobb og må avgårde tidlig. Da også er det hyling og skriking fra vi kommer inn å badet til levering i barnehage.... Hele situasjonen gjør meg både kvalm og lei meg. Anonymkode: a1c39...789
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #2 Skrevet 31. august 2025 Det er en periode. Det blir bedre ❣️ Anonymkode: f5883...a9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #3 Skrevet 31. august 2025 Jeg har ikke så store barn selv, men har fått noen råd av erfarne foreldre; 1. Skaff deg ørepropper, ev hørselsvern. Dvs skjerm deg selv for lyd, da blir du ikke gal i perioder med høyt lydnivå. 2. Dediker minst ti minutter etter du kommer hjem hvor du har full oppmerksomhet på barna dine. Da slapper de mer av resten av kvelden. 3. Jobb deltid om du kan Anonymkode: 33530...cfc 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #4 Skrevet 31. august 2025 Hvis 6 åring akkurat har starta skolen så er det nok mye for h*n akkurat nå.. mange barn reagerer med sinne og trass når det er noe i livet som er litt utfordrende og vanskelig. Kanskje prøve å se bak atferden og gjerne speile barnet når du kan, spørre om noe er vanskelig og bekrefte og støtte.. men ja jeg skjønner veldig godt hva du mener. Er introvert og barna mine roper, snakker veldig høyt , krangler osv… blir gal:p men er vel som flere her sier, det blir lettere. Hvis du har mulighet til avlastning innimellom så ville jeg tatt i mot det! Anonymkode: 48c72...594
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #5 Skrevet 31. august 2025 Har en på 2,5 og en på 1. eldste her er også kronisk sint. Forferdelig slitsomt. Jeg har også nettopp blitt alene med dem og får noe hjelp fra foreldre. Men det er nesten enda vanskeligere. For jeg føler meg så alene om å stå i det kjipe. Besteforeldrene vil jo ikke «krangle» med barnebarnet. Så jeg står i alt det kjipe, mens de allikevel har sterke meninger om at jeg gjør både det ene og det andre galt. Og føler jeg ikke er noen god mor for barnet heller. Vi får håpe det går over. God klem til deg! ❤️ Anonymkode: 2d19e...ba8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2025 #6 Skrevet 1. september 2025 Ikke annet å si enn at dette går også over. Plutselig er den bestemte treåringen fem år, og mye mer på plass. Legg listen så lavt du er komfortabel med. Kan du endre noen rutiner på morningen for at det skal bli mer håndterbart? Stå opp 20 min tidligere (og selvsagt legge deg før, om du trenger søvnen). Etter jobb.. kan man bytte om på måltidene? Ta brødmåltid rett etter man kommer hjem, og ta middag til kvelds? (Om dere spiser både middag og kvelds.). og dusjing.. må de dusje så ofte om det bare blir konflikt av det? Mulighet for en badebalje i stedet, om det er bedre? Anonymkode: 2902a...d51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå