Gå til innhold

Buck Owens er død


Ladyen

Anbefalte innlegg

Jeg skal spille masse av mannens musikk i de nærmeste dagene.

Oppdaget ham desverre sent, men setter desto mere pris på

hans særpreg nå. Liker hans type countrymusikk. En fin stemme.

Nok en spesiell person har gått over i historien.

Jeg lyser fred over hans minne.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre! Han har vært en av mine favorittartister i mange år, selv om jeg knapt får kjøpt sprit på polet.

Den mannen levde et utrolig innholdsrikt liv, og ble verdenskjent på grunn av sin musikk.

Hvil i fred, og takk for alt du ga verden!

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen andre enn oss to som liker country her inne ?

Det nekter jeg å tro... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig ingen andre enn oss to som liker country her inne ?

Det nekter jeg å tro...  :forvirret:

Jeg liker det jeg. Men har alikevel aldri hørt om denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

"Lyser fred over hans minne"

Makan til sprøyt.

Ja, la oss starte en tråd for hver gang noen vi vet hvem er dør. Er det rart Internett vokser...

Bevares, det kunne vært verre: Det kunne stått "R.I.P"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Buck Owens var første stjernene jeg sto på da jeg steg ut av bilen i Hollywood!

Buck har en bra låt som heter Sam's Place!! + mye annet selvfølgelig.

Men at han er død visste jeg ikke.

Musikken hans dør iallfall aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Er det virkelig ingen andre enn oss to som liker country her inne ?

Det nekter jeg å tro...  :forvirret:

*rekker opp hånda* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lyser fred over hans minne"

Makan til sprøyt.

Ja, la oss starte en tråd for hver gang noen vi vet hvem er dør. Er det rart Internett vokser...

Du vet det Kenneth, at selv om ikke du har noen forhold til denne fyren, så er det andre som har det. Og det er i hovedsak for dem denne tråden er. Buck Owens har vært og er fremdeles en av de store innen countrymusikken. På lik linje med andre kjente personer innen andre sjangere.

Det finnes forøvrig mange mennesker i verden, som ikke har noen kontakt med familiene sine og føler at de faktisk kjenner alle ukeblad-celebritetene bedre. De sørger når disse dør. Jeg kjente ikke Kong Olav heller, men sørget oppriktig da han døde. Litt medfølelse har ikke tatt livet av noen ennå.

Jeg syns at denne tråden har mere mening enn folks iver etter å fortelle hverandre "hva de spiste til middag i dag"- tråden, som ser ut til å være godt besøkt.

Ta en titt selv på www.buckowens.com

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jøss... Har full forståelse for at alle som vet bedre, akker og oier seg.

Forumet oversvømmes jo av disse usaklige "hvil-i-fred"-trådene.

Buck Owens er død - Lenge leve Buck Owens ! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Du vet det Kenneth, at selv om ikke du har noen forhold til denne fyren, så er det andre som har det. Og det er i hovedsak for dem denne tråden er. Buck Owens har vært og er fremdeles en av de store innen countrymusikken. På lik linje med andre kjente personer innen andre sjangere.

Det finnes forøvrig mange mennesker i verden, som ikke har noen kontakt med familiene sine og føler at de faktisk kjenner alle ukeblad-celebritetene bedre. De sørger når disse dør. Jeg kjente ikke Kong Olav heller, men sørget oppriktig da han døde. Litt medfølelse har ikke tatt livet av noen ennå.

Jeg syns at denne tråden har mere mening enn folks iver etter å fortelle hverandre "hva de spiste til middag i dag"- tråden, som ser ut til å være godt besøkt.

Ta en titt selv på www.buckowens.com

Joda, jeg skjønner hva du mener. Nå vet du jo fint lite om mitt forhold til Buck Owens, men jeg forstår at du tror jeg ikke har noe forhold til han. Mitt forhold til han er uansett irrelevant, uansett om han er den artisten som har ligget lengst på en norsk plateliste eller ei.

Selv syntes jeg det var kjipt da Marius Müller omkom i en bilulykke i 1999, men "å lyse fred over hans minne" på et internettforum synes jeg blir teit.

Men jeg er enig i at medfølelse er en god ting. Så kan man diskutere hvordan man skal forholde seg til sitt følelsesspekter.

Buck Owens og hans etterlatte får nok dessverre ikke noen nytte av denne empatien som her er fremvist. Ei heller blir den noe mer verdt av å bli fremlagt i en tråd. Den er like ekte og genuin selv om man holder den for seg selv.

Skal man hedre en person på denne måten, bør man i mine øyne sette fokus på musikken, dra fram noen fakta o.l.

Jeg spiste forresten pytt i panne til middag. Hva spiste du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...