AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Burger king har begynt å selge en burger de kaller Gourmet Korean Singel og Gourmet Korean Chicken. Disse to har en saus som de kaller Gochujang Saus (ja, de skriver det sånn). I følge ingredienslisten deres inneholde sausen: Rapsolje, vann, EGGEPLOMME, druesukker, salt, brennevinseddik, ekstrakt av hvitvinseddik, sukker, SENNEPSFRØ, sitronsaftpulver, hvitløk, cayennepepper, krydder, naturlige aromaer (https://bknoorderingstorage.blob.core.windows.net/assets/NutritionalInfo.pdf): Det er med andre ord ikke et milligram gochujang i denne sausen som BK har til burgerne. Gochujang er et helt eget produkt som er veldig mye brukt i koreansk mat. Er ikke dette det man kaller for villende markedsføring? De har massive kampanjer for denne burgeren og fremhever sausen spesielt. Er dette i det hele tatt lov? For meg virker det som de prøver å ri på den koreanske bølgen uten å bruke faktisk koreanske produkter! Anonymkode: 9cc6b...428 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #2 Skrevet 29. august Jeg kjøpte den for jeg elsker gochujang, men ble veldig skuffet, smakte ikke sausen i det hele tatt. Kom ikke på å sjekke ingredienslista, men når jeg ser hva du skriver nå så forstår jeg hvorfor den smakte som den gjorde. Anonymkode: 770b6...340 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Det er misvisende, selvfølgelig, men de regner med at de aller fleste ikke vet hva gochujang er og kjøper uansett pga.et kult navn Anonymkode: 46c85...470 3
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Det burde vel gå under samme lovverk som vaniljeprodukter, der det skal stå «med smak av vanilje» ikke «med vanilje» når det faktisk ikke er ekte vanilje i. Anonymkode: 126a8...cd6
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august JA, så ikke vits i å kjøpe denne da, vi skule ha BK i morgen.. Har gledet med sånn til å prøve den, Anonymkode: 6488c...dae
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Jøsses... Tror jeg må bli litt mer bevist når junior vil ha Dinosaur-burger eller pirat-pizza. For ikke å snakke om unicorn-deluxe shake. Eller zombie supreme. Vi blir jo lurt trill rundt her. Anonymkode: e104b...2c3 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøsses... Tror jeg må bli litt mer bevist når junior vil ha Dinosaur-burger eller pirat-pizza. For ikke å snakke om unicorn-deluxe shake. Eller zombie supreme. Vi blir jo lurt trill rundt her. Anonymkode: e104b...2c3 Verken dinosaur, pirater, enhjørninger eller zombier er etablerte matvarer eller tilsetninger i mat, så det ser du nok selv at blir en søkt sammenligning. Mer relevant vil for eksempel være å kalle noe for potetgull uten at det inneholder potet. Anonymkode: ee6cf...9fb 10 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Helt utrolig! Jeg forstår ikke hvorfor de ikke har inkludert denne ingrediensen..? Skal jo ikke engang mye til heller. Anonymkode: 8d609...2ec
exictence Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august Nå ble jeg nysgjerrig på hva gochujang er. Jeg googlet: Gochujang er en fermentert pepperpasta fra Sør-Korea som består av rød chili, ris, fermenterte soyabønner og salt. Tja
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Hva er gochujang i følge deg? Meg bekjent er det en paste, med chilipulver, og riseddik, blant annet, og som finnes i utallige variasjoner. Det er ett blandingsprodukt fra før, som også gjør at de ikke har lov til å sette "gochujang paste" på ingrendienslisten. Gochujang er ikke en råvare. Anonymkode: cb10f...f7a 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Villedende? Ja. Sjokkert over kvalitet under pari og 0 gjennomførelse fra en fastfoodkjede? Næh. Anonymkode: b558b...5c8
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Verken dinosaur, pirater, enhjørninger eller zombier er etablerte matvarer eller tilsetninger i mat, så det ser du nok selv at blir en søkt sammenligning. Mer relevant vil for eksempel være å kalle noe for potetgull uten at det inneholder potet. Anonymkode: ee6cf...9fb Er dere helt ferske når det kommer til hurtigmat 😅 Real whopper - vegansk? Nope, stekes på samme grill som andre burgere. Og serveres med eggbasert majo. McFeast Bacon, og Bacon King? Ingen bacon, nei. Bare baconsmak på burger. McPinacha? Ikke noe pinacha kjøtt i den, bare vanlig okse. Truffle burger? Truffle pizza? Ikke mye trøfler i den - men aroma fra trøffelolje. Og det er før jeg begir meg inn på det kinesiske kjøkkenet.... Der er det ikke mye autentisk igjen i dette landet. Anonymkode: e104b...2c3
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august Det er mange som holder på sånn med misvisende navn på ting. Finner det i dagligvarebutikkene også. De lager matliknende substanser av en masse ultraprosesserte billige greier og tilsetter diverse kjemikalier, kaller det mat og selger det med enorme fortjenster. Det går jo ikke en gang an å se eller smake hva det er laget av. Styr unna sånne ting og spis ren mat fra rene produkter, helst kortreist og norsk. Anonymkode: 2a2a7...09d 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er dere helt ferske når det kommer til hurtigmat 😅 Real whopper - vegansk? Nope, stekes på samme grill som andre burgere. Og serveres med eggbasert majo. McFeast Bacon, og Bacon King? Ingen bacon, nei. Bare baconsmak på burger. McPinacha? Ikke noe pinacha kjøtt i den, bare vanlig okse. Truffle burger? Truffle pizza? Ikke mye trøfler i den - men aroma fra trøffelolje. Og det er før jeg begir meg inn på det kinesiske kjøkkenet.... Der er det ikke mye autentisk igjen i dette landet. Anonymkode: e104b...2c3 Altså, jeg er enig i at mye overselges, men her bommer du ganske kraftig. Burger King markedsfører ikke vegansk Whopper, men "plantebasert", og skriver rett ut at det kun er selve kaken som er plantebasert, ikke resten av ingredisensene. De er også helt åpne om kontaminasjon under steking. Baconburgerne hos begge kjedene har baconremser. Trøffelburgerne har trøffelmajones, som er smakssatt med sommertrøffel. Den simpleste trøffelen, ja, og i små mengder, men fortsatt trøffel. (Og hvor tror du forresten trøffelolje får smaken sin fra?) Denne maten er kanskje fortsatt drittmat, men det er ingen vits i å finne opp ting å kritisere den for. Anonymkode: 78084...498 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, jeg er enig i at mye overselges, men her bommer du ganske kraftig. Burger King markedsfører ikke vegansk Whopper, men "plantebasert", og skriver rett ut at det kun er selve kaken som er plantebasert, ikke resten av ingredisensene. De er også helt åpne om kontaminasjon under steking. Baconburgerne hos begge kjedene har baconremser. Trøffelburgerne har trøffelmajones, som er smakssatt med sommertrøffel. Den simpleste trøffelen, ja, og i små mengder, men fortsatt trøffel. (Og hvor tror du forresten trøffelolje får smaken sin fra?) Denne maten er kanskje fortsatt drittmat, men det er ingen vits i å finne opp ting å kritisere den for. Anonymkode: 78084...498 Og leser du ingrediensene på en Gourmet Korean Singel eller Gourmet Korean Chicken,slik du tydeligvis har gjort, så er Burger King helt åpne også her. Hva er forskjellen? Anonymkode: e104b...2c3
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er gochujang i følge deg? Meg bekjent er det en paste, med chilipulver, og riseddik, blant annet, og som finnes i utallige variasjoner. Det er ett blandingsprodukt fra før, som også gjør at de ikke har lov til å sette "gochujang paste" på ingrendienslisten. Gochujang er ikke en råvare. Anonymkode: cb10f...f7a Jeg vet utmerket godt hva gochujang er. Og selv om det er et blandingsprodukt, så er ikke noe av det blandingsproduktet å finne å denne sausen som burger king selger som gochjugangsaus. Det er verken chili, riseddik eller soya i den. Jeg bruker gochujang mye. Honey Dew skrev (1 time siden): Enkelt. La vær å kjøpe den. No shit! Akkurat hva jeg kommer til å gjøre AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Send mail! Anonymkode: e5b43...d8f Jeg har sendt mail til BK. Dette svarte de meg, ganske nedlatende vil jeg si: Takk for at du tok deg tid til å skrive til oss og gjøre oss oppmerksom på dette. Vi forstår godt din reaksjon, og vi beklager at produktnavnet oppleves misvisende. Navnet "Gochujangsaus" er ment å beskrive en smakstype, inspirert av den koreanske gochujang-stilen, men du har helt rett i at det faktisk ikke er ekte gochujang i ingredienslisten. Dette burde vært tydeligere, og vi ser nå at dette kan skape feil forventninger, spesielt for kunder som er nøye med innholdet i maten de spiser. Vi tar tilbakemeldingen din videre internt, og setter pris på at du gjorde oss oppmerksomme på dette. Kunder som deg hjelper oss med å bli bedre, og vi håper vi får en ny sjanse til å gi deg en god opplevelse hos oss i fremtiden. Anonymkode: 9cc6b...428
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte den for jeg elsker gochujang, men ble veldig skuffet, smakte ikke sausen i det hele tatt. Kom ikke på å sjekke ingredienslista, men når jeg ser hva du skriver nå så forstår jeg hvorfor den smakte som den gjorde. Anonymkode: 770b6...340 Så kjedelig! Smakte ikke sausen noe som helst? Merket du ikke cayennepepperen engang? Anonymkode: 9cc6b...428
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og leser du ingrediensene på en Gourmet Korean Singel eller Gourmet Korean Chicken,slik du tydeligvis har gjort, så er Burger King helt åpne også her. Hva er forskjellen? Anonymkode: e104b...2c3 Jeg ser ikke relevansen i det du spør om. Anonymkode: 78084...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå