AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #1 Skrevet 31. august 2025 Hei! Har en toåring som over natten fikk seperasjons angst, ble vanskelig å legge for kvelden ( legging tar over 1 time) fra man legger seg i sengen. Men verst av alt er at hun biter og biter og biter. Det er absolutt ingenting som skjer som fremprovoserer bitingen. Det kan være alt fra at jeg bytter klær og så kommer hun bak og biter meg i rumpa, eller vi leker også biter hun meg i kinnet, biter på dørkarmer og møbler og klær. Ja absolutt alt, og når hun biter oss sier vi ifra om at dette gjør vondt og så holder vi henne igjen fra å bite - så sier vi at hun kan heller gi oss en kos. Men nå biter hun oss og så gir kos. Vi har sagt at hun kan bite i puter og tepper når hun begynner å bite oss. Vi hr prøvd å gi spesifikke tygge leker og grønnsaker hun kan tygge på til ingen nytte. Er bare sååå lei av å stå på kjøkkenet å ordne frokost og så plutselig bli bitt i fua. Hva skal vi gjøre?? Det er også voldsomt mye trass og grining for tiden. Jeg er bare helt tatt på senga for det var så rolig og fredelig her for bare to uker siden 😅 Anonymkode: abf5f...ae1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #2 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Har en toåring som over natten fikk seperasjons angst, ble vanskelig å legge for kvelden ( legging tar over 1 time) fra man legger seg i sengen. Men verst av alt er at hun biter og biter og biter. Det er absolutt ingenting som skjer som fremprovoserer bitingen. Det kan være alt fra at jeg bytter klær og så kommer hun bak og biter meg i rumpa, eller vi leker også biter hun meg i kinnet, biter på dørkarmer og møbler og klær. Ja absolutt alt, og når hun biter oss sier vi ifra om at dette gjør vondt og så holder vi henne igjen fra å bite - så sier vi at hun kan heller gi oss en kos. Men nå biter hun oss og så gir kos. Vi har sagt at hun kan bite i puter og tepper når hun begynner å bite oss. Vi hr prøvd å gi spesifikke tygge leker og grønnsaker hun kan tygge på til ingen nytte. Er bare sååå lei av å stå på kjøkkenet å ordne frokost og så plutselig bli bitt i fua. Hva skal vi gjøre?? Det er også voldsomt mye trass og grining for tiden. Jeg er bare helt tatt på senga for det var så rolig og fredelig her for bare to uker siden 😅 Anonymkode: abf5f...ae1 Vil også legge til at det er mest under lek, eller når hun får oppmerksomhet at hun biter mest… TS Anonymkode: abf5f...ae1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #3 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei! Har en toåring som over natten fikk seperasjons angst, ble vanskelig å legge for kvelden ( legging tar over 1 time) fra man legger seg i sengen. Men verst av alt er at hun biter og biter og biter. Det er absolutt ingenting som skjer som fremprovoserer bitingen. Det kan være alt fra at jeg bytter klær og så kommer hun bak og biter meg i rumpa, eller vi leker også biter hun meg i kinnet, biter på dørkarmer og møbler og klær. Ja absolutt alt, og når hun biter oss sier vi ifra om at dette gjør vondt og så holder vi henne igjen fra å bite - så sier vi at hun kan heller gi oss en kos. Men nå biter hun oss og så gir kos. Vi har sagt at hun kan bite i puter og tepper når hun begynner å bite oss. Vi hr prøvd å gi spesifikke tygge leker og grønnsaker hun kan tygge på til ingen nytte. Er bare sååå lei av å stå på kjøkkenet å ordne frokost og så plutselig bli bitt i fua. Hva skal vi gjøre?? Det er også voldsomt mye trass og grining for tiden. Jeg er bare helt tatt på senga for det var så rolig og fredelig her for bare to uker siden 😅 Anonymkode: abf5f...ae1 Vær a l l t i dag rolig...husk det...om ikke blir dere ikke kvitt problemet...og...når hun er rolig...så forklare lenge og ofte at dette er vondt osv. Vær streng. Jeg ville og tatt henne i min seng evt. ligget sammen med henne en periode. Anonymkode: 88d58...dbd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #4 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vær a l l t i dag rolig...husk det...om ikke blir dere ikke kvitt problemet...og...når hun er rolig...så forklare lenge og ofte at dette er vondt osv. Vær streng. Jeg ville og tatt henne i min seng evt. ligget sammen med henne en periode. Anonymkode: 88d58...dbd Vær alltid rolig* skulle det stå først! Anonymkode: 88d58...dbd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #5 Skrevet 31. august 2025 Min var også en biter på den alderen.😅 Hver gang forklarte jeg til ham at det gjør vondt, at jeg blir lei meg og at vi ikke gjør det mot andre. Etter hvert biting avtok. Anonymkode: 6fca0...915 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #6 Skrevet 31. august 2025 Ganske vanlig. Bare å være konsekvent og si "nei, vi biter ikke andre". - det går over, etterhvert... Min niese bet sin mor frem til hun var 7 år. Anonymkode: 71adb...c7b
SeBraHaHa Skrevet 31. august 2025 #7 Skrevet 31. august 2025 Kjedelig å høre dere plages av biting. Det er nok så normalt, samt at legging tar gjerne en times tid. Mitt beste råd; Gi masse ros og skryt ved ønsket adferd, ignorer uønsket adferd. i stunder hvor hun ikke biter forteller hun hvor hyggelig du hadde det og hvor mye du har kost deg sammen med hun. Ikke nevn biting. om hun biter, ignorer. Sett hun av fanget, reis deg opp, snu deg og gå, ignorer. Alle liker anerkjennelse på de fine tingene vi gjør. Bruk glad, lys stemme, klapp, gi highfive, og gi ros i bøtter og spann. lykke til💗
frøkna Skrevet 31. august 2025 #8 Skrevet 31. august 2025 Snakk med helsestasjonen om dette. Biter hun andre barn i barnehagen også? Kan det være at hun kjeder seg/ blir for lite stimulert?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #9 Skrevet 31. august 2025 frøkna skrev (1 time siden): Snakk med helsestasjonen om dette. Biter hun andre barn i barnehagen også? Kan det være at hun kjeder seg/ blir for lite stimulert? Tviler på at hun kjeder seg eller blir lite stimulert. Vi er mye ute på lekeplasser og med familie i tillegg går hun 6 timer i bhg hver dag i uken. Det også kun de siste to ukene dette har vært et problem 🤷♀️ jeg har ikke hørt noe om at hun biter andre barn (enda) men hun har blitt bitt av et annet barn. TS Anonymkode: abf5f...ae1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #10 Skrevet 31. august 2025 Hun er antagelig stresset og opplever vonde ting i barnehagen. La henne være hjemme en periode, og se om det blir bedre. Anonymkode: f72e9...410
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #11 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun er antagelig stresset og opplever vonde ting i barnehagen. La henne være hjemme en periode, og se om det blir bedre. Anonymkode: f72e9...410 Det har begynt en ny ansatt med mye skjegg hun er litt skeptisk til. Nesten alle de «trygge» ansatte har vært mye borte, og da har denne nye ansatte måtte gi bleieskift og mat, legging. Datteren min har vært veldig tydelig på at hun ikke «liker» han. Sier ofte ting som « vil ikke gi *navn* kos. Eller at han er skummel osv. hun sier også stadig vekk at det er skummelt i barnehagen. Kan det være dette som utløser stresset hun føler på i barnehagen? Jeg har tatt det opp med ped leder i bhg men de sier hun bare må bli vant til han. TS Anonymkode: abf5f...ae1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2025 #12 Skrevet 31. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har begynt en ny ansatt med mye skjegg hun er litt skeptisk til. Nesten alle de «trygge» ansatte har vært mye borte, og da har denne nye ansatte måtte gi bleieskift og mat, legging. Datteren min har vært veldig tydelig på at hun ikke «liker» han. Sier ofte ting som « vil ikke gi *navn* kos. Eller at han er skummel osv. hun sier også stadig vekk at det er skummelt i barnehagen. Kan det være dette som utløser stresset hun føler på i barnehagen? Jeg har tatt det opp med ped leder i bhg men de sier hun bare må bli vant til han. TS Anonymkode: abf5f...ae1 Der har du det antagelig. Anonymkode: f72e9...410
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå