Red Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg har abonnement på VG denne måneden og endte opp med å se Harald og sytepavene - om mennesker med kronisk smerte. Har bare sett en episode og syntes det var utrolig spennende. Jeg har aldri visst at smerte er på den måten og at hjernen kan sende helt faktiske og fysiske feil signaler og "lage" faktisk smerte på den måten. På den andre siden skjer jo det samme med angst, men symptomene og at det handler om feil signaler i hjernen er kanskje lettere å gjenkjenne der. Noen andre som har sett? Programmet som Harald skulle lage om smerte-pasienter og hva det kostet lommeboka derimot var ganske forkastelig 1
Kålrota Skrevet 4. september #3 Skrevet 4. september Jeg orker ikke å se, for jeg blir provosert av hans tabloide fremstilling av problematikken for å få blest rundt serien. Det er belastende nok å leve med disse smertene. 8 1 1
Maia70 Skrevet 21. september #4 Skrevet 21. september Jeg er så inderlig uenig med denne ideen. Harald har aldri opplevd kronisk smerte eller kronisk sykdom, likevel er han ekspert. Jeg mener at smerter og angst kommer fra virkelige ting som foregår i kroppen, virkelige ting som ikke blir skikkelig undersøkt, men som istedenfor blir bortforklart, som for eksempel viruset Epstein Barr som nå er knyttet til mange kroniske lidelser, inludert smertetilstander. I middelalderen var det det at livmoren sirkulerte rundt i kroppen som ga kvinner alle mulige slags fysiske og psykiske symptomer. På 50-tallet var det at de kjedet seg som var forklaringen. Og nå er det "kroppen angriper seg selv", "det er genene dine", og vi tenker det på oss. Flott det Harald, at du går i bresjen for bortforklaringer på noe du aldri har opplevd selv. Jeg skjønner kanskje nå hvorfor det var han som ble utsatt for Kristopher Schau's hevn, etter at han og Bård hadde lurt Kristopher trill rundt på kamera ved hjelp av Janne Formoe. Kristopher må ha visst noe vi ikke visste, kanskje det var Harald's idè. https://www.nettavisen.no/harald-eia-matte-be-securitas-om-hjelp/s/12-95-183666 Synd at de kronisk syke ikke får tatt igjen på samme måten.
Sukkerogkanel Skrevet 21. september #5 Skrevet 21. september Maia70 skrev (1 time siden): Jeg er så inderlig uenig med denne ideen. Harald har aldri opplevd kronisk smerte eller kronisk sykdom, likevel er han ekspert. Jeg mener at smerter og angst kommer fra virkelige ting som foregår i kroppen, virkelige ting som ikke blir skikkelig undersøkt, men som istedenfor blir bortforklart, som for eksempel viruset Epstein Barr som nå er knyttet til mange kroniske lidelser, inludert smertetilstander. I middelalderen var det det at livmoren sirkulerte rundt i kroppen som ga kvinner alle mulige slags fysiske og psykiske symptomer. På 50-tallet var det at de kjedet seg som var forklaringen. Og nå er det "kroppen angriper seg selv", "det er genene dine", og vi tenker det på oss. Flott det Harald, at du går i bresjen for bortforklaringer på noe du aldri har opplevd selv. Jeg skjønner kanskje nå hvorfor det var han som ble utsatt for Kristopher Schau's hevn, etter at han og Bård hadde lurt Kristopher trill rundt på kamera ved hjelp av Janne Formoe. Kristopher må ha visst noe vi ikke visste, kanskje det var Harald's idè. https://www.nettavisen.no/harald-eia-matte-be-securitas-om-hjelp/s/12-95-183666 Synd at de kronisk syke ikke får tatt igjen på samme måten. Er ikke uenig med deg. Men bare så det er sagt det er jo ikke Harald eia sin teori eller behandling dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå