Gå til innhold

Tips til å gi tabletter til katt

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hatsumomo skrev (4 timer siden):

Hatet å gi pille daglig til katten, det ble å holde katten fast, putte tabletten i munnen og lukke den mens jeg strøk på halsen.

Da må katten svelge.

Fordi INGENTING annet virket, jeg kunne gjemme den i verdens beste mat/snacks, ikke søren.

Samme her.

Anonymkode: b0142...63f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er en pill gun? Har du link? Det kan fungere, mtp at hun tok mikstur på 1ml sprøyte uten problem!

Anonymkode: 20085...1d0

Her er en pill gun. Den skal liksom skyte pillene langt ned i halsen.

En annen måte er at du har litt vann på den sprøyten du har fra før, så stikker du tabletten så langt ned i halsen som mulig, og skyter litt vann fra sprøyta straks etter. Stikk sprøyten inn på siden, katten trenger ikke engang å åpne munnen for det. Da svelger katten på refleks før den har skjønt spøken. Men må være to stykker da, én person klarer det ikke alene.

shopping?q=tbn:ANd9GcQDaJqhKysuCpU1qcGId3tozpVz501FM0E0_bhd1TPYfj-5rTmDQ2okhm8IE72hiCTdUgrm-NJshtTrx11oKW2hDwGwiwm8WyMzyIUWvn15EzI2FmG6cti8

Anonymkode: 131bb...e32

• Nyttig 1
Skrevet

gjemmer tabletten inni litt leverpostei, eller noe. 

så spiser katten den uten å blinke...       

Anonymkode: 220cd...db3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her er en pill gun. Den skal liksom skyte pillene langt ned i halsen.

En annen måte er at du har litt vann på den sprøyten du har fra før, så stikker du tabletten så langt ned i halsen som mulig, og skyter litt vann fra sprøyta straks etter. Stikk sprøyten inn på siden, katten trenger ikke engang å åpne munnen for det. Da svelger katten på refleks før den har skjønt spøken. Men må være to stykker da, én person klarer det ikke alene.

shopping?q=tbn:ANd9GcQDaJqhKysuCpU1qcGId3tozpVz501FM0E0_bhd1TPYfj-5rTmDQ2okhm8IE72hiCTdUgrm-NJshtTrx11oKW2hDwGwiwm8WyMzyIUWvn15EzI2FmG6cti8

Anonymkode: 131bb...e32

Denne er bestilt på nett:)

Leverpostei fungerte i går, men i dag har hun ikke tørt den. Lærer fort. Håper på st den snacksen med hull eller pill hun skal fungere. Takk for alle tips!

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Leverpostei fungerte i går, men i dag har hun ikke tørt den. Lærer fort. Håper på st den snacksen med hull eller pill hun skal fungere. Takk for alle tips!

Det er samme med min.

Og samme med pill gun dessverre. Får ekstra panikk bare hun forstår at jeg har den. Husker jo både hvor den er, hvordan den høres ut, og man må gjøre den klar... 

Så som beskrevet. Eneste som funker er å bare kattenappe dem, og holde dem fast. Raskt og effektivt. 

Anonymkode: ba400...b19

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vet ikke om det fungerer for deg, men her er hva jeg gjorde for å få min pus til å ta tablett:

Han var veldig glad i Dreamies kattegodt. De har jo et lag med "pulver" utenpå som lett smitter av. Så jeg tok noen Dreamies i hånda sammen med tabletten og holdt dem litt, skrapte også gjerne to Dreamies mot tabletten (med den i midten) for å få mest mulig smak og lukt overført.

Så ga jeg ham i rask rekkefølge - Dreamies, Dreamies, Dreamies, tablett, Dreamies.... da gikk alt ned. 

Hvis katten din ikke er så glad i Dreamies så er det kanskje noe annet kattegodis du kan bruke. Altså, ikke gjemme tabletten inni godisen, men smitte over lukt og smak og så gi rask rekkefølge med hovedvekt på å gi supergod godis og så tablett inni der (huks å avslutt med godis så katten ikke avslutter med "rar" smak i munnen).

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har sånne snacks som vi blander den inn med. Gnikker pillen inn i "støvet" fra snacksen, og da merker han ikke forskjellen på snacksen og pilla.

Skrevet
Tabris skrev (3 timer siden):

Vet ikke om det fungerer for deg, men her er hva jeg gjorde for å få min pus til å ta tablett:

Han var veldig glad i Dreamies kattegodt. De har jo et lag med "pulver" utenpå som lett smitter av. Så jeg tok noen Dreamies i hånda sammen med tabletten og holdt dem litt, skrapte også gjerne to Dreamies mot tabletten (med den i midten) for å få mest mulig smak og lukt overført.

Så ga jeg ham i rask rekkefølge - Dreamies, Dreamies, Dreamies, tablett, Dreamies.... da gikk alt ned. 

Hvis katten din ikke er så glad i Dreamies så er det kanskje noe annet kattegodis du kan bruke. Altså, ikke gjemme tabletten inni godisen, men smitte over lukt og smak og så gi rask rekkefølge med hovedvekt på å gi supergod godis og så tablett inni der (huks å avslutt med godis så katten ikke avslutter med "rar" smak i munnen).

Åh, du hadde skrevet det før meg. Men ja, dette.

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (På 1.9.2025 den 18.56):

Hun liker de, så dette skal og prøves!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...