Majka Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg vet ikke om jeg er grepet av frykten for å ikke få jobb, eller har et ønske om å være evig student. Jeg er ferdigutdannet siv.ing/master til våren og burde egentlig søke jobb, men så har det seg slik at jeg er rimelig dårlig i engelsk og økonomi. En da surfet jeg litt rundt og fant dette studiet ved HiO som virket interessant. Er det noen der ute som har tatt et slikt semester og/eller har meningen om det? Positivt er jo at jeg vil lære engelsk bedre, negativt er at jeg utsetter det uungåelige - å begynne i jobb. Ikke det at jeg ikke vil jobbe, men jeg vil gjerne kunne litt mer. Dessuten tror jeg et utenlandsopphold teller positivt. Om noen har erfaring: Er kurset hardt? Er det vanskelig å komme inn? Gjerne positive/negative erfaringer! Endret 26. mars 2006 av Majka
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Det virker jo ordentlig interessant. Det skal jeg jammen se litt nærmere på.
Majka Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2006 Det virker jo ordentlig interessant. Det skal jeg jammen se litt nærmere på. ← Det syns jeg også Men jeg fant ikke så veldig mye informasjon, eller tidligere erfaringer på nett.
*Enigma* Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Jeg går kurset nå i år Er for tiden i Edinburgh og kunne ikke trives bedre. Vil absolutt anbefale det. Ok, nå var jeg kjempeheldig i forhold til folka i klassa mi, vi var bare 11 stk i Oslo og er 9 stk som dro hit til Edinburgh. Delen i Oslo er litt så som så. Jeg synes engelskkurset var ekstremt enkelt, ingenting jeg som hdde engelsk i 3 år på vgs ikke kunne fra før. Så det var rett og slett litt kjedelig, men det var flere som strevde med det også, så det kommer helt an på hvilket grunnlag du har. Prosjektledelse krever en del jobbing, i det minste med den foreleseren vi hadde. Jussfaget krever enormt mye selvstudium, ettersom det ikke er noen obligatoriske innleveringer i faget. Både i engelsk og prosjektledelse er det flere innleveringer og du får skikkelig tilbakemelding. Her i Edinburgh krever de enormt mye etter norske standarder selv på enkle førsteklassekurs. Eksamen i introduction to managment 2 gikk ut på å besvare 30 multiple choice oppgaver og tro meg, det var ikke kjempeenkle ja/nei spørsmål, og i tillegg skrive 4 essay på 500 ord hver. Alt i løpet av 2 timer. Skal du oppnå gode karakterer må ting sitte spikret, du har ikke mye ekstra tid til å gruble. Organisational behaviour er 2 av 6 essays på 2 timer, og accountingen består av 2 multiple choice deleksamner, du får poeng for å møte opp i tutorials, og i tillegg består den vanlige eksamnen av en del multiple choice spørsmål i tillegg til at du kan velge mellom noen utrgningsoppgaver. Hvis du har noen flere spørsmål så ikke nøl med å sende meg en pm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå