Gå til innhold

blærekatarr?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei!

lurer på om jeg ikke har pådratt meg en blærekatarr elle rnoe slikt? det gjør litt vondt der nede og det virker som det alltid henger en dråpe som skal ut.. ikke noe mer men.. og det svir litt også når jeg tisser! det er i tillegg en litt underlig følelse i magen..

hjelp! hehe.. er litt små bekymret!!orker ingen legebesøk!i hvertfall ikke i det kroppsområdet!:) gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Er nok blærekatarr. Sørg for å drikke masse, gå på do med en gang du merker at du må på do etc. Sørg for å gå på do innen 15 min etter sex. Tranebær i forskjellige former er bra. Appelsinjuice er bra. Generelt sure ting er bra.

Hvis det går over en uke, så gå til legen! Han eller hun trenger ikke å sjekke deg der nede, men få deg antibiotika. Ellers kan du ende opp med nyrebekkenbetennelse, hvis blærekataren setter seg lenger opp. Og det gjør VONDT og du får feber. Been there, done that. Ikke moro i det hele tatt.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse, og heldst noe surt. Tranebærsaft er bra dersom du har/får tak i det. Ellers er apelsinjuice fint, eller vann med sitronsaft (fra en sitron eller kjøpt på de gule flasekene til å ha i te) tingen. Når du ikke klarer mere surt fortsetter du med å drikke vann. Drikk for all del ikke noe søtt, det er "mat" for bakteriene.

Sansynligvis blir du bra i løpet av morgendagen dersom du følger disse rådene. Dersom du ikke blir bra bør du oppsøke lege mandag eller tirsdag. Legentrenger ikke å undersøke deg, men du bør ha med en urinprøve.

For å unngå å få urinveisinfeksjon en annen gang bør du være nøye med å tisse senest 15 minutter etter hver gang du har hatt sex. Jeg har også gode erfaringer med bruk av Asan intimsåpe, men dette er visst individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Huff da. Det er vondt. Har hatt det en gang. Mitt råd er eplecideredikk blandet i vann, drikk dette, det smaker ikke godt, men med vondt skal vondt fordrives.

Tranebær er forebyggende, disse hjelper desverre ikke hvis ulykka først er ute.

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebær er forebyggende, disse hjelper desverre ikke hvis ulykka først er ute.

Dette er ikke tilfelle! Tranebærsaft er annbefalt av dr. Anker på dr.online, og hjelper også etter at man har fått blærekatarr (som alt annet surt, inklusive eplecidereddik). Drikker heller juice og sitronsaft jeg, for det smaker i alle fall litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med en urinprøve til legen, det er slik de sjekker det. Da får du vite om det faktisk er blærebetennelse og så får du skikkelige medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil til legen kan du kjøpe en hjemmetest (testpinner fra "Hennes helse") på apoteket for å finne ut om du har blærekatarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JEG trenger iallefall ikke noe test på å vite når jeg har urinveisinfeksjon. Jeg er kronisk plaget hver vinter og høst, så jeg vet iallefall hva jeg prater om.

Tranebær funker veldig bra mot dette ja. Jeg spiser både tabletter og drikker safta, så jeg er veldig fornøyd. De gangene jeg kjenner at de to tingene ikke hjelper på, så er det bare en ting å gjøre, og det er å dra til legen å hente antibiotika. Har noen esker liggende nå etter flere kurer som jeg har hatt, så neste gang holder det vel bare med å spise det jeg har fra før. Bruker samme merke hver gang iallefall. Selexid. Kjempebra. Ellers vet jeg at brennesle-te er bra. Har kjøpt inn fra helsekostbutikk, men enda ikke prøvd det. Så sånn bortimot alt som er surt er bra å drikke. Appelsinjuice, grapefruktjuice.... Bare å bøtte innpå. Sa legen til meg nå sist da jeg plagdes. 2 liter juice rett ned. Funker som fy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Cran-Max er de beste tranebærtablettene. De inneholder også Bucco som gir en dobbel effekt. En gang var jeg så hardt rammet av blærekatarr at jeg så å si tisset rent blod (sorry detaljene). Tok en god dose av disse og ble helt frisk i løpet av et par dager. Så de er ikke bare forebyggende! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg blir også veldig plaget av slikt om høsten og vinteren! hovedsymptomet mitt er at jeg kjenner jeg må tisse men når jeg sitter på do kommer det ikke en dråpe! og de gangene jeg kan presse ut noe gjør det veldig vondt når strålen slutter. ifjor hadde jeg et veldig hardt angrep, jeg var på kjøpesenteret og jeg kjente at jeg måtte tisse hele tiden og når ingenting ville ut ble jeg skikkelig irritert! det virker også som om jeg får slike milde angrep når jeg er stresset og klærne kjennes ubehagelig!!

er det blærekatarr jeg også har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sandra, jeg blir alltid satt på kur på 10 tabletter av legen, mens de eskene man må kjøpe inneholder 20. Dvs at jeg samler opp litt etterhvert etter hver kur.... :) Nå har jeg et par esker liggende med ca halvparten igjen i begge.

Cran-max høres jo super ut, Kattastrofe. De kapslene jeg bruker, husker jeg ikke navnet på, men de funker de og. Men alt er verd et forsøk sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg har også vært plaget med blærekatarr, og det eneste som hjelper, er å gå til doktoren, for en blærekatarr går ikke over av seg selv!

Og pass på å ikke fryse, kle deg godt i den kalde årstiden, og sitt ikke på noe kaldt, og pass på å tisse etter hvert samleie, så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men av og til etter samleie og han fikk orgasme inni meg svir deg noe grusomt når jeg tisser! er jeg av og til overfølsom for sæden hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

men av og til etter samleie og han fikk orgasme inni meg svir deg noe grusomt når jeg tisser! er jeg av og til overfølsom for sæden hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd mot blærekatarr er å drikke masse vann, og tisse ut f***skapen! :evil: Hvis det svir veldig, så fyll en bøtte med glovarmt vann og tiss i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
men av og til etter samleie og han fikk orgasme inni meg svir deg noe grusomt når jeg tisser! er jeg av og til overfølsom for sæden hans?

Tror heller du har fått en rift som gjør at det svir når du tisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...