Gå til innhold

Riktig side av Mjøsa?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har alltid hørt at det har blitt diskutert hvilken side som er den riktige siden av Mjøsa. Er det Hadmarken eller er det Oppland?

Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Ja, det er Oppland.

Så vet du det :)

Hvordan vet du det? Er du Opplending?

Jeg har nemlig hørt at det er Hedmarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nøytral i denne saken. Har alltid trodd at det var østsiden av Mjøsa. Spiller vel uansett mindre rolle nå etter at veiforbindelsene er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dersom storsykehuset kommer på Hedmarken, så er det riktig side. De kan ikke plassere et storsykehus på feil side av mjøsa. Det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, Opplendinger vil jo selvsagt si at Oppland ligger på "riktig" side av Mjøsa, mens Hedmarkingene vil si at deres side er den "riktige". Jeg er Totning og mener bestemt at Oppland ligger på riktig side. Men som en t-skjorte faren min hadde tidligere sa: Samma å je er hen i væ'la bære je ser Mjøsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slutt å tulle nå da............. sjølsagt er Toten-sia den riktig sia ta Mjøsa ;)

Ærlig talt......... åkke er det som trur noe ænna a :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser sørvestover ser jeg Mjøsa og har da sola hele dagen..... så da må det være rettsia...der det er sol mener jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Markus i Oslo

Sørsida er vel egentlig den eneste riktige sida. Noen mil sørover og VIPS så er du tilbake til sivilisasjonen.

Ikke for det, i morgen skal jeg en tur til Gjøvik. Håper de innfødte er vennligsinnete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...