Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flyttet til ny kommune og fått brev med nye mulige fastleger på. Jeg ønsker å beholde min fastlege i Oslo og lurer på hvordan jeg går frem da. Vet det er lov. Skal jeg ikke sende inn noe? Eller må jeg si fra at jeg ikke ønsker å bytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde ingen ting da jeg flyttet, jeg beholdt min fastlege. Aldri vært noe spørsmål fra noe hold om dette.

Så bare behold legen din du ;)

Skrevet

Takk! :) Synd å måtte bytte hvis hvis man er fornøyd.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helst, min fastlege finnes ikke i fylket jeg bor i engang :)

Skrevet

Faktisk ikke min heller :overrasket::ler: glemmer at jeg har byttet fylke også jeg... :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Så rart at dere har beholdt fastlegen deres etter å ha byttet både kommune og fylke.

Datteren min har fremdeles adresse hjemme, men bor i Re kommune - på andre siden av Oslofjorden i forhold til bostedsadresse. Hun fikk IKKE ny fastlege der så lenge adressen var her. Så hun bruker sin gamle, og må altså reise i halvannen time for å komme seg dit.

Skrevet

Merkelig Mysan. :klø: Da jeg bodde i kommune A så fant vi oss en fastlege i kommune B som hadde ledige plasser på listen sin.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er drøye to mil til min fastlege, men jeg bytter ikke for alle rosene i hele verden :)

Skrevet

Her står det følgende:

Du kan velge fastlege i en annen kommune enn der du er bosatt.
Skrevet
Det er drøye to mil til min fastlege, men jeg bytter ikke for alle rosene i hele verden :)

Og 4 til min ;)

Gjest Letti på besøk
Skrevet

Vi flyttet fem mil unna fastlegen vår, men vi går der alle fem og er kjempefornøyde, så vi kjører gjerne de milene og den tiden det tar.

Vår fastlege er i et annet fylke enn vi bor i.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg byttet fastlege da jeg var student i et annet fylke enn jeg hadde folkeregisteradresse i. Og da jeg flyttet derfra, og endret folkeregisteradresse til enda et annet fylke, beholdt jeg fastlegen inntil jeg byttet "aktivt" selv; dvs jeg trengte fastlege i kommunen jeg BOR i.

Bare èn gang har jeg fått "tildelt" fastlege - det var da jeg gikk på skole i en av fastlege-forsøks-kommunene. Jeg hadde forøvrig ikke folkeregisteradresse der heller.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg å bytte fastlege selv om han er et par mil unna i en annen kommune. Har hatt han hele livet, og selv om han nok ikke er verdens beste lege, kjenner han historien min og jeg får alt hjelp jeg trenger, hva det nå enn måte være, fortere enn svint! Det er fastlegen sin det! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...