Gå til innhold

Frivillig barnløs og datingapper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mann her. Jeg har hørt noe om at å ha dette på profilen ikke er spesielt lurt? Mener jeg leste et sted om at algoritmene "dreper" profilen din som en følge av det. Typ nederst i kortstokken til en hver tid. 

Kan forøvrig legge til at jeg mener frivillig barnløs som i at jeg heller ikke ønsker å møte en som har barn fra før. 

Anonymkode: 34a94...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil selvfølgelig få færre treff, men er det ikke det du ønsker? Å sile bort alle som har barn eller som ønsker barn?

• Liker 10
Skrevet

Tror det er lurt å skrive det uansett, så du slipper å møte på forhåpninger rundt dette. Har aldri hørt at det skal gjøre at profilen knapt blir synlig. Er nok mer det at det ikke er så attraktivt for kvinner som søker etter en partner.

Anonymkode: 712a8...61b

• Liker 6
Skrevet

Kan ødelegge fordi de fleste har og vil ha barn. Men er jo viktig å luke ut dem, så du finner de som ønsker samme som deg.

Anonymkode: 1b971...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror det er lurt å skrive det uansett, så du slipper å møte på forhåpninger rundt dette. Har aldri hørt at det skal gjøre at profilen knapt blir synlig. Er nok mer det at det ikke er så attraktivt for kvinner som søker etter en partner.

Anonymkode: 712a8...61b

Vel, jeg vil heller forbli singel enn at det skal være barn i bildet. Jeg har ingenting imot barn, det er bare det at det rett og slett ikke passer meg. For mye ansvar/for mange bekymringer, pluss at jeg overhode ikke er en familieperson.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, jeg vil heller forbli singel enn at det skal være barn i bildet. Jeg har ingenting imot barn, det er bare det at det rett og slett ikke passer meg. For mye ansvar/for mange bekymringer, pluss at jeg overhode ikke er en familieperson.

Bare ha det i profilen, er andre i verden som føler det samme.

Jeg tror jeg gjør. Håper du finner noen  selv om det er greit å være singel også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mann her. Jeg har hørt noe om at å ha dette på profilen ikke er spesielt lurt? Mener jeg leste et sted om at algoritmene "dreper" profilen din som en følge av det. Typ nederst i kortstokken til en hver tid. 

Kan forøvrig legge til at jeg mener frivillig barnløs som i at jeg heller ikke ønsker å møte en som har barn fra før. 

Som kvinne som er frivillig barneløs, de gangene jeg har vært på datingapper (noe som for øvrig er bare totalt ødeleggende for selvfølelse) så har jeg skrevet i bioen "Ikke interessert i familieliv". 

Anonymkode: e71d5...e68

Skrevet

For all del skriv det så vi frivillige barnløse kan finne hverandre. Jeg har aktivt valgt "Har ikke lyst på barn" i apper/på sider det er mulig å svare på spørsmål om barn. Da vet de det med en gang. 

Anonymkode: 51ff1...0f8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er lurt. Jeg måtte spørre hver enste mann om han hadde barn. Veldig irriterende.

Anonymkode: c47d4...64c

Skrevet

Hvorfor er det ikke lurt? Frivillig barnløs kvinne her som sliter med å møte en mann som ikke har lyst på barn. 

Anonymkode: 77356...693

Skrevet

Tror det er lurt å skrive det. Jeg har en datter på 25, som ikke ønsker seg barn. Men føler de fleste menn ønsker seg barn. 

Anonymkode: 398f1...122

Skrevet

Som mann som ikke ser for seg barn, så er det vanskelig å treffe noen som har det samme ønsket ja, men jeg tror det er bedre å skrive det slik at man faktisk møte de med samme fremtidsønsker. Det er jo en ting man ikke kan kompromisse på. Men ja, man må nok regne med at det blir færre treff. 

Anonymkode: 9d756...1fc

Skrevet

Du bør absolutt skrive det, ja.

Og selvsagt stiller du med dine krav svakere på "markedet". Det kan da ikke være noen overraskelse?

Jeg (kvinne 40 år) har flere frivillig barnløse kompiser. De av dem som ikke er single er samboer eller gift med damer som har (voksne) barn fra før. De hadde nok vært single alle sammen hvis de skulle lete etter en dame som ikke har barn fra før og heller ikke ønsker seg det.

Anonymkode: 6330d...ada

Skrevet

Som frivillig barnløs kvinne som heller ikke ønsker stebarn så tror jeg faktisk jeg skal råde deg til å ikke være så veldig bastant angående det i bioen. Selv om det i utgangspunktet er positivt for de som ønsker det samme, så gir det et inntrykk av lite empati ved å være sånn "jeg vil ikke ha barn og liker ikke barn". Jeg har mye dyr og ønsker en mann som har empati og kjærlighet og som selv ønsker å bidra med dyrene, selv om jeg misliker barn selv. Og jeg hadde likevel vegret meg for noen som hadde skrevet veldig bastant om barn i sin bio. Det er bedre å diskutere det på melding. 

Både jeg og samboer ønsker å være barnløse, samtidig er vi der at dersom vi ombestemmer oss før det er for seint så holder vi det åpent - selv om sannsynligheten er veldig liten for det. Det synes jeg også er langt mer romantisk - at min samboer ikke går inn med en så hard innstilling på noe man burde være enige om og aldri kan vite 100% før det er for sent aldersmessig. Selv om vi begge hadde dealbreaker på stebarn også. 

Lurt å avklare før man går på date da, jeg kastet ikke bort tiden min på å møte noen som hadde veldig lyst på barn eller som hadde barn fra før. 

Anonymkode: 9e359...9ce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som frivillig barnløs kvinne som heller ikke ønsker stebarn så tror jeg faktisk jeg skal råde deg til å ikke være så veldig bastant angående det i bioen. Selv om det i utgangspunktet er positivt for de som ønsker det samme, så gir det et inntrykk av lite empati ved å være sånn "jeg vil ikke ha barn og liker ikke barn". Jeg har mye dyr og ønsker en mann som har empati og kjærlighet og som selv ønsker å bidra med dyrene, selv om jeg misliker barn selv. Og jeg hadde likevel vegret meg for noen som hadde skrevet veldig bastant om barn i sin bio. Det er bedre å diskutere det på melding. 

Både jeg og samboer ønsker å være barnløse, samtidig er vi der at dersom vi ombestemmer oss før det er for seint så holder vi det åpent - selv om sannsynligheten er veldig liten for det. Det synes jeg også er langt mer romantisk - at min samboer ikke går inn med en så hard innstilling på noe man burde være enige om og aldri kan vite 100% før det er for sent aldersmessig. Selv om vi begge hadde dealbreaker på stebarn også. 

Lurt å avklare før man går på date da, jeg kastet ikke bort tiden min på å møte noen som hadde veldig lyst på barn eller som hadde barn fra før. 

Man kan vel skrive det mindre bastant enn "Skal ikke ha barn og liker dem ikke" da, og det er ingenting som tilsier at man ikke liker barn selv om man kanskje ikke ønsker det selv. Ser poenget ditt med å være mindre bastant, men dersom man fremstiller en "open door policy" når det gjelder barn, vil man risikere matche med en del av de som ønsker barn også, så må man tråkle gjennom potensielt flere profiler enn hvis man er mer spesifikk. 

Tenker man kommer lengst med ærlighet om det man faktisk ønsker, jeg, så får man heller formulere seg litt annerledes enn at man ikke liker barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man kan vel skrive det mindre bastant enn "Skal ikke ha barn og liker dem ikke" da, og det er ingenting som tilsier at man ikke liker barn selv om man kanskje ikke ønsker det selv. Ser poenget ditt med å være mindre bastant, men dersom man fremstiller en "open door policy" når det gjelder barn, vil man risikere matche med en del av de som ønsker barn også, så må man tråkle gjennom potensielt flere profiler enn hvis man er mer spesifikk. 

Tenker man kommer lengst med ærlighet om det man faktisk ønsker, jeg, så får man heller formulere seg litt annerledes enn at man ikke liker barn. 

Ja, om man klarer å formulere seg direkte men samtidig ikke så bastant, så er jo det helt optimalt. Men jeg hadde ikke synes det var spesielt sjarmerende med "ikke interessert i familieliv" som noen foreslo lengre opp her 🤣 Førsteinntrykk på Tinder handler om å skape nysgjerrighet - da bør man være relativt forsiktig med negative innstillinger i sik presentasjon selv om mange deler samme mening. 

Det gjelder det samme for ananas på pizza. De som tror de er morsomme ved å skrive "hater ananas på pizza" ødelegger bare for seg selv, til tross for at de fleste ikke har noe problem med at vedkommende ikke liker ananas. Men man leder an med noe negativt, som påvirker førsteinntrykket. Og spesielt damer er mye mer oppmerksom på hva menn skriver i bioen sin. Jeg vektla hva folk skreiv i sin bio langt mer enn bilder feks. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, om man klarer å formulere seg direkte men samtidig ikke så bastant, så er jo det helt optimalt. Men jeg hadde ikke synes det var spesielt sjarmerende med "ikke interessert i familieliv" som noen foreslo lengre opp her 🤣 Førsteinntrykk på Tinder handler om å skape nysgjerrighet - da bør man være relativt forsiktig med negative innstillinger i sik presentasjon selv om mange deler samme mening. 

Det gjelder det samme for ananas på pizza. De som tror de er morsomme ved å skrive "hater ananas på pizza" ødelegger bare for seg selv, til tross for at de fleste ikke har noe problem med at vedkommende ikke liker ananas. Men man leder an med noe negativt, som påvirker førsteinntrykket. Og spesielt damer er mye mer oppmerksom på hva menn skriver i bioen sin. Jeg vektla hva folk skreiv i sin bio langt mer enn bilder feks. 

Ja enig i det, men det går fint å unngå formuleringer som "liker ikke", "hater" osv. Man kan heller legge vekt på det man er interessert i, så kommer det gjerne mellom linjene at man kanskje ikke har eller ønsker barn selv, uten å si at man misliker det ene eller andre. Jeg er heller ikke så begeistret for profiler som fremstår som veldig negative, hvorfor ikke bare fortelle om det man liker/driver med/er interessert i, så skjønner man jo at andre aktiviteter eller livsstiler enn det kanskje ikke er blant interessene til vedkommende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker ananas på pizza, burde jeg skrive det i bioen? ;)

Skrevet

"Jeg setter stor pris på min barnefrie hverdag og ser etter en som ønsker det samme."

Anonymkode: ce8ab...d41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du har lyst på barn? Og kanskje du har en greie med at noen ikke skal få si nei til noe, fordi du er åpen? Alle andre trenger ikke den åpenheten husk. Jeg har et avklart forhold til ananas både med når andre ikke liker noe mat og når jeg ikke gjør. 

Tror ikke jeg har og ser etter en empatisk mann som er glad i dyr jeg også. Men har aldri tenkt det at han ikke vil ha barn betyr han ikke har empati for desverre utelukker ikke ønsket om barn at han har heller. 

Å jeg kjenner megselv, på det bør jeg skulle gi andre en sjangse å ha empati. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...