AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei! er det noen som har gode metoder for å gi en katt tabletter (som ikke kan knuses?) jeg har forsøkt de to teknikkene som finnes på youtube uten hell, og forsøkt gjemme i mat. Anonymkode: 20085...1d0
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Jeg setter meg på gulvet på huk, tar pus mellom knær/lår med ansiktet fra meg. Løfter opp haka med venstre hand samtidig som venstre albue holder katten tilbake og inn mot meg, putter pillen inn i munnen med høyre hand. De åpner munnen når jeg berører leppen, og svelger når pillen først er i munnen. Har i alle fall fungert på alle mine tre over mange år. Anonymkode: ba400...b19 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg setter meg på gulvet på huk, tar pus mellom knær/lår med ansiktet fra meg. Løfter opp haka med venstre hand samtidig som venstre albue holder katten tilbake og inn mot meg, putter pillen inn i munnen med høyre hand. De åpner munnen når jeg berører leppen, og svelger når pillen først er i munnen. Har i alle fall fungert på alle mine tre over mange år. Anonymkode: ba400...b19 Munnviken, når jeg tenker meg om. Når jeg dytter noe lett mot munnviken (gjelder også sprøyter når medisin er flytende) så åpner de munnen. Anonymkode: ba400...b19 1 1
trøndermann38 Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Legger tablettene i disse Kjøp Trixie Godteriskjuler for Katt 50 g på nett hos VetZoo
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august trøndermann38 skrev (2 timer siden): Legger tablettene i disse Kjøp Trixie Godteriskjuler for Katt 50 g på nett hos VetZoo Hos mine funker ikke triks. Jeg har prøvd alt. Det er som at de leser hele meg - har jeg hensikter med noe, så låser de seg. Ene spiste ikke på over er døgn. Og selv når jeg fjernet medisinen så tok det enda et døgn før den forsiktig begynte å spise igjen. Så her er det tvangsmedisinering, raskt og bestemt, som gjelder. Anonymkode: ba400...b19 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august «Bake» det inn i leverpostei Anonymkode: 8d1cb...10e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Prøvd å pakke det inn i litt hvitost? Ellers så pleier jeg å holde katten hardt under den ene armen min, tvinger opp kjeften med hånda, putter tabletten inn i munnen så langt bak det går, lukker munnen og kiler katten under haka. Anonymkode: 90e3e...ab3
Hatsumomo Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Hatet å gi pille daglig til katten, det ble å holde katten fast, putte tabletten i munnen og lukke den mens jeg strøk på halsen. Da må katten svelge. Fordi INGENTING annet virket, jeg kunne gjemme den i verdens beste mat/snacks, ikke søren.
Poppel Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Vår er svak for brunost, så vi pakker den inn i en brunostbit og fortsetter å gi et par biter så vi er sikre på at hun svelger unna
exictence Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg setter meg på gulvet på huk, tar pus mellom knær/lår med ansiktet fra meg. Løfter opp haka med venstre hand samtidig som venstre albue holder katten tilbake og inn mot meg, putter pillen inn i munnen med høyre hand. De åpner munnen når jeg berører leppen, og svelger når pillen først er i munnen. Har i alle fall fungert på alle mine tre over mange år. Anonymkode: ba400...b19 Dette har jeg og gjort mange ganger. Noen katter går det lett med. Andre må du holde munnen igjen helt til pus svelger som noen ganger kan ta litt tid. Men de gjør det til slutt. Hold hode til katten litt opp (ikke veldig) Absolut den beste metoden, synes jeg
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Vi pakket vår pus inn i et håndkle som en burrito. Festet tabletten i en «pill gun» og slapp den lang ned i halsen. Nyttet ikke å gjemme i noe som helst- hun nektet å ta tablett. Anonymkode: 430c2...eeb 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Vi startet med å tvinge katten til å ta tablett, og prøvde å pakke den inn i mat. Det som funket best var når jeg bare på tull tok frem hånden med tabletten i og sa pus, ta medisin. Ta tok hun den med en gang. Så det er den måten vi bruker nå😂 Anonymkode: 80b1c...ac6
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august exictence skrev (4 minutter siden): Dette har jeg og gjort mange ganger. Noen katter går det lett med. Andre må du holde munnen igjen helt til pus svelger som noen ganger kan ta litt tid. Men de gjør det til slutt. Hold hode til katten litt opp (ikke veldig) Absolut den beste metoden, synes jeg Ja, stemmer. Merker de sitter mer i hendene enn i hodet etter 20 år som katteeier 😅 Så forklaringen min er ikke supergod. Jeg holder hodet opp litt til - bare sekunder - og skifter høyrearmen (som hadde pillen) til å stryke over hals og front. Og er sikker på at pillen er nede. Anonymkode: ba400...b19
Tvist Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Gi snop etter at du har tvunget i dem tabletter. Min katt elsker å få tabletter, for hun vet at da får hun godbiter.
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Munnviken, når jeg tenker meg om. Når jeg dytter noe lett mot munnviken (gjelder også sprøyter når medisin er flytende) så åpner de munnen. Anonymkode: ba400...b19 Ja, det er slik vi gjorde det med mikstur på sprøyte. Det gikk helt fint, men tabletter er umulig. Hun kjemper imot og lukker ikke opp munnen Anonymkode: 20085...1d0
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Bake» det inn i leverpostei Anonymkode: 8d1cb...10e Kjøpt leverpostei i dag. Forsøker det. Ost har fungert å pakke inn i av og til, men det virker som om tbl løser seg opp så raskt at hun kjenner smak, og det er tydeligvis ikke en smak hun liker. Anonymkode: 20085...1d0
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august Tvist skrev (27 minutter siden): Gi snop etter at du har tvunget i dem tabletter. Min katt elsker å få tabletter, for hun vet at da får hun godbiter. Forsøkt, dessverre uten hell Anonymkode: 20085...1d0
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi pakket vår pus inn i et håndkle som en burrito. Festet tabletten i en «pill gun» og slapp den lang ned i halsen. Nyttet ikke å gjemme i noe som helst- hun nektet å ta tablett. Anonymkode: 430c2...eeb Hva er en pill gun? Har du link? Det kan fungere, mtp at hun tok mikstur på 1ml sprøyte uten problem! Anonymkode: 20085...1d0
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøvd å pakke det inn i litt hvitost? Ellers så pleier jeg å holde katten hardt under den ene armen min, tvinger opp kjeften med hånda, putter tabletten inn i munnen så langt bak det går, lukker munnen og kiler katten under haka. Anonymkode: 90e3e...ab3 Hvitost er det vi har forsøkt siste dagene. Hun blir mer og mer skeptisk og det går først på 3.-4. forsøk. Anonymkode: 20085...1d0
Lost little girl Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Bake» det inn i leverpostei Anonymkode: 8d1cb...10e Dette funket med min katt også 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå