AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #1 Skrevet 31. august 2025 Dere som er gravid/ har fått nr 3: Åssen var svangerskapet? Jeg føler altså at dette første trimesteret aldri går over og formen er så dårlig. Jeg går konstant med en sånn «sykdomsfølelse» og er kvalm, sliten og trøtt. Og mannen begynner tidlig på jobb hver dag, så han er borte fra 5.45-18 og er derfor lite til hjelp i hele «morgenkaoset» samt etter jobb.. Jeg har ikke fortalt noen om det heller, så på jobb later jeg som ingenting, men jeg merker jo at lunta er kort og at jeg mot slutten av dagen nesten ikke vet hvordan jeg skal holde meg på beina. Vet det var verst sånn i 1. trimester med de andre også, men ikke som nå.. og det er sikkert fordi man ikke har mulighet å hvile på samme måte som ved 1. gang. Ble det bedre i 2. trimester? Hva gjorde at du kom deg gjennom dagene? Anonymkode: 5ac3e...42e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #2 Skrevet 31. august 2025 Første to graviditeten var jeg veldig dårlig, men siste så merket jeg ingenting på første trimester. Anonymkode: 718e0...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #3 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Første to graviditeten var jeg veldig dårlig, men siste så merket jeg ingenting på første trimester. Anonymkode: 718e0...ac7 Oj, men så bra at du i det minste var mer heldig med nr 3. 🤗 Anonymkode: 5ac3e...42e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #4 Skrevet 31. august 2025 Svangerskap nr. 3 var tøffest for min del. Følte meg dårlig, sliten og kvalm langt over første trimester. Tredje trimester var også tøffere enn ved de to første graviditetene. Men.. jeg er jo eldre.. Anonymkode: 6f42e...bae 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #5 Skrevet 31. august 2025 Hatt fire veldig like svangerskap, første trimester er jeg så kvalm at jeg raser ned i vekt, sliten og trøtt. Men det går over i andre trimester, har alltid bekkenløsning fra tidlig av, men går greit. Har ellers helt fine svangerskap! Har trent og jobbet gjennom hele svangerskapet hver gang. Den største forskjellen på første og de tre neste er at man har barn fra før som trenger deg. Anonymkode: cc601...e57 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #6 Skrevet 31. august 2025 Tror det er veldig random. Jeg hadde det som deg med nr 2. Med nr 3 var alt bra. Fødslene gikk raskere og raskere, da - det kan være greit å tenke på. Med nr tre kom barnet bare 30 minutter etter vi var kommet inn døra på fødestua (1 time kjøring dit i ambulanse). Anonymkode: 41a82...930 1
Arkana Skrevet 31. august 2025 #7 Skrevet 31. august 2025 Jeg var mye kvalm i første trimester, men ellers var formen strålende. Mye bedre enn svangerskap nr 2. 1
Uanonym bruker Skrevet 2. september 2025 #8 Skrevet 2. september 2025 Mine svangerskap har vært ganske like, alle uten komplikasjoner. Hovedforskjellen var vel at bekkenet ble litt mer skranglete for hver gang, og at jeg hadde veldig mye kynnere med nummer tre, som begynte allerede da jeg var halvveis. Men alle svangerskapene vil nok kategoriseres som enkle.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2025 #9 Skrevet 2. september 2025 B1: Spydde lenge, svangerskapsforgiftning, mye hodepine og 15+ kg som bare var vann i kroppen B2: Smertefull bekkenløsning fra uke 7, måtte sitte i rullestol på slutten. Fikk svangerskapsdiabetes, men bare høye verdier når jeg sov dårlig. Spydde mye, men bare til uke 12. B3: Stort sett uproblematisk. Litt spenningshodepine og astma bare Fått alle barna med 2 kalenderår mellom og samme far Anonymkode: 55dac...122
AnonymBruker Skrevet 2. september 2025 #10 Skrevet 2. september 2025 Jeg tror ikke rekkefølgen på svangerskap har så mye å si. Kroppen din lager en unik morkake hver gang, slik jeg har forstått det er det morkaka som styrer mye av hormoner etc som påvirker hvordan du har det. Anonymkode: edcef...d5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå