Gå til innhold

Reisen til sitronbåt nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er min første sitronbåt snart 5år! Hadde dagbok den gang også, men jeg glemte bort hele dagboka før uke 20. 🤪

Det har skjedd en del siden den gang. Jeg fødte i uke 38+1, vannet gikk kl 03:29 og kl 12:08 samme dag var bebisen min utenfor den trygge, varme magehulen. 
Eksen og jeg funka ikke sammen fordi jeg opplevde å være ensom og alene i alt med baby. Mens han var alt for trøtt og sliten til å kunne bidra med noe annet enn å rote, klage, surve og smugdrikke. Han kom til og med beruset hjem sammen med barnet kl halv tolv midt i uken. Barnet hadde da ikke fått ny bleie siden kl 14 i barnehagen. Mye som ikke funka. 

Singel i to år før det brått dukket opp en heeelt nydelig mann. Det føles som om vi har kjent hverandre hele livet og kjemien var der fra dag én. Ikke bare har han de rette verdiene, ca samme syn på samfunnet og hodet på rett plass - men han har en så beroligende personlighet hvor jeg føler meg både sett, hørt og respektert. Også er han jo den kjekkeste mannen jeg har sett. En ordentlig gavepakke. Trenger ikke en gang nevne ting som må gjøres, for han ser hva som må gjøres og gjør i stede for å videreformidle og forvente at noen andre gjør det. 

Jeg fortalte han at jeg skulle på en gu for å ta celleprøve og se at alt er som det skal ettersom at jeg har hatt litt rot i pH-verdiene i underetasjen. Jeg sa også at jeg vurderte ganske sterkt å fjerne spiralen. Vi har snakket om dette med barn tidligere og det er noe begge ønsker, men samtidig er det ikke verdens undergang om det ikke skulle skje. Tror muligens mitt ønske om barn kanskje har vært sterkest. Det hadde liksom vært så fint å oppleve å få barn med noen som samarbeider og som ser på det som "teamwork" og ikke noe "meg og deg/ditt og mitt". Han har sin fortid han også. 
Vi snakket om det og kom frem til at vi har samme ønskene og de samme redslene. Det er egentlig ikke sånn at vi prøver aktivt, men heller har det gøy og tar det som det kommer. 

Jeg fjernet spiralen 14.08 og fikk den første blødningen rundt 16.08. Jeg tror muligens eggløsningen ikke har skjedd denne perioden. I hvertfall ikke på datoen Flo appen foreslo. Flo mente eggløsning skulle være nå 29.08, men testene var veldig negative.

Har tatt eggløsningstester i ca seks dager og alle har vært negative. Har ei heller hatt eggløsnings-slim. Kan jo hende eggløsning skjedde rett etter uttak av spiral også. Bruker hovedsakelig tester for å bli kjent med syklusen min siden jeg har gått så lenge på spiral. 

Lager allikevel denne dagboken, for selv om vi ikke aktivt prøver så kan det være gøy å se tilbake på reisen allikevel. 🥰

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne syklusperioden tror jeg ikke at jeg har hatt eggløsning. Jeg har testet meg siden CD 12, og har til nå bare hatt negative eggløsningstester. Dvs at jeg i grunn kan ha hatt eggløsning rett etter jeg tok ut spiralen og fikk bortfallsblødning, eller ikke i det hele tatt. 

Synes det er gøy å følge med på og ikke minst bli kjent med meg selv uten prevensjon. Kan liksom merke forskjell på hvordan hodet funker og hvor mye/lite energi jeg har ut ifra hvor i syklusen jeg angivelig skal befinne meg. Det eneste "problemet" jeg har er at jeg blir så ivrig og gira. Hadde jeg ikke vært helt rasjonell kunne jeg testet eggløsning ti ganger på en dag. Holder meg til to ganger om dagen.

Vi koser oss i hvertfall i hverandres selskap her hjemme og det er ikke noe stress i sikte, selv om jeg synes det hadde vært gøy om testen ble positiv. 🥰 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...