Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 9, og har ikke de verste symptomene, men er veldig oppblåst og litt «øm» i hele mageregionen. Per nå er det veldig lite intimitet, fordi jeg ikke klarer å ha hånda hans liggende over meg da den blir for tung/legger trykk på mage-hofteregionen, og jeg klarer heller ikke ligge for mye på siden med benet oppå han. Jeg ligger bedre med bare en pute mellom bena, på siden for meg selv. Men jeg synes dette er helt greit frem til vi er over uke 12 uansett fordi jeg blødde etter den ene gangen vi hadde sex for noen uker siden, og jeg ble veldig redd av det. Nå går det bedre ettersom UL viste at alt var fint, men når jeg vet vi har passert uke 12 er jeg nok mer avslappet igjen. 

Men dere andre gravide her, hvordan funker det for dere å ha sex i svangerskapet? Også nyttig å vite hvor langt dere er på vei. Vil gjerne ta opp igjen sexlivet, og merker også at jeg er mer lysten som gravid enn før jeg ble gravid :) 

Anonymkode: 666fa...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt klønete forklaring. Men jeg orker heller ikke ha han over meg akkurat nå. Ikke bare hånda hans😅

Skrevet

Vi har sex som normalt, helt fra vi fann ut jeg var gravid til dags dato. Er snart 20 uker 😊 Jeg har ikke vært noe plaget heldigvis, så har følt meg som før bortsett fra at jeg har en mage 😅

Anonymkode: 73447...aad

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde økt sexlyst og fikk heftigere orgasmer enn normalt i begge mine svangerskap, så vi hadde mer sex enn vanlig i første og andre trimester i begge graviditeter. Men i tredje trimester ble det for tungt og magen for stor og jeg hadde rett og slett nok med meg selv. Så fra tredje trimester har vi begge gangene gått inn i en lang tørkeperiode (jeg har ikke så lyst på sex de første månedene etter fødsel, da er jeg helt touched out av amming og byssing og samsoving og bæring i bæresele). 

Anonymkode: e0ad2...aae

• Liker 1
Skrevet

Har mistet sexlysten helt. Tanken på at det er en baby i magen min dreper alt av sexlyst 🙈 

Anonymkode: f5fa1...c47

Skrevet

Uke 7: og har ikke så mye ork og lyst her heller. Jeg er også oppblåst, øm på magen og generelt litt uvel.😅 

Men jeg er ikke redd for sex. Kommer lysten så kjører vi på! Har hatt sex som normalt i de to første svangerskapene 😃

Anonymkode: c11c7...192

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Jeg er 40 uker på vei

Anonymkode: 46e12...ab2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Jeg er 40 uker på vei

Anonymkode: 46e12...ab2

Samme her, til min store fortvilelse! Mannen klarer ikke tanken på å «besøke barnet», og holder seg helt borte selv om jeg ønsker sex 🙈

Men men, ikke så mye annet å gjøre enn å snakke åpent om det og vise forståelse. 

Anonymkode: 6a5b4...ee7

Skrevet

Hadde omtrent ikke sex hele svangerskapet. Jeg hadde lyst, men han klarte ikke tanken. Det gikk egentlig veldig bra, vi snakket mye om det og passet på å sikre intimitet/nærhet/kos på andre måter med klem, kyss og stryking osv. Jeg var litt redd for at han ikke hadde lyst på meg mer sånn generelt, men vi snakket mye om det. Er nå 7 dager siden fødsel og han har veldig lyst på meg igjen 🤭 På tross av hva han bevitnet for bare en uke siden, og at det er blod, melk, svette og tårer over alt så er han skikkelig gira 😂 Det er ikke aktuelt med sex for meg ennå (hodet er forsåvidt klart, men kroppen er ikke i nærheten), men vi prøver fortsatt så godt det lar seg gjøre å kose masse og bevare litt nærhet. Og snakker mye om det. 

Ikke helt samme problemstilling som deg, jeg bare deler min erfaring med et sexløst svangerskap - det er ikke nødvendigvis døden for forholdet liksom. Viktigste er kommunikasjon, og så tror jeg det er viktig å ha fokus på ikke-seksuell kos sånn at ikke all nærhet forsvinner. 

Anonymkode: 3fc8b...603

Skrevet

Sexlysta forsvant ikke med graviditeten, så vi hadde sex som før frem til dagen før fødsel. Mye nærhet og kos, utrolig fin tid. Idag, 14 og 13 år siden fødslene, er nærheten og intimiteten lik selv om vi stort sett ikke har sex daglig mer.

Anonymkode: 8329a...548

Skrevet

For noen "menn" dere har som ikke klarer å få den opp bare fordi dere er gravide. Det hadde drept noen følelser for min del altså. 

Anonymkode: 1f5de...caa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen "menn" dere har som ikke klarer å få den opp bare fordi dere er gravide. Det hadde drept noen følelser for min del altså. 

Hvorfor er det "lov" at damene sliter med lysta men ikke mannen? De er mennesker med følelser de også 😅 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 10.36):

Jeg er nå i uke 9, og har ikke de verste symptomene, men er veldig oppblåst og litt «øm» i hele mageregionen. Per nå er det veldig lite intimitet, fordi jeg ikke klarer å ha hånda hans liggende over meg da den blir for tung/legger trykk på mage-hofteregionen, og jeg klarer heller ikke ligge for mye på siden med benet oppå han. Jeg ligger bedre med bare en pute mellom bena, på siden for meg selv. Men jeg synes dette er helt greit frem til vi er over uke 12 uansett fordi jeg blødde etter den ene gangen vi hadde sex for noen uker siden, og jeg ble veldig redd av det. Nå går det bedre ettersom UL viste at alt var fint, men når jeg vet vi har passert uke 12 er jeg nok mer avslappet igjen. 

Men dere andre gravide her, hvordan funker det for dere å ha sex i svangerskapet? Også nyttig å vite hvor langt dere er på vei. Vil gjerne ta opp igjen sexlivet, og merker også at jeg er mer lysten som gravid enn før jeg ble gravid :) 

Vi hadde null og niks seksuelle handlinger under graviditet

Anonymkode: 7b929...d89

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det "lov" at damene sliter med lysta men ikke mannen? De er mennesker med følelser de også 😅 

Hvis grunnen er fordi dama er gravid og mannen derfor ikke "orker tanken". Det er bare så fjernt fra sånn det bør være? 

• Liker 1
Skrevet

Her har vi hatt sex som normalt fram til 3. trimester, nå er han litt skeptisk til å komme inn i meg, så sexlivet har blitt satt litt på pause 😄 Vi tar på hverandre, da.

Anonymkode: 5c21b...719

Skrevet

Kunne sovnet hvor som helst i første trimester begge gangene, men etter den verste perioden med tretthet var over hadde vi sex som vanlig fram til dagen før og samme dag som fødsel. Med litt justering av stilling (ikke så mye på rygg osv) så gikk det helt fint. 

Anonymkode: 29223...4b4

Skrevet

Hadde ikke sex i svangerskapet 😅 Jeg vet at det ikke er farlig, men jeg var livredd for å miste så jeg turte ikke. Vi prøvde da jeg var 8 måneder på vei, men da synes vi begge det var vanskelig pga. størrelsen på magen - så vi ble enige om å bare vente.

Anonymkode: 7991f...bd2

Skrevet

Jeg er i første trimester, og når jeg har eb god dag formmessig så kunne jeg tenke meg å ha sex - men jeg blir så ekstrent våt nå og føler all friksjon er borte så det er ikke like gøy. Kjebber nesten ikke at penisen jeg brukte å like er inni meg, og merker han bruker lengre tid på å komme så det er litt deprimerende for alle parter.

Vi prøver igjen om noen uker vi XD

Anonymkode: 05981...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...