Gå til innhold

Gode/ålreite dyner til rundt 1000+?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe 10 dyner ønsker dyner i god kvalitet. Dette skal være gjestedyner; men vil ikke ha tynne, ekle dyner, men at det skal være litt ordentlig. Usikker på om jeg skal gå for ordentlig fiber eller litt rimelig dun. Det er jo ofte 50% salg på dundyner, for eksempel på dun of norway kan man få dundyner ofte til ca 1000, og på kid er det nå 50% om man kjøper mer enn fem ting. 

noen tips til konkrete, gode dyner som er passe varme (helårs)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skal være gjestedyner ville jeg kjøpt fiber ikke dun. Det hender folk er allergiske mot dun og fiber holder bedre. 

Anonymkode: aa35f...e74

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det skal være gjestedyner ville jeg kjøpt fiber ikke dun. Det hender folk er allergiske mot dun og fiber holder bedre. 

Fiber holder vel ikke bedre? Jeg har flere veldig slitne fiberdyner og en dundyne som er like bra som jeg har hatt i 20 år, brukt hver eneste natt. (Vasker den selvfølgelig innimellom) 

har allerede et lager med fiberdyner som folk som er allergiske kan få bruke. Ellers takk for tips!

Skrevet

Både Kid og Princess har kampanjer på dyner flere ganger i året med opptil 50% avslag, ville ventet til et slikt tilbud kom i alle fall. Og ja… ville nok valgt fiberdyner pga allergier etc. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe 5 fiber og 5 dun, i litt forskjellig tykkelser? Fiberdyner er fryktelig klamme, og de er et mareritt i sommerhalvåret. Selv bruker jeg bare sommerdyne, selv om vinteren. Vanlige dyner er for varme. 

Anonymkode: d85d9...2fe

Skrevet (endret)

Jeg synes fiberdyner er helt grusomt. Kommer veldig an på hvor varmt det er på gjesterommet, men vi har endt med å kjøpe silkedyner til sommeren og Re:down-dynene på Kid på tilbud til vinterbruk. De er helårsdyner. Men hos oss er det ganske varmt da, så jeg føler aldri man trenger en ordentlig tykk vinterdyne.

Rimelige silkedyner (finnes sikkert bedre, men jeg er veldig fornøyd med disse til prisen): https://www.home-tex.no/shop/sommer-silkedyne-100%-17566p.html

(den rabatten på 64 % er for øvrig alltid 😄)

Re:down dyne: Endret innlegget for å legge til lenke, og så nå at de hadde blitt sykt dyre 😔 Ga selv bare en tusenlapp for dem, og det er ikke såå lenge siden.

Endret av Rosa Dartle
Skrevet
ilsken skrev (3 timer siden):

Fiber holder vel ikke bedre? Jeg har flere veldig slitne fiberdyner og en dundyne som er like bra som jeg har hatt i 20 år, brukt hver eneste natt. (Vasker den selvfølgelig innimellom) 

har allerede et lager med fiberdyner som folk som er allergiske kan få bruke. Ellers takk for tips!

Jeg synes dundynene jeg har hatt har blitt klumpete og har vært vanskelig å vaske. Men det kan jo ha vært dårlig kvalitet fra starten av :) Og de på hytta har nok vært utsatt for mer fukt enn de tåler. 

Skrevet
ilsken skrev (20 timer siden):

Jeg skal kjøpe 10 dyner ønsker dyner i god kvalitet. Dette skal være gjestedyner; men vil ikke ha tynne, ekle dyner, men at det skal være litt ordentlig. Usikker på om jeg skal gå for ordentlig fiber eller litt rimelig dun. Det er jo ofte 50% salg på dundyner, for eksempel på dun of norway kan man få dundyner ofte til ca 1000, og på kid er det nå 50% om man kjøper mer enn fem ting. 

noen tips til konkrete, gode dyner som er passe varme (helårs)?

250kr hos kid nå for dyne og pute pakke veldig allright 

Anonymkode: 57ff4...a96

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med mine to fiberdyner fra Kid. Kjøpt på tilbud. Har en helårsdyne, og en som er enda tykkere for den kaldeste perioden. Ikke hver vinter jeg bruker den tykkeste da. 

Jeg har også en sommerdyne i dun. Den er den styggeste av dem, men er fra Høie. Helt ok, men har vurdert flere år å bytte den. Igjen den brukes kun i den varmeste perioden, men oftere enn vinterdynen min. 

Jeg er helt klart mest fornøyd med Albert, helårsdyne fra Kid, og den har jeg hatt i mange år nå. Så jeg hadde vurdert fiber, men hadde uansett sett på tilbudene de har jevnlig på Princess og Kid. Jeg har ikke hatt dyne fra Princess, men pute jeg har vært fornøyd med, samt IKEA har jeg også hatt ok dyne fra. Obs at IKEA har litt andre mål på enkelte av sine sengeprodukter, så jeg prøver å unngå dem på akkurat de tingene med ukurante størrelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...