Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som driver med dette? Jeg spiser mellom 15 og 21, middag kl. 20 for jeg må være mett når jeg legger meg. Føler det er bra for blodsukkeret, og vekten holder seg stabil på bmi 20. Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: c06d4...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen andre som driver med dette? Jeg spiser mellom 15 og 21, middag kl. 20 for jeg må være mett når jeg legger meg. Føler det er bra for blodsukkeret, og vekten holder seg stabil på bmi 20. Hvordan gjør dere det? 

Jeg faster 18:6 i hverdagen og 16:8 i helgene. Jevnt blodsukker og stabil vekt her også. 
Mitt spisevindu er 12-18 og 12-20

Anonymkode: 92b31...89f

Skrevet

Jeg gjør det mandag, tirsdag og onsdag og da venter jeg med første måltid til middag. Funker helt fint og syns jeg kjenner meg bedre de dagene. Likevel; i ferier og slikt så gjør jeg ikke det, mest for å ha en vanlig mathverdag med ungene. Har ikke pleid å spise frokost anyway, så blir egentlig bare lunsjen jeg hopper over. Har innimellom døgnfaste og en sjelden gang 2 døgn. Siste 2 årene har jeg fastet 4 dager i November, mest for å utfordre meg selv og det går også helt greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri spist frokost, utenom søndager/helligdager/ferier, så det er ikke noe problem. Begynner stort sett 09 på jobben og drøyer da lunsj til over 12, litt dumt fordi de fleste andre spiser i kantina en time før. Spiser så middag kl 18 og kanskje noe snacks/frukt/yoghurt fram til maks 20. Det er ofte slik. Har jeg hjemmekontor spiser jeg ofte ikke før 14 (lunsj) eller drøyer helt til middag kl 16 - som i dag. Da kan jeg spise litt dessert/usunt også, føler jeg. Går på Ozempic i tillegg. Måler ikke blodsukkeret, for det er relativt greit og stabilt, men holder vekta stabil og går litt ned i vekt hvis jeg holder meg til en spiseperiode på bare 4 timer. 

Anonymkode: 13f76...26b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg varierer mellom 16:8 og 14:10, og det funker for meg. Stabilt blodsukker og jeg holder sulthetsfølelsen stabil. Vekta går nedover også, så det er kjempebra!

Anonymkode: 83416...7b6

Skrevet

Jeg spiser kl 11 og 16, og litt imellom der. Spiser etter magen og hva som passer i helgene, blir vanligvis bare to måltider, men på andre tider, og noen ganger snacks.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mellom 12-20 i ukedagene, og 14-22 i helgene. Så sent i helgene for at det skal være rom for vin og evnt snacks. 

Jeg går ikke ned i vekt, da det jeg spiser inneholder både mye fett og mye karbohydrater. Jeg driver med periodisk faste pga IBS, og smerter og andre problemer har blitt drastisk forbedret etter jeg begynte med faste. 

Anonymkode: 9d17f...abb

• Nyttig 1
Skrevet

Mitt siste måltid for dagen er middag rundt 15:00-16:00. Så spiser jeg frokost rundt kl 09:00. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg faster 18:6 i hverdagen og 16:8 i helgene. Jevnt blodsukker og stabil vekt her også. 
Mitt spisevindu er 12-18 og 12-20

Spiser du alt mulig rart da?

Anonymkode: 9f595...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser du alt mulig rart da?

Anonymkode: 9f595...f25

Alt mulig rart? Har et normalt kosthold og Spiser det jeg vil,  men det begrenser seg veldig med 18:6. 

AnonymBruker
Skrevet

16:8 her, fungerer veldig bra for meg. Spiser uansett aldri karbohydrater.

Anonymkode: a9b1d...9aa

Skrevet

20:4 (17-21), men tillater meg å utvide om det er spesielle ting som foregår. Spiser det jeg vil og så mye jeg vil, men unngår UP helt. Både kolesterol og blodsukker er bedre, for ikke å snakke om at IBS er helt borte.

Skrevet

Har aldri spist frokost, så mitt første måltid er lunsj ved 11:30-tiden, Spiser så middag ved 16-tiden og ingenting etter det. I helger og ferier blir det nok et måltid til. 
Har gjort det slik i mange år, uten at det har hatt noe som helst påvirkning på vekten. Imidlertid er jeg veldig glad i god mat og har hatt en tendens til å spise litt mye, samt at det fort ble to middager om dagen da lunsjen ofte var stor og bestod av mye varmmat.  Nå i sommer tok jeg tak og begynte å spise litt mindre mat i måltidene og vekten raste. Har gått ned snart 10 kilo siden juni. 
Spiser akkurat hva jeg vil, koser meg med litt snacks i helgene, men aldri i uken (har aldri gjort det heller). 
Spiser nå en yoghurt eller lignende til lunsj, samt en normal middag ved 16-tiden. Det hender det blir et eple eller annen frukt ved 19-tiden, men ikke hver kveld. 
Trener 4 dager i uken og er generelt i god form. 

Skrevet

Jeg har hele mitt voksne liv hatt spisevindu på 4-8 timer (oftest lunsj 12 og middag 5), har null positiv effekt på vekta for min del. Men blir grusomt sulten til lunsj om jeg spiser frokost.

Skrevet

Merkelig at noen går ned i vekt og noen merker ingenting av periodisk faste.  Spennende å se hvordan dette påvirker meg, holdt på i  6 dager.

AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (2 minutter siden):

Merkelig at noen går ned i vekt og noen merker ingenting av periodisk faste.  Spennende å se hvordan dette påvirker meg, holdt på i  6 dager.

Man må gjøre det riktig. Spise minst mulig UP, holde seg hydrert, ikke bøtte innpå med masse mat selv om man kun spiser noen få timer. Det er summen og kvaliteten som gjelder, uansett om man faster eller ikke. 

Anonymkode: 83416...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Spiser annenhver dag. Gjort det over lengre tid. Blitt kvitt både diabetes og gått ned fra 35 til 25 i bmi.

Spiser nesten hva jeg vil, men har ca kontroll på kaloriene.

Anonymkode: efbaa...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker null på vekta av periodisk faste, men har fått mye mindre smerter og problemer med magen. Har IBS. 

Anonymkode: 9d17f...abb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser middag når jeg kommer hjem fra jobb, alt mellom kl 15 og 20. Spiser jeg kl 15 må jeg gjerne spise noe mer på kvelden. 

I helgene spiser jeg gjerne frokost mellom 10-14 også middag på kvelden. 

Skled litt ut en periode og spiste på jobb, gikk opp noen kilo da. 

Anonymkode: f24fd...91e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha et behandlingsopphold neste uke, og da er der faste måltider 4 ganger om dagen. De er veldig opptatt av disse måltidene og at vi skal spise jevnt. Frokost er ikke aktuelt, det må de bare akseptere, men lunsj 11, middag 15.30-16 og kvelds 19.30 blir det da. Kjenner at jeg er ganske fastlåst i mine spisevaner og ikke spise før kl 14-15, men livet skjer jo. Kan bli litt mer kaffe med kaker underveis også. Men 1 uke går bra.

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...