Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å strikke en babyjakke, men allerede på mønsteret stopper det opp for meg. Kan noen forklare hva de mener her? 

«Ta 1 m r løs av, ta neste m r løs av, sett begge tilbake til venstre p, strikk sammen i bakre m-lenke.» 

Hæ?? I mitt hode ber de meg flytte to masker fra den ene pinnen til den andre, for så å flytte dem tilbake igjen slik de var, for så å strikke dem sammen bak et eller annet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker oppskriften mener fellingen som på engelsk kalles ssk - slip slip knit. Det var litt dårlig forklart da, siden det ikke er intuitivt for alle at masken skal flyttes over på høyre pinne på samme måte som når man strikker den. Poenget er å snu litt på maskene slik at fellingen legger seg i en annen retning enn når  man bare strikker to masker sammen. 

Anonymkode: 54a8c...e5d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare legger til: på Drops-videoen jeg lenket dropper de å flytte de to maskene tilbake til venstre pinne, siden det teknisk sett er et overflødig trinn. 

Anonymkode: 54a8c...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke bytte rekkefølge på dem: maske én over på høyre pinne, maske 2 over på høyre pinne, så flytter du maske 1 tilbake til venstre pinne, og maske 2 tilbake på venstre pinne- strikk videre maske 2 før maske 1. Slik at den ene strikkes over den andre, vridd som en miniflette?

Anonymkode: da8f0...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...