Gjest Lurer..... Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Vi er en familie på 5 som planlegger å reise til varmen i jula 2006, kunne godt ha tenkt oss noe annet enn en vanlig charter tur til kanarieøyene. Ungene er i alderen 2-12 år, så en fly reise på 15-20 timer kan kanskje bli litt heftig....? Det må være barnevennlig, varmt og deilig, fine strender, ikke for dyrt å bo....Er det noen som har et sted å anbefale? Venter i spenning på svar!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Ingen som har et deilig sted å anbefale i jula...????? Krysser fingrene for at noen har gode tips.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Tror det blir vanskelig å dekke alle kriterier... Skal du få det godt og varmt og ha utbytte av fine strender, må du reise i nærheten eller på andre siden av ekvator. Da blir det plutselig hverken så veldig billig eller så veldig kort reisevei...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Sør-Afrika (Cape Town) er flott, men er muligens litt langt?
Impala Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville reist til Thailand. Har selv vært der flere ganger (uten barn), og kjenner flere som har vært der med barn, og ingen av de har klagd på lang flyreise iallefall. Det er veldig barnevennlig der, lett å komme seg rundt omkring, god mat, også er thaiene utrolig trivelige
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Hei trådstarter. I dag på vei til jobben satt jeg og tenkte på at neste jul drar jeg med mann og barn til "syden". Vi blir da uten familie rundt oss, og det kan fort bli en litt stusselig jul. Kanskjel ender vi opp på samme plass? Ungene er da 9 (gutt), 7 (jente) og 3 (jente) år. Jeg er da 38 og mannen min 44. Har samme kravene til ferie som deg, men har ingen peiling på hvor vi skulle dratt. Håper noen har gode forslag å komme med. "Lille- my"
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 Vi feiret julen i Thailand, og hadde det utrolig flott Flyturen gikk overraskende fint. Vi fløy ca 6 timer fra Gardemoen til Sharjah i De Arabiske Emirater, hadde ca en times stopp der. Det forkortet turen veldig mye, og barna (og vi) var glad for å kunne bevege oss litt. Deretter var det vel 6,5 time til Phuket. Turen til Thailand er nok dyrere enn en tur til Canariøyene, men til gjengjeld så er det mye, mye billigere å leve i Thailand. Maten der er utrolig billig og god, og både voksne og kresne småbarn finner noe de liker Det er McDonalds om man skulle bli lei Thaimaten, og pizza/hamburgere serverer de overalt. Thailand er et fantastisk land, og vi skal tilbake dit en gang, helst så fort som mulig Ta en titt på denne linken: http://www.gotoasia.no/Bilder_Thailand/Bil..._Phi_Island.htm
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Hei trådstarter. I dag på vei til jobben satt jeg og tenkte på at neste jul drar jeg med mann og barn til "syden". Vi blir da uten familie rundt oss, og det kan fort bli en litt stusselig jul. Kanskjel ender vi opp på samme plass? Ungene er da 9 (gutt), 7 (jente) og 3 (jente) år. Jeg er da 38 og mannen min 44. Har samme kravene til ferie som deg, men har ingen peiling på hvor vi skulle dratt. Håper noen har gode forslag å komme med. "Lille- my" ← Jeg skrev innlegget over dette , og vi feiret uten noen rundt oss, men hotellet var pyntet, det var stor julemiddag med flott show, nissen kom - på motorsykkel inn i spisesalen, pyntet med store horn på rattet - og delte ut julegaver til barna. Thailand har mange flotte steder, Phuket er flott om vinteren, ikke for varmt, men likevel med 27-28 gr i vannet Det finnes mange flotte steder på Phuket, barnefamilier trives godt på Karon, Kata, Surin eller Kamala. Jeg hadde holdt meg unna Patong. Både Ving, Star Tour og Saga har flotte hoteller.
Monarabb Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Jeg ville reist som flere allerede har skrevet, til Asia. Menneskene her er helt fantastiske og flyvertinnene paa flyene behandler barna paa en utmerket maate, jeg vil tro dere ville faatt det utrolig herlig i feks Thailand...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå