Gå til innhold

Måltid mellom vielsen og middagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vielsen er kl 12 og middagen skal serveres kl.18. Har dere forslag til snacks/lite måltid som kan serveres mellom vielsen og middagen? 

Vurderer snitter og kaffe rett etter vielsen, men tenker og at de som vil dra rett til festlokalet kan få tilbud om ei god suppe og brød i velkomsthallen. 

Hva tenker dere? Vi har opplegg i festlokalet fra kl.16. 

Vi har ikke kapasitet til å dekke på til dette måltidet, så de må forsyne seg selv. 

Anonymkode: 90678...1e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere?

Anonymkode: 90678...1e6

At det er dårlig planlagt. Gjestene skal bare sitte og vente halve ettermiddagen. 

Anonymkode: 1545b...2be

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Snitter er for upraktisk. Ta wraps eller noe annet man kan ta i hånda. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var VELDIG lang tid, det er vanlig med et par timer bare…. Puh, nei her har dere et problem! 

Anonymkode: b853b...007

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette var veldig lang tid i mellom. Var på et slikt bryllup en gang og syntes det var forferdelig lenge å gå å mingle med allverden forskjellige folk, når ingen ting hendte. Bryllupet var i en annen by enn der jeg bodde, så ikke mulighet til å dra hjem. Hadde på bunad, så ikke bare bare å slenge av seg beltestakken og på igjen senere.

MÅ dere ha så lang tid i mellom, er det ingen mulighet til å fremskynde middagen? Hvis ikke, ville jeg servert halve rundstykker man kan ha i hånden og drikke. Suppe og brød blir for tidlig, det er mer nattmat.

Anonymkode: 0234e...e7a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Snitter er for upraktisk. Ta wraps eller noe annet man kan ta i hånda. 

Enig. Tortillalefser med diverse, noen med ost, noen med fisk og noen med kjøtt. 

Anonymkode: a23e1...e6a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe håndholdt hvertfall. Har dere planlagt noe aktiviteter eller opplegg i ventetiden?

Anonymkode: 48288...2ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så lang ventetid? Ville det ikke vært bedre å servere middagen kl 16?

Anonymkode: b9d16...d89

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som gjest ville jeg enten droppet vielsen og kommet til middag, eller kommet pent kledd i vielsen, dratt hjem eller til hotell og slappet av og deretter pyntet meg til middag og fest.

Jeg hadde ikke satt av en hel dag til mingling før middag. 

Anonymkode: 60fb6...bc1

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

La folk spise seg mette på tortilla wraps? Dårlig ide. Noen boller med pottis burde være evig nok sammen med et glass med noe godt i. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden har dere 5-FEM timers opphold?? 🤔🤔 Det var voldsomt. 

Jeg hadde vurdert å droppe hele greia, om jeg ikke hadde bodd veldig nerme da ☺️☺️

Anonymkode: fd107...ef1

• Liker 7
Skrevet
Stor pike skrev (42 minutter siden):

La folk spise seg mette på tortilla wraps? Dårlig ide. Noen boller med pottis burde være evig nok sammen med et glass med noe godt i. 

Synes wraps var et godt forslag. Når vielsen er kl 12 og middag er kl 18, så virker potetgull som litt lite med mindre man ønsker at gjestene skal være stupfulle før middag. Ville tilbudt en ordentlig lunsj til de som ønsker å samles allerede etter vielsen, men når det er så langt opphold er det nok mange som drar hjem/til hotellrom hvis de har anledning til det. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her må du vurdere å ha vielsen senere eller middagen tidligere altså.. Jeg var i et bryllup en gang der vi venta og venta. Det var gørrkjedelig. Vi satt og gjespet.

Anonymkode: eca68...305

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Trenger absolutt ikke å ha vielsen før kl. 13:00 MINST.

Anonymkode: eca68...305

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha middagen så sent når vielsen er så tidlig? :klo: 

Anonymkode: edf1e...1b3

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det bryllupet hadde jeg glatt droppet eller kommet kun til middagen/fest.

Var i ett bryllup hvor vi måtte vente i 3.5 time på brudeparet. Var mange som var lei av å være inne på ett lokale pga regnvær ute. Timene gikk sakte. Aldri mer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med såpass lang tid mellom vielse og middag (som det sikkert kan være grunner til, selv om tråden her ikke ser ut til å tro det), så hadde jeg likt noe ordentlig mat, ikke kaffe og kaker og ikke bare potetgull. Hvis det er et sted å sitte der de kan spise hadde jeg personlig godt likt suppe og brød. Hvis man må stå (det håper jeg virkelig ikke - at man må stå i så mange timer), ville jeg hatt type wraps. 

OG - selvfølgelig kaffe i tillegg. Hadde nok lett fått tiden til å gå om det hadde vært i selskap med gode venner og/eller familie.

Anonymkode: 06445...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mingling i fem timer!?  Det er alt for lenge, .uansett hva slags mat dere serverer. Dere må endre tidspunkt for vielsen eller middagen

Anonymkode: 09d52...766

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men hadde ikke orket å være gjest i det bryllupet. Eller bor alle så nært at de kan dra hjem de fem timene mellom vielse og middag? Det vanlige her er et par timer pause mens brudeparet er hos fotograf.

Anonymkode: 1a168...208

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ha en aktivitet for gjestene. Da jeg var i brylupp i Bergen for noen år siden med like lang «død tid» fikk alle gjestene som ville guidet tur gjennom sentrum. Det var veldig morro. De med barn fikk sponset tur på akvariet. 

Anonymkode: f6047...dae

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...