Gå til innhold

Bytte mobiltelefon hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører at en del bytter mobiltelefonen hvert år. Jeg tenker at dette må være dyrt i lengden og ikke særlig miljøvennlig.

Hvor lenge pleier du å ha mobiltelefonen? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å ha mobiltelefonen i rundt 3-4 år. Da pleier ytelsen å bli ganske sirup treg mtp hva hardwaren takler av software.

Anonymkode: 9d847...e2c

• Hjerte 1
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (38 minutter siden):

Jeg hører at en del bytter mobiltelefonen hvert år. Jeg tenker at dette må være dyrt i lengden og ikke særlig miljøvennlig.

Hvor lenge pleier du å ha mobiltelefonen? :) 

I starten mobiltelefoner var allemannseie, byttet jeg nok hvert år - rett og slett fordi telefonene forbedret seg mye oftere. 

Siden det ble smarttelefoner, og oppgraderingene ikke påvirker mitt bruk av dem bytter jeg ikke telefon før den går i stykker 🙂 

• Hjerte 1
Skrevet

Mobiltelefonen jeg har nå var ganske dyr som ny, men jeg kjøpte den til ca. halv pris på outlet (den var ny altså). Elsker den mobiltelefonen, veldig godt kamera og alt. Den er snart 3 år og håper å ha den lengre, men hvis apper begynner å tulle seg til må jeg ha ny :( 

Skrevet

Går noen år i mellom ja. Spørs om jeg synes batteriet holder så mye. Men 3-4 år trur jeg hvert fall det går. 

Anonymkode: 93372...47e

Skrevet

Ca 3 år mellom hver her. Byttet hvert år da jeg var ung og mobilene var nye. 

Anonymkode: 0f539...712

Skrevet

Jeg har en iPhone 12 som er fullt brukbar etter 5 år, og jeg kommer til å ha den til den sier takk for seg. DA skal jeg ha en ny en ^^, 

Skrevet

Min telefon er nå 5 år gammel, og den har så dårlig batteri at jeg snart må bytte den. 

Anonymkode: d7bf6...b2c

Skrevet

Det var ganske vanlig for 10–15 år siden, men prisen på mobiltelefoner har steget noe enormt.

Anonymkode: de7a9...bed

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ganske vanlig for 10–15 år siden, men prisen på mobiltelefoner har steget noe enormt.

Anonymkode: de7a9...bed

Hehe, ja jeg husker at i betalte ei krone for telefonen - så det var liksom litt enklere å bytte telefon ofte da 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg en mobiltelefon med utskiftbart batteri hvis den ble oppdatert i 10 år for å si det sånn. Men da må den være god og ikke være en mobiltelefon med 3 megapiksel kamera ala 2006 :fnise: 

Skrevet

Har min 2 år gamle iPhone 15 pro Max med Apple Care. Fikk ny i sommer da den gikk i bakken. Fordelen med Apple Care på iPhone er nytt batteri etter service. Samt nytt chassi, skjerm og bakdel. Ny mobil følelse🙂. Den får holde 2 år til. 

Anonymkode: 346d6...805

Skrevet

Jeg gjorde det fram til ganske nylig faktisk. Først kjøpte jeg ny hvert år, så "leaset" jeg (swap) og byttet hvert år.

Nå har jeg ikke råd OG forskjellene er ikke lengre store. Og jeg er kjempefornøyd med den jeg har, da. 

Anonymkode: 4763e...357

Skrevet

Den forrige hadde jeg i 6 år, den før det enda lenger. Forholdsvis billige android-telefoner. Tar lite bilder, spiller ingen spill, har ikke Facebook på telefonen. Trenger ikke så avansert telefon for et par parkeringsapper, Vipps og messenger.

Anonymkode: 8926b...e53

Skrevet

Har en samsung galaxy a71 (fra 2020 mener jeg å huske, altså 5 år nå). Batteriet er fortsatt ok (oppleves i hvertfall bra). Driver å snuser på ny nå. Funnet ut at antall år oppdateringer mottas er viktig for meg og der er det store forskjeller. Iphone har 7 år men iphone er for meg like interessante som tesla så nei. Så litt på google pixel som også har 7 år samme som endel samsunger. Men eks Motorola kun har 3 år hvis jeg ikke har blingsa helt da. Og 3 år blir for lite. Mobil intresserer meg svært lite så derfor ønsker jeg at en slik lever så lenge som mulig før batteriet taper seg og apper slutter å virke pga utdatert sw.

AnonymBruker
Skrevet

7-10 år, jeg er avhengig av bank-app blant annet, så når telefonen blir så gammel at appene slutter å virke så bytter jeg. 

Anonymkode: 4ccb1...ac7

Skrevet

Min iPhone er nå 8 år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for ny gjennom jobb annethvert år. Har iPhone 16promax nå, forrige var vel iPhone 14. Og merker ingen forskjell i det hele tatt utover kamera - får mye finere bilder.  

Anonymkode: f23dc...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Har en iPhone 15pro som jeg har hatt nesten to år. Har ingen planer om å bytte den ut enda, men det er ofte litt spontant når jeg bytter så hvis jeg finner ut at jeg har lyst på ny blir det plutselig en ny. Bruker å bytte mobil med alt fra 1 år til 3 års mellomrom sånn ca.

Anonymkode: 93d96...f44

Skrevet

Jeg var nødt til å bytte min 5 år gamle telefon i fjor, siden nye apper ikke ville fungere og batteriet var elendig. Hadde jeg kunne skiftet batteri og fått oppdatert systemet, slik at den apper jeg trenger hadde fungert, ville jeg ikke byttet telefon. Var ellers veldig fornøyd. Er godt fornøyd med min nye telefon også, håper jeg kan ha den i mange år. Får oppdateringer for 7 år, så er spørsmålet om batteriet varer så lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...