Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forstår bare ikke greia med dette fenomenet.

Ikke hendt meg ofte, men ble nylig ghostet av en jeg hadde noen dater med. Det som er er at jeg ga mulighet til å svare på om han ønsket videre kontakt eller dating.. istedet for da å svare ,noe jeg selv ville gjort på en hyggelig måte,får jeg bare ikke noe svar...vitner igrunn om mangel på respekt ovenfor andre. Han har meg fortsatt på snap og andre sosiale medier. Er dette fenomenet blitt så vanlig og akseptert?

Hva gjorde dere i lignende tilfeller?bare slettet og gikk videre uten å noen gang gi en reaksjon på ghostingen?

Anonymkode: 81ee1...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er enklere å bare forsvinne enn å si "vil ikke møtes igjen".

Mange er konfliktskye, redde for å såre, orker ikke å svare på spørsmål osv. Også har jo dagens datingkultur der man gjerne har 5 dates/mennesker man holder på med samtidig noe å si. Spørs selvfølgelig litt på alder og slikt. 

Jeg forstår ghosting veldig godt, men jeg synes ikke det er greit. 

De gangene jeg har opplevd ghosting har jeg slettet mennesket fra sosiale medier uten å tenke mer over det, en gang turte jeg å skrive "Hehe, du vet at det er helt greit å ikke ville møtes en gang til, hadde vært kult om du var mann nok til å si det i det minste."

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på situasjonen. Om jeg anser at det blir drama og styr når ting avsluttes, ghoster jeg. Ellers ikke.

Anonymkode: e4840...b02

Skrevet

Ja, ghosting er bare teit og respektløst. Men ja, da står jo saken helt klart at det er bare til å gå videre.

Jeg sletter faktisk ikke noen uten at de virkelig plager meg, og det er det jo sjelden at folk gjør. Men jeg tar jo ikke kontakt ed folk  som ghoster

Skrevet

Kjempe urealt feigt. Opplevd nettopp det selv i venn relasjon . Siste vennen min sa. At vi skulle ut å spise middag. Ble bare stille . Gått to mnd nå. Ingen forklaring .ser hun lever å har det bra på FB.

Anonymkode: 06a48...acf

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Ja, ghosting er bare teit og respektløst. Men ja, da står jo saken helt klart at det er bare til å gå videre.

Jeg sletter faktisk ikke noen uten at de virkelig plager meg, og det er det jo sjelden at folk gjør. Men jeg tar jo ikke kontakt ed folk  som ghoster

Du ghoster ghosterne, altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du ghoster ghosterne, altså.

Nei ?

Ghostere er de som forsvinner og ikke hører fra seg. De sletter jeg ikke. De plager ikke meg.

De jg sletter er sånne som plager ved å kommentere masse mobbing eller grisesnakke inn på siden min ol

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Forstår bare ikke greia med dette fenomenet.

Ikke hendt meg ofte, men ble nylig ghostet av en jeg hadde noen dater med. Det som er er at jeg ga mulighet til å svare på om han ønsket videre kontakt eller dating.. istedet for da å svare ,noe jeg selv ville gjort på en hyggelig måte,får jeg bare ikke noe svar...vitner igrunn om mangel på respekt ovenfor andre. Han har meg fortsatt på snap og andre sosiale medier. Er dette fenomenet blitt så vanlig og akseptert?

Hva gjorde dere i lignende tilfeller?bare slettet og gikk videre uten å noen gang gi en reaksjon på ghostingen?

Anonymkode: 81ee1...c97

Jeg ble ghostet for et par måneder siden, før jeg traff min nåværende kjæreste. 

Til å begynne med prøvde jeg å finne forklaringer for meg selv og forsvare han. Men etterhvert måtte jeg bare innse at han ikke kom til å ta noe mer kontakt. Da ble det også lettere å gå videre. Pluss at jeg jo traff kjæresten min rett etterpå, så det gjorde "overgangen" litt bedre 😊

Men uansett, ghosting er feigt og dumt. Og jeg kommer nok aldri til å forstå hvordan folk som gjør det, kan rettferdiggjøre det 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...