Gå til innhold

Har din 1klassing mobil/klokke?

Har/hadde din 1klassing mobil/klokke?   

84 stemmer

1. 1. Har/hadde din 1klassing mobil/klokke?

• Ja.
      32
    • Nei.
      52

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undres hva som er normalen. I følge venner og kjente har «alle» det i dag. Mine har/hadde ikke og har heller ikke spurt etter det. Så «alle» kan ikke stemme. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk i 2 klasse, når han begynte å gå til skolen, gå til venner alene, ble alene hjemme.

Anonymkode: 306f8...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Har klokke som vi bruker på steder med mye folk (17 mai feks) og til og fra skolen. Barnet er ufokusert og vimset. I tillegg er jernbanen i gangavstand. Vi bruker den til å kunne ringe, har til nå aldri trengt å sjekke gps.

Anonymkode: b228a...081

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at barnet har ikke tilgang på klokken i skoletiden eller utenom de tidspunktene vi mener den er nødvendig. Den er ganske kjedelig for barnet 😅

Anonymkode: b228a...081

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men h*n spør etter det, sier at mange har. 

Anonymkode: 2e8e2...9dd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt til våre, sånn Xplora-klokke. De har et lite stykke å gå hjem og det er fint om de kan ta kontakt om det er noe. 

Anonymkode: cf2f7...b84

Skrevet

Min fikk Xplora klokke til jul i fjor, da gikk han i tredje klasse. Han begynte da å gå hjem fra skole/AKS selv noen dager i uken på nyåret, hvilket også var grunnen til at vi valgte å kjøpe klokken. Greit å få tak i oss voksne ved behov 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, og kommer heller ikke til å få det. Han bruker min Apple Watch de få gangene vi er på steder med skikkelig kaos (17 mai, fornøyelsesparker osv) Det er fordi han er verdensmester i å stikke av når han ser noe som er gøy. Ellers så ser jeg ikke behovet for det. De må kunne klare å gå f.eks frem og tilbake fra skolen uten å måtte bli kontrollert.

Anonymkode: 51f76...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min andreklassing har ingen av delene, men jeg ser at de som går hjem fra skolen alene har klokke og det tenker jeg er helt greit. Min hadde også fått det om hun gikk hjem, men hun blir foreløpig fulgt eller kjørt. 

Anonymkode: 47826...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han fikk siste halvåret i barnehagen fordi han begynte å gå til venner i nabolaget. Greit å vite hvem han var hos uten å måtte sende etterlysing til hele nabolaget. Har også brukt den når vi har vært i store folkemengder som en ekstra trygghet og når han går hjem fra skolen selv. Har den ikke med på skolen om vi kjører og henter. Skal sies at han har eldre søsken med mobilklokke og nok var litt tidlig ute pga av det. Mobiltelefon blir ikke aktuelt før 8.klasse hos oss, klokken dekker behovet og gir hos kontroll over hvem som kan ringe inn/ut. 

Anonymkode: e85bd...837

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fikk i 2. klasse når de begynte å gå hjem selv fra skolen. Ikke behov før det.

AnonymBruker
Skrevet

Mine lærte seg analog klokke i 1 klasse, og benytter den. Vi avtaler på forhånd når de skal komme hjem. Kommer de sent, tar vi samtale om det. De lærte raskt og fikk gode rutiner. 

Anonymkode: c5a7b...3a7

• Liker 4
Skrevet

Har en enkel knappetelefon, brukes mest når barnet går alene fra skolen og er alene hjemme, og til å si ifra/ spørre om det er greit å til venner etter skolen. Fikk til syv års dagen.

Skrevet

Klokke i 1 klasse 

Mobil i 1 klasse. Men bare til spill 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. I klassen (A og B) er det 40 barn. 2 stk har ikke. De fleste har klokker. 

Anonymkode: eae20...749

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk klokke i 1. klasse. Ikke nødvendigvis for å kunne ringe på skoleveien (vi har veldig kort vei), men fordi de blir med hverandre hjem og farter rundt i nabolaget. Hvis han drar til venn A kan de godt finne på å dra videre til vennene B og C. Den friheten til å gjøre sånt på sparket vil jeg at han skal få ha. Men da må jeg også kunne få tak i han uten å etterlyse han rundt til alle. 

Anonymkode: 84df3...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har, men den brukes kun der barnet kan bli borte for oss (fornøyelsespark, 17. mai etc etc). 

Anonymkode: bed52...10e

Skrevet

Ja, fikk i løpet av sommeren siden hun og flere jevnaldrende begynte å besøke hverandre. 
Har den ikke med på skolen da hun følges og hentes av en voksen, men på ettermiddagen og i helgene når hun vil besøke noen må den på. 
Hun liker godt å kunne ringe f.eks mormor eller tante og slå av en prat. Hun er veldig sosial og glad i å skravle i vei😅

AnonymBruker
Skrevet

Min skal også få når han blir 7 nå i slutten av måneden, han er litt alene hjemme etter skolen nå og drar ofte ut for å ringe på til venner 🤗 

Men vi skal også gjøre en innsats for å lære ham klokka nå, slik at han kan forholde seg til klokkeslett. Han er en smart og oppegående gutt som lærer fort, men klokka går av en eller annen grunn IKKE inn 😅

Anonymkode: d26e9...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...